Olet täällä

  stdClass Object
(
    [vid] => 632
    [uid] => 21
    [title] => Konecranes
    [log] => 
    [status] => 1
    [comment] => 2
    [promote] => 0
    [sticky] => 0
    [vuuid] => 39a9c864-f7cb-4cec-b51f-ebe7a8ed994d
    [nid] => 632
    [type] => forum
    [language] => fi
    [created] => 1439411450
    [changed] => 1450045755
    [tnid] => 0
    [translate] => 0
    [uuid] => a881318f-3fce-4177-bafe-c50477e7318f
    [revision_timestamp] => 1450045755
    [revision_uid] => 8
    [taxonomy_forums] => Array
        (
            [und] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [tid] => 20
                            [taxonomy_term] => stdClass Object
                                (
                                    [tid] => 20
                                    [vid] => 2
                                    [name] => Osakkeet
                                    [description] => Keskustelua Helsingin pörssin OMXH-osakkeista ja myös ulkomaisten pörssien osakkeista.
                                    [format] => 
                                    [weight] => 5
                                    [uuid] => 1383e1a5-e34c-4b9f-9ce1-aba298c2bb17
                                    [vocabulary_machine_name] => sijoituskeskustelu
                                    [rdf_mapping] => Array
                                        (
                                            [rdftype] => Array
                                                (
                                                    [0] => skos:Concept
                                                )

                                            [name] => Array
                                                (
                                                    [predicates] => Array
                                                        (
                                                            [0] => rdfs:label
                                                            [1] => skos:prefLabel
                                                        )

                                                )

                                            [description] => Array
                                                (
                                                    [predicates] => Array
                                                        (
                                                            [0] => skos:definition
                                                        )

                                                )

                                            [vid] => Array
                                                (
                                                    [predicates] => Array
                                                        (
                                                            [0] => skos:inScheme
                                                        )

                                                    [type] => rel
                                                )

                                            [parent] => Array
                                                (
                                                    [predicates] => Array
                                                        (
                                                            [0] => skos:broader
                                                        )

                                                    [type] => rel
                                                )

                                        )

                                    [status] => 1
                                )

                        )

                )

        )

    [body] => Array
        (
            [und] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [value] => 

[quote=Markus_Bunders]

Konecranesin ja Terexin fuusio toi Suomelle hyvää julkisuutta, kun FT hehkutti Business-osionsa etusivulla uuden yhtiön kotipaikaksi tulevan Suomi, koska Suomessa yhteisöverokanta on 20 % ja USA:ssa 35 %. Katsoin Konecranesin 2014 tp:stä, että Konecranesin efektiivinen veroaste on ollut yli 30 %. On se kumma, ettei ole onnistunut kiertämään veroja tuon paremmin!

 

EDIT: FT:n jutussa ei mainittu mitään Konecranesin veroprosentista, vaikka juttu käsitteli Terexin osalta juuri tätä aspektia. Siellä on taas joku yksi bulvaani syöttönyt satua FT:n toimittajalle. Konecranesin vero% oli näet jopa korkeampi kuin Terexin.

[/quote]

Uusi keskusteluketju Konecranesille.

[summary] => [format] => full_html [safe_value] =>
Markus_Bunders kirjoitti:

Konecranesin ja Terexin fuusio toi Suomelle hyvää julkisuutta, kun FT hehkutti Business-osionsa etusivulla uuden yhtiön kotipaikaksi tulevan Suomi, koska Suomessa yhteisöverokanta on 20 % ja USA:ssa 35 %. Katsoin Konecranesin 2014 tp:stä, että Konecranesin efektiivinen veroaste on ollut yli 30 %. On se kumma, ettei ole onnistunut kiertämään veroja tuon paremmin!

 

EDIT: FT:n jutussa ei mainittu mitään Konecranesin veroprosentista, vaikka juttu käsitteli Terexin osalta juuri tätä aspektia. Siellä on taas joku yksi bulvaani syöttönyt satua FT:n toimittajalle. Konecranesin vero% oli näet jopa korkeampi kuin Terexin.

Uusi keskusteluketju Konecranesille.

