Olet täällä

Eurot poikimaan - miljonääriksi seitsemässä vuodessa

Sivu:

Sivut

11.1.2021, 13:43
+27
Liittynyt:
10.11.2015, 01:31
Viestejä:
36

"Keväällä sitten taas ulos kun ilma ei satu naamaan."

Trolleista puheenollen. Jos en olisi blogia seurannut niin pitäisin tätä kunnon trollauksena. Ja montaa muutakin tekosyytä alkaa laittamaan itseä kuntoon. Eihän Etelä-Suomessa edes ole kunnon pakkasia kuin muutamana päivänä vuodessa. Eihän se iho totu kylmään jos käyt kerran viikossa ulkona kauppareissulla. Jo parin viikon säännöllisen lenkkeilyn tai hiihdon jälkeen ei tunnu juuri missään. Ja voipi ostaa vaikka merinovillahuivin naamalle niin ei ainakaan palella ja samalla käy hakeen uudet lenkkarit ja tarvittaessa jopa nastat niihin niin kivempi laukkailla. Aerobinen urheilu alkaa tuottaan euforiaa nollatasolta lähtiessä varmaan jossain 2-3 viikon säännöllisen reenin jälkeen. Eli alkuun pitää ruoskia itseä ulos. Ei varmasti masennukset ja uupumukset sillä lähde että makaat ja istut kotona alikaloreissa. Aivot ei pelitä silleen. Ja vaikka saisit painon tippumaan tuolla tyylillä niin viimeistään syksyllä olet kesän ryyppäyksien ja mässäilyjen jälkeen lähtötilanteessa. Tsemiä.

7
+1
0
-1
7
0
12.1.2021, 10:25
+126
Liittynyt:
10.1.2020, 11:45
Viestejä:
84

Elämäntavat kuntoon pysyvillä muutoksilla, eikä millään kausittaisilla dieteillä. Itsekin vajaa 10 vuotta sitten innostuin liikunnasta joukkueurheilun kautta, josta se sitten laajeni monipuoliseen liikkuvaan elämäntapaan. Elämänilo, itseluottamus, jaksaminen, ja tehokkuus ovat aivan eri luokkaa kuin sillä alkoholia paljon käyttävällä tietokoneen edessä viihtyvällä nuorella miehellä oli. Saatan olla myös huomattavasti miellyttävämpi ihminen nykyisin ja ihmissuhteetkin ovat paremmat.

Salilla käyminen pari kertaa viikossa on tylsää, mutta tärkeää toimintakyvyn kannalta. Aerobinen liikunta taas mm hiihtämisen ja pallopelien muodossa todella mukavaa ja sen jälkeen on mitä parhain olo. Mikään ei juuri voita fiilistä kun saa hyvän hikiurheilun alle ja kylmän laadukaan oluen päälle. Suurempi kertamäärä alkoholia ottaa enemmän kuin antaa, mutta muutaman kerran vuodessa mentaalipuoli kestää senkin.

Tärkeysjärjestys : 1. Alkoholia vähemmäksi. 2. Ruokavalio kuntoon 3. Liikunta

Tsemppiä!

11
+1
0
-1
11
0
15.1.2021, 18:59
Käyttäjän Farseer kuva
OP
+604
Liittynyt:
20.7.2016, 19:14
Viestejä:
643

Jonkin verran hommia edistetty tällä viikolla, alkuviikolla oli hyvä draivi. Mutta eilisestä lähtien taas on oltu aika jumissa. Tänään mentiin ihan jumiin kun yhden leipäsoturin kanssa kiisteltiin siitä onko musta mustaa ja valkoinen valkoista, eli hassasin aikaani ja energiaani idioottiin. 

Viikonloppuna koitan päästä pelimoodiin, ehkä pokeria kans mutta pääpaino ihan muilla tietokonepeleillä. Pelaaminen on hauskaa, kun sitä ei tarvitse tehdä työkseen!

Gradun tekemistä on tarkoitus jatkaa ensi viikolla. 4h / päivä ja 4-5 päivää viikosta sitä niin varmaan kuun loppuun mennessä olisi lehdet luettu ja helmikuussa sitten samaan putkeen se eka versio kasaan. Juuri nyt tuntuu kovin vaikealta, mutta ehkä se gradumoodi saadaan taas alle kun napataan lehdet syliin ja mennään jonnekin muualle lukemaan.

Ensi kuussa olisi kans mahdollisesti ideana lopettaa tämä "vapaaehtoinen" eristäytyminen jos koronatilanne yhtään helpottaa ja kelit sallivat. Ei mitään massatapahtumia, mutta kavereiden näkemistä ja pientä pubikeikkaa pitkän tauon jälkeen ja kaupungissa käymistä. Olen Helsingin puolella käynyt syyskuun jälkeen tasan yhden kerran.

Sijoitusrintamalla Eezyn myymistä olen miettinyt ja arponut, mutta toistaiseksi (pieni positiohan se on) on pysynyt salkussa. Nordnetistä siirretty 50k kans odottelemaan tilillä mikäli tulisi hyvä sauma puskea Trump-kohteeseen kiinni, korkoa siitä ei kuitenkaan viikossa ehdi paljoa mennä.

3
+1
0
-1
3
0
18.1.2021, 11:47
Käyttäjän Farseer kuva
OP
+604
Liittynyt:
20.7.2016, 19:14
Viestejä:
643

Ei tästä nyt mitään valtavaa pottia ole tulossa, mutta päätin heivata kuitenkin 1,4% korko muutamalta päivältä toiveissani 50 kiloa tuohon (kohde siis minä vuonna Trumpin presidenttikausi virallisesti loppuu):

Tänään tavoite vetää viimeiset "työläämmät" (lähinnä henkisesti) rästihommat kasaan ja huomisesta eteenpäin pääpaino sitten graduprojektiin.

Viikonloppuna saatiin vuoden ensimmäinen pokeripytty. Edulliset, kohtuullisen pienen fieldin turnaukset saattavat olla hyvä valinta vapaa-ajan viettoon: 2-5 tunnin pelisessiot yhdessä twitchin kanssa pari kertaa viikossa voivat yhdistää huvin ja hyödyn ilman menestymisen tuomaa painetta. Muuten pitää kyllä vähentää blogien lukemista ja twitchin katsomista 2021.

Painonpudotushaaste osa 3 tuolla: http://pokeriblog.blogspot.com/2021/01/2020-painonpudotushaaste-road-to-74-kg_18.html

1
+1
0
-1
1
0
18.1.2021, 14:43
+73
Liittynyt:
8.7.2017, 23:40
Viestejä:
101

Farseer kirjoitti:

Painonpudotushaaste osa 3 tuolla: http://pokeriblog.blogspot.com/2021/01/2020-painonpudotushaaste-road-to-74-kg_18.html

On kyllä erittäin hurjan kuuloinen tuo kaloritavoitteesi, painan itse melkein 20kg sinua vähemmän ja syön joka päivä 2600 kcal, enkä ole urheillut kuukauteen. En ymmärrä miten selviät, varmaan vaan kroppa niin kovalla säästöliekillä. Ei se paino nouse jos ei inputti ole fädää.

Ostin ruokavalion elokuussa alana ammattilaiselta: Kok. Hiilihydraatit 300g, Kok. Proteiini noin 200g, Kok. Rasva noin 65g. Kcal noin 2600

0
+1
0
-1
0
0

Sivut