Teslan osto käytettynä ja takuun päätyttyä on iso riski. Suljettu systeemi, jossa osat maksavat maltaita ja ne pitää aktivoida Teslan kautta että edes toimivat.
Yhdellä omistajalla meni mm. 9 elektronista ovenkahvaa, joista jokainen n. $1000 kappale. Neljä voimansiirtoa, $6000 per kpl. Autot eivät ole tehty kestämään.
Huvittavaa kun katsoo Quorassa vastauksia Tesla-kysymyksiin, niin Tesla-uskovaiset kirjoittaa ja upvotettaa vastauksia kärkeen jossa sanotaan että auto kestää 100 vuotta. Koska Elon Musk sanoi niin!
Tesla myy jotain malleja käytettynä takuulla itse jenkeissä, mutta onko Suomessa tätä, ja kuinka kaliita nämä on verrattuna vapaat käytettyjen markkinat?
Absolutely not as they turn into huge money pits especially once they are coming out of warranty. Many people forget that these cars are iPhones on wheels with complicated electrical systems and gimmicky electronics that are prone to failure.
One Tesla owner already went through $24,000 worth drive units which is $6,000 each. Three of those were covered under the warranty and the 4th one out of pocket. Plus going through 9 electronic door handles that cost between $800-$1,000 to replace each. The 17 inch display Media Control Unit is about $3,800. $900 for one rear half shaft, $2,600 for the DC-DC converter, $9,000 for battery replacement and about $5,000–$8,000 for brakes, $3,500 for the heater system and the list goes on.