[safe_summary] => ) ) ) [metatags] => Array ( [fi] => Array ( [title] => Array ( [value] => Konecranes osake keskustelu | Sijoitustieto ) [description] => Array ( [value] => Konecranes osake keskustelua | Sijoitustieto ) ) ) [rdf_mapping] => Array ( [rdftype] => Array ( [0] => sioc:Post [1] => sioct:BoardPost ) [taxonomy_forums] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => sioc:has_container ) [type] => rel ) [title] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => dc:title ) ) [created] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => dc:date [1] => dc:created ) [datatype] => xsd:dateTime [callback] => date_iso8601 ) [changed] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => dc:modified ) [datatype] => xsd:dateTime [callback] => date_iso8601 ) [body] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => content:encoded ) ) [uid] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => sioc:has_creator ) [type] => rel ) [name] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => foaf:name ) ) [comment_count] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => sioc:num_replies ) [datatype] => xsd:integer ) [last_activity] => Array ( [predicates] => Array ( [0] => sioc:last_activity_date ) [datatype] => xsd:dateTime [callback] => date_iso8601 ) ) [cid] => 23850 [last_comment_timestamp] => 1549545288 [last_comment_name] => [last_comment_uid] => 8 [comment_count] => 7 [name] => Sijoitustieto [picture] => stdClass Object ( [fid] => 673 [uid] => 8 [filename] => picture-21-1448914335.png [uri] => public://kuvat/avatarit/picture-21-1448914335.png [filemime] => image/png [filesize] => 25976 [status] => 1 [timestamp] => 1448914335 [type] => image [uuid] => 848edbc1-6ded-4ed9-b998-7110042b95ac [field_file_image_alt_text] => Array ( ) [field_file_image_title_text] => Array ( ) [rdf_mapping] => Array ( ) [metadata] => Array ( [height] => 750 [width] => 750 ) [alt] => [title] => [height] => 750 [width] => 750 ) [data] => a:7:{s:7:"contact";i:1;s:7:"overlay";i:1;s:16:"ckeditor_default";s:1:"t";s:20:"ckeditor_show_toggle";s:1:"t";s:14:"ckeditor_width";s:4:"100%";s:13:"ckeditor_lang";s:2:"en";s:18:"ckeditor_auto_lang";s:1:"t";} [forum_tid] => 20 [entity_view_prepared] => 1 [rate_thumbsup] => Array ( [#weight] => 50 [#markup] =>
Thumbsup
[#title] => Thumbsup [#type] => item ) [rate_numbersup] => Array ( [#weight] => 50 [#markup] =>
1
+1
0
-1
1
0
[#title] => numbersup [#type] => item ) [rate_bothnumbers] => Array ( [#weight] => 50 [#markup] =>
bothnumbers
  • ylös
    100%
  • down
    0%
[#title] => bothnumbers [#type] => item ) )

Konecranes

7
7038
12.8.2015, 23:30
#1
Liittynyt:
9.6.2014, 17:41
Viestejä:
905
Markus_Bunders kirjoitti:

Konecranesin ja Terexin fuusio toi Suomelle hyvää julkisuutta, kun FT hehkutti Business-osionsa etusivulla uuden yhtiön kotipaikaksi tulevan Suomi, koska Suomessa yhteisöverokanta on 20 % ja USA:ssa 35 %. Katsoin Konecranesin 2014 tp:stä, että Konecranesin efektiivinen veroaste on ollut yli 30 %. On se kumma, ettei ole onnistunut kiertämään veroja tuon paremmin!

 

EDIT: FT:n jutussa ei mainittu mitään Konecranesin veroprosentista, vaikka juttu käsitteli Terexin osalta juuri tätä aspektia. Siellä on taas joku yksi bulvaani syöttönyt satua FT:n toimittajalle. Konecranesin vero% oli näet jopa korkeampi kuin Terexin.

Uusi keskusteluketju Konecranesille.

1
+1
0
-1
1
0
13.8.2015, 09:40
Liittynyt:
22.6.2015, 07:50
Viestejä:
74

Tosiaan. FT siis teki ison jutun Terexin saamasta verohyödystä, kun Terex-Konecranesin kotipaikaksi tulee Hyvinkää. Yhteisövero kun on USA:ssa 35 % ja Suomessa 20 %. Konecranes maksoi kuitenkin 2014 30,6 % ja H1 2015 31,5 % veroja, joten vaikea nähdä, miten tilanne tuosta muuttuisi.

