Hynägrande kirjoitti:
Sijoittajan kysymys on selvä: Miksi juuri tämän firman tuote myy paremmin ja missä on vallihauta jos markkinoilla on n kpl samanlaisia tuotteita ennestään?
Kysyt hyvän kysymyksen. Jos suodattimesta saadaan tehokas ja toimiva, niitä mahtunee markkinoille useampiakin. Vaan paljonko jää katetta, jos n kpl samanlaisia suodattimia kilpailee keskenään? Entä tuotteen kohdemarkkinat? Ne maat, joissa hengitysilma on vaarallisinta ja puhdistustarve suurinta, ovatko ne sellaisia, joissa kuluttajilla on ostovoimaa?
Positiivisena puolena näen, että kuluttajilla on selvää halua kantaa mukanaan vempeleitä, jotka ratkaisevat ongelmia, joita he eivät 5 tai 10 vuotta sitten tienneet heillä olevan olemassakaan.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että suodatinhärveli on nostettu esiin annin markkinoimiseksi. Tuotteen merkitys liikevaihdolle saattaa olla pienempi kuin sen merkitys annin onnistumiselle. Sijoittajat tykkäävät houkuttelevista tarinoista.