Aki Pyysing kirjoitti:Ei tosiaankaan ole selvää. Taksit ja kyydit ovat lisääntyneet ja hinnat laskeneet hieman. Joten enemmän ihmisiä ajaa vapaaehtoisesti taksilla ja taksia = hyvinvointi on lisääntynyt. On trumpilainen lähestymistapa asiaa, että jos uudistuksessa on voittajia, joten pitää olla myös häviäjiä. Toki häviäjiä olivat kiistatta vanhat lisenssitaksit. Lisäksi häviäjiin kuuluvat applikaationasennus- ja lukutaidottomat kuluttajat, jotka ovat hyvin hintasensitiivisiä, eikä tarjonnan lisääntyminen meinaa mitään. Tosin perutaan uudistus ja sitten nyt tyytymättömät valittavat, kun pikkujoulujen jälkeen taas ei saa takseja.
Meillä on selvästi eri kokemukset hintatason kehittymisestä, joten ei tästä sen enempää. Oli minulta huonosti muotoiltu, että kyseessä olisi nollasummapeli. En ole itse sen kummemmin uudistuksen puolesta tai vastaan, kun ei tuo omaan käyttäytymiseeni juuri ole vaikuttanut ja hinnoissa kymppi sinne tänne katoaa marginaaleihin.
Aki Pyysing kirjoitti:Suosittelen muuten aplikaatioden, edes yhden, asentamista ja käyttämistä. Hinnan saa tietää ihan etukäteen.
Taksi Helsingin mainio app ollut käytössä jo toista vuotta. Appilla esimerkiksi ennakkoon huomisaamuksi lentokentälle tilattu taksi on kympin kalliimpi kuin vuosi sitten. En tiedä, onko ennakkotilauksen hinta muuttunut. Mutta kuten totesin, en ole tehnyt hintavertailua ja maksan ylihintaa, mikäli Taksi Helsinki on olennaisesti kilpailijoitaan kalliimpi.
Aki Pyysing kirjoitti:Eikä ne yökuskit ole vuosikausiin mihinkään osanneet. 90-luvulla osasivat kyllä.
Meikäläisellä ollut sitten hyvä tuuri kuskien kanssa, kun hyvin harvoin ennen viime syksyä on ollut mitään ongelmia löytää keskustan osoitteisiin.