Molempien kurssit nousivat yli 20 % fuusion takia. 

 

0
+1
0
-1
0
0
27.1.2016, 18:37
Liittynyt:
28.1.2015, 01:15
Viestejä:
383

Kertokaapas nyt viisaammat miten tämä nyt loogisesti ottaen pitäisi mennä. Oletetaan, että busineksessä ei ole tapahtunut olennaista muutosta viime syksyyn verrattuna.

Nyt Kiinalaiset tekivät kilpailevan tarjouksen Terexistä ja tarjosivatkin yllättäin  yhtiöstä100%:n preemion verrattuna tarjousta edeltävään hetkeen. Terexin kurssi nousi vain 50% Jos USA:n viranomaistahot estävät Kiinalaisten aikeet niin fuusio Konecranesin kanssa jatkuu. Ainoa, että tämän uuden hintatiedon valossa diili on aivan erinomainen Konecranesille. Jos terexin +50% noususta vetää johtopäätöstä niin Kiinalaisten tarjouksen läpimenon todennäköisyys on puolet.

Ennen Konecranesin fuusiotarjousta osakkeen hinta oli 30€ ja nyt se on valunut 20€. Jos fuusio peruuntuu niin Konecranes saa purusta kuitenkin vahingonkorvaukset ja eikö kaiken järjen mukaan kurssikin voisi palautua entiselle tasolleen?

Voisiko Konecranes mahdollisesti olla +EV tilanteessa enemmänkin?  Nyt näyttää olevan n. + 7% päivän muutos.

1
+1
0
-1
1
0
27.1.2016, 21:49
Liittynyt:
8.11.2014, 15:09
Viestejä:
32

Olin hankkinut viikko takaperin vähän Terexiä tulevaa fuusiota silmällä pitäen. Nämä meni eilen myyntiin kun tarjottiin pikavoittoja. Ostin sitten tänään tilalle Konecranesia - fuusiota ajatellenhan tämä on tällä hetkellä edullisempi vaihtoehto. Kevään kulusta olen samoilla linjoilla. Fuusio toteutuessaan tarjoaa ainakin itselle riittävästi positiivista synergiahyötyjen ja osakkeiden takaisinoston muodossa. Toisaalta jos Kiinalaisten tarjous hyväksytään on ostettu "vain" Konecranesia kahdenkympin hintaan, mikä ei sekään kuulosta aivan huonolta. Tähän sitten vielä vähän hyvää päälle sakkojen muodossa.

1
+1
0
-1
1
0
28.4.2016, 01:57
Liittynyt:
28.1.2015, 01:15
Viestejä:
383

Onpas ollut vilkas tulospäivä. Päivän yksi mielenkiintoisimmista oli Konecranes-Terex fuusion eteneminen. Konecranes julkisti aiheesta erillisen tiedotteen, jossa aika vahvasti annettiin ymmärtää, että fuusio toteutuu vuoden 2016 toisen vuosipuoliskon keskivaiheilla. Itse pidin fuusiota jo menetettynä kun Kiinalaiset tarjosivat tuplaa fuusion aikaiseen markkina-arvoon nähden. Nyt kuitenkin kummankin yhtiön virallinen kanta on yhä, että fuusio toteutuu. Pakko se on pikkuhiljaa alkaa taas uskomaan, että näin käy.

Mikäli fuusio tosiaan toteutuu, niin näkisin sen olevan erinomaisen hyvä asia Konecranesille jo kilpailevan ostotarjouksenkin perusteella. Lisäksi fuusion arvellaan tuovan yli 100M€ synenergiahyödyt. Konecranesin kurssi on kuitenkin valunut 30% alaspäin fuusioilmoitustasosta. Toki nyt oli tuloskin varsin pehmeä ja kurssilasku perusteltu osittain, mutta kello käy fuusion toteutumista kohti. Se taas nähdäkseni voi nostaa kurssia reilustikin.

Kannattaa seurata .

0
+1
1
-1
0
1
29.4.2016, 18:18
Liittynyt:
28.1.2015, 01:15
Viestejä:
383

Mainittakoon, että Inderesillä oli jokseenkin päinvastainen näkemys. Se ilmoitti, että käsittelee Konecranesia tästä eteenpäin itsenäisenä yhtiönä. Perusteluna oli mm. että fuusiohyödyt ovat pienentyneet uusien jenkkilainsäädäntöjen myötä. Kuitenkin 110M€ jää synenergiaa jäljelle. En siis oikein osta Inderesin analyysia. Kun fuusiosta ilmoitettiin, Inderes huuteli 35€ tavoitehintoja. Kyllä kai ainakin jotain +EV:tä pitäisi olla jäljellä?

