Olet täällä

Nurminen Logistics

3.10.2018, 15:05
#1
Liittynyt:
16.12.2013, 13:48
Viestejä:
4428
Pisteet:
+4551

Vuonna 2007 olin melko sivuraiteella pörssisijoitusmaailmasta. Tämä johtui sekä pokeribuumista että perhetilanteesta, jossa talousuutisten seuraamista pidettiin parhaimmillaan vain laiskotteluna.

Niinpä olin missannut, että Kasola myi pörssikuorensa John Nurmiselle 2007. En ollut kiinnittänyt mitään huomiota pörssiyhtiöön nimeltä Nurminen Logistics, ennen kuin tänään Inderesin aamukatsauksesta jaksoin lukea. kiinnostukseni sai alkulauseella: "Nurminen Logistics tiedotti eilen, että yhtiö on päättänyt keskittyä jatkossa Venäjällä junavaunujen operointiin ja näin ollen yhtiö harkitsee luopumista OOO Nurminen Logisticsin omistamista vaunuista."

En tosiaankaan ollut tiennyt, että meillä on pörssiyhtiö, joka operoi Venäjällä junavaunuja.

Historiafriikkinä tutkin vähän yhtiön historiaa ja näköjään viime vuonna Nurmisen suku menetti määräysvaltansa yhtiössä kuponkiannissa. Nykyisin Ilmarinen on suurin omistaja.

Logistiikka on kuitenkin sen verran hankala ala, että en taida seuraamaan yhtiötä ja siten tuskin sijoitankaan. 0,43 sentin hinnalla 19 miljoonan arvoinen kiska 86M liikevaihdolla toki tarjoaisi kaikenlaista jännää, mutta monopoleja ja Venäjää ja rautateitä on kovin paljon hahmotettavaksi.

0
+1
0
-1
0
0
3.6.2020, 17:05
Liittynyt:
3.6.2020, 09:13
Viestejä:
3
Pisteet:
+1

Mikään ei taida olla muuttunut lokakuusta 2018? Nurminen Logistics ei pääse lentoon, ei tee tulosta ja toimitusjohtajat vaihtuvat solkenaan.

 

0
+1
0
-1
0
0
5.8.2020, 10:27
Liittynyt:
8.11.2017, 12:36
Viestejä:
28
Pisteet:
+11

Nurminen logisticsin kurssi on saapunut väliaikaiselle pysäkille, josta mm. Taito Tuunanen on nurkannut itselleen noin 400 000 kpl mälllin lisää osakkeita. 

0
+1
0
-1
0
0
7.8.2020, 14:04
Liittynyt:
18.3.2020, 14:33
Viestejä:
30
Pisteet:
+42

Nurminen Logistics Oyj Puolivuosikatsaus 7.8.2020 klo 13.00

 

Kiinan rahtijunamme ensimmäisen puolikkaan kasvun veturina: liikevaihto kasvoi edellisvuodesta ja liiketappio pieneni. Liiketoiminnan rahavirta oli positiivinen.

Nurminen Logistics AVAINLUVUT 1.1.-30.6.2020 1.1.-30.6.2020 1.1.-30.6.2019

EUR milj.

Liikevaihto 36,5 34,5

Raportoitu liiketulos -0,5 -1,7

Liiketulosprosentti -1,4 % -5,0 %

Nettotulos -1,6 -3,2

Tulos per osake (€) -0,05 -0,11

Liiketoiminnan rahavirta 3,4 0,1

VT. TOIMITUSJOHTAJA OLLI POHJANVIRTA:

Ensimmäisen vuosipuoliskon liikevaihto kasvoi ja liiketappio pieneni. Kiinan rahtijunaliiketoiminnan kasvu näkyi ensimmäisen puolikkaan tuloksessa. Huhti-kesäkuun liiketulos oli 0,1 miljoonaa euroa voitollinen. Positiivinen tuloskehitys jatkuu ja toisella vuosipuoliskolla odotetaan merkittävää parannusta vuoden ensimmäiseen puolikkaaseen nähden.

Kiinteiden kulujen arvioidaan laskevan 0,4-0,5 miljoonaa euroa vuoden toisella puolikkaalla ensimmäiseen verrattuna. Vuositasolla kiinteiden kulujen arvioidaan tulevana vuonna laskevan edelleen miljoonalla vuoden 2020 tasosta.

