Olet täällä

Lamor Corporation Oyj - 29.11.2021 10.44

Kaikkihan haluaa palveluita/huoltoa myydä, mutta Lamorilla vähän haastavammat saitit, jonne pitäisi lähettää insinöörit paikan päälle Suomesta, joten aika messevät katteet saisi olla että tuosta jotain merkittävää jää viivan alle.

Pikavoitot pois ja seuraavaa antia kohti.

Näytä koko viesti
Digital Workforce - 29.11.2021 10.42

Duellista sai laadukkaan viskipullon, tästä Keltaisen lesken juhlistamaan 6.12.

Näytä koko viesti
Lamor Corporation Oyj - 29.11.2021 09.26

Lamorin myynti pomppaa aina kun tulee öljyonnettomuus, koska öljy-yhtiöt haluavat näyttää, että tekevät jotain. Kaspianmerellä kuulema käytetään kalastukseen. 
Mutta yksittäiset kaupat ovat pieniä arvoltaan, joten pitäisi saada niitä paljon ellei sitten saa oikeasti suurta sopimusta ja mielellään useamman asiakkaan kanssa.

Toivotaan, että uusin virus karkottaa merkitsijät, jotta saa isomman nipun ja sen jälkeen saakin alkaa helpotusralli.

Näytä koko viesti
Citycon - 26.11.2021 08.00

RedRabbit kirjoitti:

 

 

Innilator kirjoitti:

Hieno ajoitus - myyjälle.

 

Meinaatko siis että paria vuorokautta, tai vaikka viikkoa, myöhemmin tehtynä kauppahinta olisi ollut merkittävästi eri?

Jotkut puhuu ajallisesta hajauttamisesta, toki myyjät haluaa ATH-hinnan. Mutta tässähän omistajat arvostaa kvartaaliosinkojen ja omien ostamisen hybridiä👍

Näytä koko viesti
Citycon - 26.11.2021 06.18

Hieno ajoitus - myyjälle.

Näytä koko viesti
Duell (Sponbike Oy) - 23.11.2021 05.11

Itsekin otin minimit kaikkiin salkkuihin, onneksi. Seuraavaksi Digital Workforce ja minimit.

Näytä koko viesti
Ovaro (os. Orava) - 22.11.2021 02.20

holvius kirjoitti:

 

Truewinner kirjoitti:

Kaveri kertoi perjantaina juuri samaa. Töissä finanssialalla, palkka 120k/vuosi. Halusi aika tuoreelle sijoitusyhtiölle (missä ei lainoja) 100k lainaa sijoitusasuntoa varten, pankki ilmoitti ettei anna ja neuvoi että hae omiin nimiin ja lainaa yhtiölle.

 

Samanlaiset askelmerkit on täällä. Mitään merkitystä ei ole sillä, että itse on henkilökohtaisessa vastuussa lainasta eikä edes sillä, että lainanottajalla yhtiöllä olisi se kassavirta millä laina maksetaan pois eikä oikein kassavirran määrälläkään.  Lopputulos >>>> Ei siis lainaa.

Ovarossa voi pankki nähdä helpoisti taantuvien asuntomarkkinoiden riskin eli pantinhaltijan voi olla vaikea arvioida, että mikä on panttiomaisuuden arvo ja sen kehitys. Toivottaan, että edullista rahoitusta tulee tulille Ovaroon.

 

Pankkien näkökulmasta on ihan ymmärrettävää ettei lähdetä lainoittamaan yksittäisten firmojen yksittäisiä ostoja ja käyttämään resursseja yritystutkimuksiin, kun voi hoitaa nätisti koko taloyhtiön lainan uudiskohteeseen.

 

Näytä koko viesti
Ovaro (os. Orava) - 21.11.2021 10.35

Itsekin kyselin jossain vaiheessa vakavaraisen, aina voittoa tehneen yhtiön lainamahdollisuuksia asuntosijoituksiin. En saanut edes kunnon tarjousta ("marginaali olisi siinä 2% tienoilla") vaan kehotuksen ostamaan henkilökohtaisella lainalla. Ehkä tämänkin takia moni ostaakin firmalle uudiskohteita, joissa on 70% yhtiölaina alle 1% marginaalilla ja kuittaa myyntihinnan 30% käteisellä.

Näytä koko viesti
Nurminen Logistics - 21.11.2021 10.24

jelly kirjoitti:

 

Innilator kirjoitti:

 

jelly kirjoitti:

Kai sen merirahdin tuleekin olla aina halvempi kuin juna. Junarahdin hinta kun asettuu suurinpiirtein merirahdin ja lentorahdin väliin. 
Junarahdissa on skaalausvaraa ylöspäin vielä todella paljon ja tuskin rahtihinnat kovin nopeasti laskevat 2-3 vuoden takaiselle hinnalle. 

 

 

Eli kun merirahdit laskee alle usd 8000/40 kontti, pysähtyy konttijunat Kiinasta kuin seinään (voluumithan on peanuts anyways).

 

nyt en ymmärrä että miksi junarahti pysähtyisi kuin seinään? Kai siitä nopeammasta rahdista ollaan edelleen valmiita maksamaan vs merirahti.  
aivan kuten lentorahtiakin on aina ollut.

 

Ei-lentoliikenne Kiinasta on käytännössä merikuljetus de facto rahtimuoto. Ennen koronaa ei junarahtia käytännössä ollut (edes vaikka Kiina subventoi sitä)  ja koronankin aikana se on ollut haluttava vaihtoehto, kun merirahdin kuljetusajat pidentyivät huomattavasti. Vasta kun merirahti piikkasi kunnolla kesän jälkeen eikä kontteja käytännössä enää saanut, alkoi junarahdille löytyä enemmän kysyntää. Kunhan merirahdin tasapaino palautuu sekä saatavuuden että hinnan puolesta, vähenee junarahdin kiinnostavuus, kun se on riippuvainen suomalaisesta kysynnästä. Toiseen suuntaanhan merirahtihinnat ovat jo laskenneet niin paljon ettei juna enää pärjää hinnoittelullaan. 
 

Junayhteys manner-Eurooppaan taas on jatkossakin kysyttyä, mutta siinä ei taas Nurmisella ole osaa eikä arpaa. Tämä tavoite päästä Skandinavian laajuiseksi peluriksi on haastavaa, kun nytkin Ruotsiin tulee junarahtia esim. Kaliningradin kautta & siitä laivalla yli Karlshamniin.

Näytä koko viesti
Nurminen Logistics - 19.11.2021 11.49

Jep, jos tilaa kappaletavarana eli LCL (less than container load), niin joutuu maksamaan itsensä kipeäksi ns. Rantarosvoille eli rahtiyhtiöiden sataman paikallisyhtiöille.  esim. Yksi kuutio tavaraa tulee Kiinasta puoleen hintaan Helsingin satamaan, mitä täällä veloitetaan ennen kuin tavara luovutetaan vastaanottajalle.

Näytä koko viesti