Esimerkiksi tämän WSJ:n artikkelin mukaan tilanne on aidosti epäselvä. Esimerkiksi onko Zoomlionilla rahaa tarpeeksi jne. http://www.wsj.com/articles/terex-to-hold-talks-with-zoomlion-amid-sweet...

Tässä reuters: http://www.reuters.com/article/us-terex-m-a-zoomlion-idUSKCN0X32LI

1
+1
0
-1
1
0
18.7.2017, 14:14
Liittynyt:
16.12.2013, 13:48
Viestejä:
3107

Tykkään posareista, vaikka osaketta ei salkussa olisikaan. Konecranes on syklinen, hyvin hinnoiteltu ja likvidi, joten tietenkään sitä ei miulla ole. Syklinen ei yleensä ole este, mutta ostan niitä mieluummin lama-aikana enkä nousukaudella. Toistaiseksi tämä on toiminut, saa nähdä viekö algoritmit tämänkin edgen joku päivä pois. Vähän suhtaudun epäluuloisesti tekoälyn mahdollisuuksiin tällä saralla.

Konecranes kertoi EBIT:insä olevan 2017 välillä 205M-225M, kun aiemmin odotettiin 195M-215M. Ei ihan radikaali hyppy. Lisäksi liikevaihtoennustetta samalla alennettiin dollarin viimeaikaisen (=viimeiset kolme viikkoa) heikentymisen vuoksi.

Tähän joutuu, kun antaa tarkkoja ennusteita. Tosin äänestän edelleen tarkkojen ennusteiden puolesta, ei tulosvaroitusten antaminen niin työlästä ole.

Kurssi pomppasi ensin ja sitten palasi laskupäivänä lähtöruutuun @39,78.

2
+1
0
-1
2
0
7.2.2019, 15:14
Liittynyt:
16.12.2013, 13:55
Viestejä:
476

Konecranes odotuksia (Inderes): https://www.shareville.fi/osakkeet/konecranes-plc/kommentit

 "Odotuksemme konsernin Q4’18-tilauskertymäksi (828 MEUR) osoittaa hyvää 13 %:n kasvua konsensuksen ollessa tätäkin optimistisempi (857 MEUR, +17 %)."

"Ennustamme Konecranesin saatujen tilausten kasvavan vuonna 2019 enää +3 % (konsensus: +5 %). Liikevaihdon kasvuennusteemme on hieman tätä nopeampi (+4 %; konsensus +5 %)"

"Odotamme synergioiden tulosvaikutuksen olevan reilu 40 MEUR vuonna 2019, mikä tukee konsernin EBITA-marginaalia 1,3 %-yksiköllä ja nostaa sen ennusteessamme 9,1 %:iin (konsensus: 9,3 %). Jotta Konecranesin osake välttyisi negatiiviselta kurssireaktiolta, tulisi yhtiön em. perusteilla ohjeistaa vuodelle 2019 vähintään 3-5 %:n liikevaihdon kasvua ja samoin vähintään 9 %:n EBITA-marginaalia."

-
https://www.konecranes.com/fi/sijoittajat/analyytikot/konsensusennusteet

Konsensusennusteet löytyvät tuolta
-

https://www.konecranes.com/fi/press/releases/2019/konecranes-oyj-tilinpa...

Osarista vastaavat kohdat: 

- Saadut tilaukset 929,8 miljoonaa euroa (732,6

- Konecranes odottaa tilikauden 2019 liikevaihdon kasvavan 5–7 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

- Konecranes odottaa tilikauden 2019 oikaistun EBITA-kateprosentin paranevan (2018. 8,1%) edellisvuodesta. 

https://www.konecranes.com/fi/sijoittajat/analyytikot/konsensusennusteet

-

Omaan silmään tässä ei nyt ainakaan alitettu ennusteita ja tätä tuli kahmaistua vähän salkkuun -3% kohdilta. Löysikö joku osarista jotain pelottavaa?

0
+1
0
-1
0
0