Ensimmäinen vuosipuolisko oli kaksijakoinen, tammi-maaliskuu olivat tuloksellisesti vaikeita. Metsäteollisuuden lakko, merikonttien saatavuusongelmat sekä Kiinan sisämaan liikenteen toimimattomuus COVID-19 johdosta vaikuttivat negatiivisesti liiketoimintaan. Kiinan junamme operointi oli yli kuukauden ajaksi pysähtynyt poikkeuksellisen COVID-19 shokin seurauksena Kiinan sisämaan jakelun häiriytyessä viranomaisten asettamien rajoitusten takia. Junien liikkumiselle ei missään vaiheessa asetettu liikkumisrajoituksia, mikä osoittaa junatuotteen toimintavarmuuden.

Olen iloinen henkilöstömme tahdosta ja kyvystä kehittää ja parantaa liiketoimintaamme ensimmäisen vuosipuoliskon vaikeista ulkoisista olosuhteista huolimatta. Kehitys on näkynyt parantuneena asiakaspalveluna ja vaikuttanut liikevaihdon kasvuun ja liiketuloksen kääntymiseen positiiviseksi huhti-kesäkuussa. Kiinteiden kulujen suhde liikevaihtoon on vielä liian iso. Tulosparannuksen jatkumisen varmistamiseksi liikevaihdon kasvuun panostetaan erityisesti Kiinan junaliikenteessämme sekä toiminnan oleellisena tehostamisena Suomen kaikissa toiminnoissa.

Kiinan rahtijunatuotteessa korostuu ainutlaatuinen operointiosaamisemme sisältäen huolintamme ja Vuosaaren terminaalimme palvelut, laaja asiakaskunta edustaen teollisuutta ja kauppaa sekä kasvava kansainvälinen asiakaskunta, joka käyttää junaamme kuljetuksissa Keski-Eurooppaan. Nämä tekijät yhdessä mahdollistavat kannattavan kasvun tulevaisuudessa. Junatuotteemme oli merkittävässä roolissa pandemian aikana Suomen terveydenhoidon tarvikkeiden saatavuuden turvaamisessa.

Solmimme kesäkuussa sopimuksen Narvikin Sataman kanssa tavoitteena olla merkittävä toimija tuoreen kalan viennissä Kiinan markkinoille. Toimitukset alkavat vuoden 2020 aikana. Otamme käyttöön kylmäkonttikalustoa Kiinan liikenteeseemme, mikä avaa meille merkittävän uuden markkinan ja kilpailuedun myös tuoreliha- ja virvoitusjuomaviennissä Kiinan markkinoille.

Junatuotteen hyvän kehityksen varmistamiseksi vahvistimme merkittävästi liiketoimintaorganisaatiotamme kansainvälisessä rautatieliiketoiminnassa. Tämä mahdollistaa yhtiömme pysymisen logistisesti EU -alueen paalupaikalla Kiinan markkinoiden saavutettavuuden osalta. Toimiva rahtijunatuotteemme on suurin yksittäinen logistinen innovaatio Suomen markkinoilla 2000 -luvulla. Sen kasvunäkymät ovat hyvät.

Kesäkuussa voimaan tullut uusi liiketoimintojen johtamismalli parantaa tulosvastuullista liiketoimintajohtamista ja palvelukehitystämme jatkossa.

Sekä terminaalien että huolinnan liiketoiminnan volyymit pysyivät odotettua vakaampina nopeasti muuttuneessa markkinatilanteessa, mikä johtui laajasta asiakaskunnastamme edustaen eri toimialoja sekä toimipisteidemme maantieteellisestä peitosta.

Cargo -liiketoiminta oli terminaalien osalta alkuvuonna tappiollista ja kiihdytämme tehostustoimia, jotka näkyvät jatkossa pienempinä kiinteinä kuluina sekä parantuneena palveluna. Terminaalipalveluja rasitti edelleen korkea vuokrataso toimipisteissä, joissa toimimme vuokratiloissa. Odotamme terminaaleilta parempaa kannattavuutta vuodesta 2021 alkaen. Erityisesti ainutlaatuisille Kemikaaliterminaaleille Kotkassa ja Heavy -terminaalillemme Vuosaaressa asetamme selkeästi kovemmat tavoitteet.

Huolintaliiketoiminta jatkoi hyvän tuloksen tekemistä. Aiemmat panostuksemme tietojärjestelmiin tukevat toiminnon hyvää kehitystä myös jatkossa huomioiden riippuvuussuhteen Suomen ulkomaankaupan volyymeihin. Baltian liiketoiminnot jatkuivat vakaina.

Kokonaisuutena yhtiön kannattavuus on vielä epätyydyttävällä tasolla ja yhtiön kannattavuuden ja taserakenteen parantaminen vaatii vielä lisätoimia.

MARKKINATILANNE KATSAUSKAUDELLA

Suomen talouden kehitys hiipui vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla COVID-19 pandemian seurauksena. Suomen Kiinan kaupan säilyminen hyvällä tasolla heijastui Nurminen Logisticsin toimintaan positiivisesti. Kiinan rahtijunatuotteen kuljetusvolyymit kasvoivat voimakkaasti luotettavuuden ja hyvän operointikykymme ansiosta sekä muiden kuljetusmuotojen epävarmuudesta johtuen.

KATSAUSKAUDEN LIIKEVAIHTO JA TALOUDELLINEN TULOS

1 000 EUR 1-6/2020 1-6/2019

Liikevaihto 36 480 34 470

Liiketulos -508 -1 709

Vuoden 2020 ensimmäisen vuosipuoliskon liikevaihto kasvoi 36,5 (34,5) miljoonaan euroon, jossa oli kasvua vuoden 2019 vastaavaan aikaan verrattuna 5,8 prosenttia. Katsauskauden liiketulos parani -0,5 miljoonaan euroon (-1,7). Positiivinen tuloskehitys on ensisijaisesti Kiinan rahtijunaliikenteen kasvun ansiota. Myös huolintaliiketoiminnan alkuvuoden tuloskehitys oli positiivista. Konsernin hallinnon kiinteät kulut laskivat selvästi vertailukaudesta.

LIIKETOIMINTAKATSAUS

Vuoden 2020 ensimmäisen puolikkaan tulos parani selvästi edellisvuodesta, jonka tulosta rasittivat Kiinan rahtijunaliiketoimintaan tehdyt panostukset. COVID-19 pandemia vaikutti kansainväliseen logistiikkamarkkinaan vuoden 2020 ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Teollisuustuotannon kutistuminen näkyi laskevina kuljetusvolyymeinä. Merirahtiyhteyksiä karsittiin ja mannerten välinen liikenne väheni.

Haastava toimintaympäristö heijastui Kiinan rahtijunaliiketoimintaan erityisesti helmi-maaliskuussa, jolloin Kiinan liikkumisrajoitusten johdosta kuljetuksia jouduttiin viivästyttämään. Kiinan vahva elpyminen vuoden toisella neljänneksellä sekä meri- ja lentorahtikuljetustarjonnan supistuminen ja hintojen nousu edesauttoivat Kiinan rahtijunaliiketoiminnan kasvua ja asiakaskanta laajeni. Liikevaihdon kasvu näkyi suoraan liiketuloksessa. Rahtijunaliiketoiminnan tammi-kesäkuun liikevaihto kasvoi vuodesta 2019 44 prosenttia 4,1 miljoonaan euroon (2,9). Rahtijunaliiketoiminnan osuus konsernin liikevaihdosta on 11 prosenttia (8).

Huolintaliiketoiminnan liikevaihto kasvoi ja tulos parani ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Positiivinen kehitys näkyi erityisesti ensimmäisellä vuosineljänneksellä, jolloin teollisuuden volyymit olivat hyvällä tasolla sekä metsäteollisuuden että terästuonnin osalta. COVID-19 vaikutukset näkyivät huolinnan toimeksiantojen volyymeissä pääasiassa toukokuussa. Tammi-kesäkuun liikevaihto oli 6,6 miljoonaa euroa (4,9) ja kasvu edelliseen vuoteen oli 36 prosenttia. Huolintaliiketoiminnan osuus konsernin liikevaihdosta on 18 prosenttia (14).

Terminaalipalveluissa paperiteollisuuden tammi-helmikuun lakon välittömät vaikutukset jäivät vähäisiksi ja ensimmäisen vuosineljänneksen tuloskehitys oli positiivista. Lakon ja COVID-19 pandemian vaikutukset näkyivät toisen vuosineljänneksen osalta varastotason laskuna ja projektitoimeksiantojen lykkäyksinä. COVID-19 vaikutukset jäivät odotettua vähäisemmiksi. Terminaalipalvelujen tammi-kesäkuun liikevaihto laski edellisvuodesta 8 prosenttia 7,0 miljoonaan euroon (7,6). Liiketoiminnan osuus konsernin liikevaihdosta on 19 prosenttia (22).

Nurminen Logistics nimitti kesäkuussa uuden operatiivisen liiketoimintojen johtoryhmän. Operatiivinen johtoryhmä mahdollistaa palvelutason ja tehokkuuden parantamisen sekä tukee erityisesti voimakkaasti kasvavan Kiinan junaliikenteen kehitystä.

Venäjän yhtiön ensimmäisen vuosipuoliskon liikevaihto laski ja kannattavuus heikkeni edellisen vuoden vertailujaksoon verrattuna. COVID-19 pandemialla ei ollut suoria vaikutuksia liiketoimintaan. Operatiiviseen johtoryhmään liittynyt Olga Stepanova otti kesäkuussa vastatakseen Kiinan rahtijunaliiketoiminnan sekä Venäjän yhtiön liiketoiminnan. Stepanova on ollut luomassa koko Kiinan ja Euroopan välistä konttijunaliikennettä sen alusta lukien Venäjän Valtion Rautateiden myyntijohtajana, ja tuntee hyvin markkinan ja laajan eurooppalaisen asiakaskunnan. Hänen osaamisensa raaka-ainekuljetuksissa antaa myös mahdollisuuksia kasvattaa yhtiön Venäjälle suuntautuvaa rautatieliikennettä.

Baltian liiketoiminnan ensimmäisen vuosipuolikkaan liikevaihto ja liiketulos laskivat edellisen vuoden vertailujaksoon nähden. COVID-19 pandemian vaikutukset jäivät vähäisiksi. Vahvat vientivolyymit tukivat Liettuan toimintoja. Latvian liikevaihto kasvoi Venäjälle ja Keski-Aasiaan toimitettujen projektitoimeksiantojen johdosta. Baltian tammi-kesäkuun liikevaihto laski 2 prosenttia 18,7 miljoonaan euroon (19,2). Liiketoiminnan osuus konsernin liikevaihdosta on 51 prosenttia (56). Baltian liiketoiminnan kannattavuus on hyvällä tasolla ja liiketoiminnan edellytykset ovat hyvät.

TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT

Nurminen Logistics arvioi, että yleinen talouden ja markkinoiden kehitys hidastuu edelleen johtuen COVID-19 pandemian vaikutuksista. Uskomme, että Nurminen Logisticsin Kiinan rahtijunaliiketoiminnan kasvu jatkuu ja yhtiön kannattavuus paranee. Yhtiön erikoislogistiikkapalvelujen kysyntä säilyy hyvänä erityisosaamisemme ansiosta.

TALOUDELLINEN OHJEISTUS

Nurminen Logistics ei anna tulosohjeistusta vuodelle 2020.

LÄHIAJAN RISKIT JA EPÄVARMUUSTEKIJÄT

Maailman kaupan ja erityisesti Suomen viennin ja tuonnin yleinen heikentyminen nykytilanteesta vaikuttaisi negatiivisesti yhtiön palvelujen kysyntään ja sitä kautta tulokseen. Oletettua merkittävästi heikompi liiketoiminnan kehitys vaikeuttaisi yhtiön rahoitusasemaa.

COVID-19 epidemian voimakas toinen aalto Kiinassa vaikuttaisi maan sisälogistiikkaan, mikä vaikuttaisi junien syöttöliikenteeseen.

Kiinan rahtijunaliiketoiminnan kasvu voi olla odotettua hitaampaa, erityisesti uuden tyyppisten toimitusten ja uusien reittien osalta, mikäli COVID-19 henkilömatkustusrajoitukset jatkuvat tai kiristyvät entisestään. Henkilömatkustusrajoitukset saattavat vaikeuttaa asiakkaidemme kaupallisia neuvotteluja erityisesti uusien tuotteiden lanseerauksissa.

Tarkemmat tiedot yhtiön riskienhallinnasta löytyvät Sijoittaja-osiosta Nurminen Logisticsin internetsivuilta osoitteesta www.nurminenlogistics.fi.

RAHOITUS JA TASERAKENNE

Liiketoiminnan rahavirta oli 3,4 miljoonaa euroa. Nettoinvestointien rahavirta oli -0,2 miljoonaa euroa. Nettoinvestointien rahavirtaan vaikuttivat tietojärjestelmiin ja digitalisaatioon tehdyt investoinnit 0,1 miljoonaa euroa ja PFC Nordic Oy:n hankinta 0,1 miljoonaa euroa. Rahoituksen rahavirta oli -3,3 miljoonaa euroa.

Katsauskauden lopussa yhtiön likvidit rahavarat olivat 4,0 miljoonaa euroa. Yhtiön johto arvioi, että operatiivinen kassavirta riittää kattamaan nykyisen liiketoiminnan kulut ja vastuut seuraavan 12 kuukauden ajan.

Yhtiön lyhytaikaiset korolliset velat, yhteensä 3,2 miljoonaa euroa, koostuvat pääosin 2,3 miljoonan euron vuokrasopimusveloista ja 0,9 miljoonan euron factoringveloista. Pitkäaikaiset korolliset velat ovat 40,0 miljoonaa euroa, josta 27,0 miljoonaa euroa liittyvät IFRS 16 mukaisesti kapitalisoituihin vuokravastuisiin. Pitkäaikaiset lainat ovat 13,0 miljoonaa euroa. Nämä lainat Ilmariselta erääntyvät kesäkuussa 2023.

Konsernin korollinen vieras pääoma oli 43,2 miljoonaa euroa ja konsernin korollinen nettovelka oli vastaavasti 39,1 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on 1,5 miljoonan euron oman pääoman ehtoinen hybridilaina Ilmariselta.

Taseen loppusumma oli 52,8 miljoonaa euroa ja omavaraisuusaste -4,3 prosenttia.

INVESTOINNIT

Konsernin bruttoinvestoinnit käyttöomaisuuteen olivat katsauskauden aikana 0,1 (0,4) miljoonaa euroa eli 0,3 prosenttia liikevaihdosta. Poistot olivat 2,6 (2,7) miljoonaa euroa eli 7,1 prosenttia (7,9) liikevaihdosta.

KONSERNIRAKENNE

Konserniin kuuluvat emoyhtiö Nurminen Logistics Oyj sekä sen suoraan tai välillisesti omistamat tytär- ja osakkuusyhtiöt (omistusosuus suluissa) Nurminen Logistics Services Oy (100 %), RW Logistics Oy (100 %), PFC Nordic Oy (100%), Kiinteistö Oy Kotkan Siikasaarentie 78 (100%), Kiinteistö Oy Luumäen Suoanttilantie 101 (100%), Kiinteistö Oy Vainikkalan Huolintatie 13 (100%), NR Rail Oy (51 %), Pelkolan Terminaali Oy (20 %), OOO Nurminen Logistics (100 %), Nurminen Maritime Latvia SIA (51 %), UAB Nurminen Maritime (51 %), Nurminen Maritime Eesti AS (51 %).

HENKILÖSTÖ

Konsernin oman henkilöstön määrä oli katsauskauden lopussa 171, kun se 30.6.2019 oli 177. Ulkomailla työskenteli 28 henkilöä. Henkilöstökulut olivat katsauskaudella yhteensä 4,4 miljoonaa euroa (4,4 miljoonaa euroa vuonna 2019).

MUUTOKSET JOHTORYHMÄSSÄ

Nurminen Logisticsin johtoryhmään kuuluivat 30.6.2020: Olli Pohjanvirta, vt. toimitusjohtaja 25.5.2020 alkaen, Iiris Pohjanpalo, CFO, Petri Luurila, CIO, Jonna Paasonen, VP Forwarding 15.5.2020 alkaen. Lisäksi johtoryhmään kuului Mikko Järvinen, myyntijohtaja 20.5.2020 saakka, sekä Tero Vauraste, toimitusjohtaja 24.5.2020 saakka.

JOHDON LIIKETOIMET

Nurminen Logistics Oyj tiedotti 4.5.2020 toimitusjohtaja Tero Vaurasteen merkintäilmoituksen 120 000 osakkeesta yksikköhinnalla 0,24.

OSAKKEET JA OSAKKEENOMISTAJAT

Nurminen Logistics Oyj:n osakkeiden vaihto 1.1.-30.6.2020 oli 2 325 321 kappaletta, joka on 5,2 % osakkeiden kokonaismäärästä. Vaihdon arvo oli 585 tuhatta euroa. Katsauskauden alin kurssi oli 0,23 euroa osakkeelta ja ylin 0,30 euroa osakkeelta. Kauden päätöskurssi oli 0,24 euroa osakkeelta ja koko osakekannan markkina-arvo oli kauden lopussa 10 733 802 euroa.

Osakkeenomistajia oli katsauskauden lopussa 1 443. Yhtiön kymmenen suurimman osakkeenomistajan omistukset on kerrottu taulukko-osassa.

Yhtiön osakemäärä oli katsauskaudella 44 724 174 kappaletta. Yhtiöllä oli 30.6.2020 hallussaan omia osakkeita 106 333 kappaletta, mikä on 0,24 % äänistä.

VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Nurminen Logistics Oyj:n varsinaisessa yhtiökokouksessa 12.6.2020 tehtiin seuraavat päätökset:

Tilinpäätöksen vahvistaminen ja vastuuvapauden myöntäminen

Yhtiökokous vahvisti yhtiön tilinpäätöksen, johon kuuluu myös konsernitilinpäätös, tilikaudelta 1.1.2019−31.12.2019 sekä myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille, toimitusjohtajille ja väliaikaiselle toimitusjohtajalle sekä vahvisti palkitsemispolitiikan.

Osingonmaksu

Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti, että tilikaudelta 1.1.2019−31.12.2019 ei makseta osinkoa.

Hallituksen kokoonpano ja palkkiot

Yhtiökokous päätti, että hallitukseen kuuluu viisi jäsentä. Yhtiökokous valitsi hallituksen jäseniksi uudelleen seuraavat henkilöt: Olli Pohjanvirta, Juha Nurminen, Jukka Nurminen, Irmeli Rytkönen ja Alexey Grom.

Yhtiökokous päätti, että yhtiön hallituksen jäsenille, jotka valitaan varsinaisessa yhtiökokouksessa toimikaudeksi, joka päättyy vuoden 2021 varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen, maksetaan seuraavat palkkiot: hallituksen puheenjohtajalle 40 000 euroa ja kullekin muulle hallituksen jäsenelle 20 000 euroa.

Lisäksi hallituksen puheenjohtajalle maksetaan kokouspalkkiona hallituksen ja sen valiokuntien kokouksista 1500 euroa kokoukselta, muille Suomessa asuville hallituksen jäsenille maksetaan kokouspalkkiona hallituksen ja sen valiokuntien kokouksista 1 000 euroa kokoukselta ja Suomen ulkopuolella asuvalle jäsenelle 1500 euroa kokoukselta. Vuosipalkkiosta 50 prosenttia maksetaan Nurminen Logistics Oyj:n osakkeina ja loppuosa rahana. Hallituksen jäsen ei saa luovuttaa vuosipalkkiona saatuja osakkeita kolmeen vuoteen niiden vastaanottamisesta lukien. Hallituksen puheenjohtajalle myönnetään lisäksi puhelinetu.

Hallituksen valtuuttaminen päättämään osakeanneista sekä optio-oikeuksien ja muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta

Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään osakeanneista ja/tai osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta.

Valtuutuksen nojalla hallitus voi yhdellä tai useammalla päätöksellä antaa tai luovuttaa osakkeita ja/tai erityisiä oikeuksia määrän, joka vastaa enintään 20 000 000 uutta osaketta siten, että sanottuja osakkeita ja/tai erityisiä oikeuksia voitaisiin käyttää muun muassa yritys- ja liiketoimintakauppojen tai muiden liiketoiminnan järjestelyiden ja investointien rahoittamiseen, omistusrakenteen laajentamiseen, hallituksen palkkioiden maksamiseen ja/tai henkilöstön kannustamiseen tai sitouttamiseen.

Valtuutuksen perusteella hallitus voi päättää sekä maksullisesta että maksuttomasta osakeannista. Valtuutus päättää maksuttomasta osakeannista sisältää oikeuden päättää myös osakeannista yhtiölle itselleen siten, että yhtiön ja sen tytäryhteisöjen hallussa voi kulloinkin olla yhteensä enintään yksi kymmenesosa (1/10) yhtiön kaikista osakkeista.

Valtuutus sisältää hallituksen oikeuden päättää kaikista muista ehdoista osakeanteja ja osakkeisiin oikeuttavia erityisiä oikeuksia koskien. Hallitus on valtuutuksen nojalla oikeutettu päättämään osakeanneista sekä optio-oikeuksien ja muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta joka suhteessa samalla tavoin kuin yhtiökokouskin voisi näistä päättää, mukaan lukien sen, että hallituksella on oikeus päättää myös suunnatuista osakeanneista ja/tai erityisten oikeuksien antamisesta.

Valtuutus on voimassa 30. huhtikuuta 2021 asti eikä valtuutuksella kumota 17. heinäkuuta 2017 ylimääräisen yhtiökokouksen hallitukselle antamaa valtuutusta päättää osakeannista sekä optio-oikeuksien ja muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta.

Tilintarkastajan valinta ja palkkiosta päättäminen

Tilintarkastusyhteisö Ernst & Young Oy valittiin yhtiön tilintarkastajaksi toimikaudeksi, joka päättyy vuoden 2021 varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä. Päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Juha Hilmola.

Tilintarkastajalle maksetaan palkkio yhtiön hyväksymän laskun mukaan.

OSINGONJAKOPOLITIIKKA

Yhtiön hallitus on 14.5.2008 määrittänyt yhtiön osingonjakopolitiikan, jonka mukaan Nurminen Logistics Oyj pyrkii jakamaan vuosittain osinkona, yhtiön rahoitusaseman niin salliessa, noin kolmanneksen tuloksestaan.

MUUT KATSAUSKAUDEN AIKAISET TAPAHTUMAT

Yhtiö tiedotti 17.1.2020 käynnistävänsä koko Suomen tytäryhtiöiden henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut varautumisena logistiikan tavaravirtojen hiljenemiseen valmistavan teollisuuden ja muun asiakaskunnan työmarkkinahäiriöiden johdosta. Yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 4.2.2020. Työmarkkinahäiriöiden päätyttyä yhtiö ei toteuttanut sopeuttamistoimenpiteitä.

Yhtiö tiedotti 4.3.2020 tekevänsä 5,3 miljoonan euron liikearvon alaskirjauksen vuoden 2019 tilinpäätökseen. Alaskirjaus vaikuttaa negatiivisesti omavaraisuusasteeseen. Yhtiö on sopinut takaajien kanssa omavaraisuuteen liittyvästä kovenanttiehdosta luopumisesta.

Yhtiö tiedotti 17.3.2020 käynnistävänsä Nurminen Logistics Services Oy:n henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut globaalin pandemiatilanteen aiheuttamien mahdollisten logistiikan tavaravirtojen muutoksiin varautumiseksi. Yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 16.4.2020. Yhtiö on neuvotellut henkilöstön edustajien kanssa mahdollisuuden lomauttaa Nurminen Logistics Services Oy:n koko henkilöstö ennen 31.3.2021 enintään 90 päivän ajaksi, mikäli liiketoiminnassa tapahtuu COVID-19 tilanteesta aiheutuvaa vähentymistä tai torjuntatoimien aiheuttamia häiriöitä.

Yhtiö tiedotti 16.4.2020 käynnistävänsä yhteistoimintaneuvottelut Nurminen Logistics Oyj:n henkilöstön sekä liiketoimintakaupassa Nurminen Logistics Services Oy:n palvelukseen siirtyneen PFC Nordic Oy:n henkilöstön kanssa COVID-19 torjuntatoimien aiheuttamiin taloudellisiin ja tuotannollisiin vaikutuksiin varautumiseksi. Yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 4.5.2020. Yhtiö on neuvotellut henkilöstön edustajien kanssa mahdollisuuden lomauttaa Nurminen Logistics Oyj:n koko henkilöstö ennen 31.3.2021 enintään 90 päivän ajaksi ja PFC Nordic Oy:ltä Nurminen Logistics Services Oy:n palvelukseen siirtyneen henkilöstön jäsenten osalta 90 päivän ajaksi ennen 27.10.2020.

Yhtiö tiedotti 22.4.2020 Nurminen Logistics Oyj:n hallituksen päätöksestä yhteensä 120 000 osakkeen suunnatusta osakeannista toimitusjohtaja Tero Vaurasteelle merkintähinnalla 0,24 euroa. Osakkeet rekisteröitiin kaupparekisteriin 30.4.2020.

Yhtiö tiedotti 22.4.2020 Hannu Leinosen jäävän pois Nurminen Logistics Oyj:n hallituksesta.

Yhtiö tiedotti 15.6.2020 Irmeli Rytkösen nimityksestä tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi.

KATSAUSKAUDEN JÄLKEISET TAPAHTUMAT

Yhtiöllä ei ole ollut merkittäviä tapahtumia katsauskauden päättymisen jälkeen.

Seuraava taloudellinen katsaus

Nurminen Logstics -konsernin vuositilinpäätöskatsauksen julkaisuajankohta sekä vuoden 2021 taloudellinen tiedotusaikataulu julkaistaan joulukuussa 2020.

Yleislauseke

Tietyt lausunnot tässä tiedotteessa ovat tulevaisuuteen kohdistuvia ja perustuvat yhtiön tämänhetkisiin näkemyksiin. Luonteensa vuoksi ne sisältävät riskejä ja epävarmuustekijöitä ja ovat alttiita yleisen taloudellisen tai toimialan tilanteen muutoksille.

Nurminen Logistics Oyj

Hallitus

Lisätietoja: Olli Pohjanvirta, vt. toimitusjohtaja, p. 040 900 6799

0
+1
0
-1
0
0
7.8.2020, 14:09
Liittynyt:
18.3.2020, 14:33
Viestejä:
30
Pisteet:
+42

Oon odotellut kuin kuuta nousevaa että junarahti lähtisi lentoon. Istuen tiukasti tällä välin 0 kpl päällä. Mielestäni nyt tämä sitten tapahtui. Etenkin näkymät kuulostavat yllättävän hyviltä ottaen huomioon muutaman viime vuoden. 

"toisella vuosipuoliskolla odotetaan merkittävää parannusta vuoden ensimmäiseen puolikkaaseen nähden."

Jos tämä junarahti lähtee nyt käyntiin niin uskon että osakkeessa on hurja tuottopotentiaali. Kädet syyhyten odottelen Inderesin maanantaista tavoitehinnan nostoa. 

Nyt hypätty junan kyytiin! (pahoittelen, taisin ostaa ohuen myyntilaidan tyhjäksi)

0
+1
0
-1
0
0
3.9.2020, 12:06
Liittynyt:
18.3.2020, 14:33
Viestejä:
30
Pisteet:
+42

Jos tämä junarahti lähtee nyt käyntiin niin uskon että osakkeessa on hurja tuottopotentiaali. Kädet syyhyten odottelen Inderesin maanantaista tavoitehinnan nostoa. 

 

Päivitystä: Syyhyntä loppui lyhyeen kun luin Inderesin kommentit: https://www.inderes.fi/fi/palapelista-puuttuu-kriittisia-osia

 

Sain ulostettua kuitenkin puolet ostamistani takaisin pikkuvoitolla ja puolet jäi odottamaan parempia aikoja. Nyt näyttää että tuke tuolle n 0,3 tasolle löytyy, tosin pientä on vaihto. Taidan pitää omani seuraaviin uutisiin saakka koska osarin jälkeen odotusarvo on että ne on hyviä.. 

0
+1
0
-1
0
0
16.9.2020, 12:00
Liittynyt:
18.3.2020, 14:33
Viestejä:
30
Pisteet:
+42

https://www.nurminenlogistics.fi/uutiset/nurminen-logistics-avaa-uuden-j...

 

Ja yo uutinen tulikin sitten mutta kurssi ei reagoinut juuri mitenkään. Tosin viikon kuluttua uutisesta kurssi ampaisi 40% ylöspäin ja syyksi kerrottiin tuo edellisen viikon uutinen cool pörssit on tehokkaat eikä uutisiinkaan ehdi reagoimaan koska automaattiset robot tekevät päätökset millisekunneissa... yeah right. 

Ulostin nyt noista jäljelle jääneistä osakkeista kolmanneksen, oli ehkä vikatikki koska ostopainetta tuntuu vieläkin olevan. Loput taidan jättää pidemmäksi aikaa katsomaan näiden Nurmisen junien puksuttelua. 

 

 

0
+1
0
-1
0
0