Olet täällä

Pfizer

Sivu:

Sivut

19.11.2020, 10:36
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

Kekkoslovakki kirjoitti:

Minkä firman osingot on myöhässä? Omalla kohdalla maksut ovat toimineet viime vuodet aika vikkelästi (paitsi tietysti venäläisosakkeilla, mutta se tuskin on Nordean vika).

Tällä hetkellä Realty Income REIT ja Main Street Capital osingot ovat myöhässä. Maksavat 15. päivä joka kuukausi osingon. Aiemmin ovat tulleet oikein. STAG Industrial REIT kuukausiosinko tuli ajallaan. Alla on Realty Income REIT osingon maksun aiakataulu loppuvuodelle:

SPDR:n Global Real Estate etf:n osinko tuli Nordeassa neljä viikkoa myöhässä. Selitystä ei ole.

Nyt sitten jännätään tuleeko Cibus osinko kuun vaihteessa vai sen jälkeen, samoin LTC Properties REIT ja Gladstone Land, jotka molemmat maksavat kuun lopussa kuukausittain.

 

0
+1
0
-1
0
0
20.11.2020, 10:46
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

No tänään näkyy vihdoin Nordean arvo-osuustilillä Pfizerin omistajille jaetut Viatris Inc. osakkeet (tätä aiemmin Mylan nimellä). Jako-osuudesta seuraavaa:

Eli sataa Pfizerin osaketta kohti sai 12 Viatriksen osaketta. Viatris Inc (VTRS) hinta nousikin eilen 11%:

Nämä luultavasti kannattaa pitää kauemmin. Ja säilyttää verottajaa varten ainakin joku selvitys jakautumisesta.

0
+1
0
-1
0
0
20.11.2020, 12:09
+220
Liittynyt:
2.4.2018, 12:41
Viestejä:
187

Näkyy tosiaan tullee Viatris-laput tilille. Jakosuhde on Pfizerin sivujen mukaan "noin" 0.124079 Viatrisin osaketta jokaista Pfizeriä kohden. Näyttää itse asiassa pyöristyneen ylöspäin, kun taskulaskimella tehtyyn kertolaskuun vertaa.

0
+1
0
-1
0
0
20.11.2020, 16:52
+1
Liittynyt:
10.10.2019, 16:53
Viestejä:
8

Joo, 19 kpl Viatrista tuli minulle 150 kpl satsilla Pfizeriä.

0
+1
0
-1
0
0
4/22
21.11.2020, 09:56
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

Kekkoslovakki kirjoitti:

Näkyy tosiaan tullee Viatris-laput tilille. Jakosuhde on Pfizerin sivujen mukaan "noin" 0.124079 Viatrisin osaketta jokaista Pfizeriä kohden. Näyttää itse asiassa pyöristyneen ylöspäin, kun taskulaskimella tehtyyn kertolaskuun vertaa.

Lauri Tuppi kirjoitti:

Joo, 19 kpl Viatrista tuli minulle 150 kpl satsilla Pfizeriä.

160 kappaleelle Pfizeriä Nordea laittoi ensin aamupäivällä 19 kpl Viatrista ja iltapäivällä vielä yhden lisää. Se "noin" pyöristys tuli erikseen.

Nordean arvo-osuustilille on laitettavissa Muokkaa-toiminnolla joku hankintahinta. Nollaa ei voi laittaa, koska arvon muutosprosentin jakolasku menee pieleen ja näyttää ääretöntä. Laitan itse luovutuspäivän pörssikurssin - se ei siirry pankista verottajalle itse merkittynä, mutta auttaa arvon seuraamisessa.

0
+1
0
-1
0
0
21.11.2020, 10:37
+1
Liittynyt:
10.10.2019, 16:53
Viestejä:
8

Itse ajattelin laittaa hankintahinnaksi jotain 0.001$ tai jonkin muun pienen luvun, jos se manuaalinen muokkaus sen hyväksyy. Näin ei ainakaan nämä spin-off osakkeet unohdu, jos Viatrista tulee joskus hankittua lisää.

0
+1
0
-1
0
0
26.11.2020, 15:45
0
Liittynyt:
26.11.2020, 15:34
Viestejä:
1

Mitä tällaiset tilille ilmestyneet spin off -osakkeet ovat verottajan näkökulmasta, varmaan hankintahinnan pystyy jotenkin laskemaankin?

0
+1
0
-1
0
0
26.11.2020, 16:46
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

Luovutusvoittoa ja -tappiota voi syntyä omaisuuden vastikkeellisista luovutuksista. Vastikkeellisia luovutuksia ovat kauppa (myynti), vaihto ja eräät vaihtoon rinnastettavat tapahtumat, kuten osakkeita vastaavan jako-osuuden saaminen yhtiön purkautuessa.

Lähde: Arvopaperien luovutusten verotus - vero.fi

Viatriksen osakkeet ovat kuitenkin tuleet vastikkeetta eli et ole maksanut niistä mitään. Hankintamenoa ei ole. Voi olla, että verotus tapahtuu vasta kun myyt ne.

Samanlainen käytäntö oli kun Atlas Copco AB jakautui ja osakkeenomistajat saivat Epirock yhtiön osakkeita. Asia olisi eri, jos osakkeet luovutettaisiin käteisosingon sijaan, kuten oli silloin kun Fiskars antoi omistamansa Wärtsilän osakkeet osakkeenomistajille.

Olen yleensä myynyt ostamatta saadut osakkeet melko pian ja ostanut ne kauppahinnalla takasin. Tämä sen takia, että silloin hankintamenoasia tulee selvitettäväksi seuraavan kevään veroehdotuksessa vielä kun asia on muistissa ja jotakin asiakirjoja on vielä saatavilla. Arvo-osuustilin hankintameno päivittyy ja positioluettolossa on jotakin tolkkua.

0
+1
0
-1
0
0
8/22
26.11.2020, 16:51
+220
Liittynyt:
2.4.2018, 12:41
Viestejä:
187

Verottajan sivuja plärätessä sain sen vaikutelman, että EU:n/ETA:n ulkopuolistenkin firmojen jakaantuminen on nykyään verovapaa transaktio. V. 2012 oli toisin.

0
+1
0
-1
0
0
26.11.2020, 17:02
0
Liittynyt:
4.7.2017, 12:21
Viestejä:
1

Bingo53 kirjoitti:

Luovutusvoittoa ja -tappiota voi syntyä omaisuuden vastikkeellisista luovutuksista. Vastikkeellisia luovutuksia ovat kauppa (myynti), vaihto ja eräät vaihtoon rinnastettavat tapahtumat, kuten osakkeita vastaavan jako-osuuden saaminen yhtiön purkautuessa.

Lähde: Arvopaperien luovutusten verotus - vero.fi

Viatriksen osakkeet ovat kuitenkin tuleet vastikkeetta eli et ole maksanut niistä mitään. Hankintamenoa ei ole. Voi olla, että verotus tapahtuu vasta kun myyt ne.

Samanlainen käytäntö oli kun Atlas Copco AB jakautui ja osakkeenomistajat saivat Epirock yhtiön osakkeita. Asia olisi eri, jos osakkeet luovutettaisiin käteisosingon sijaan, kuten oli silloin kun Fiskars antoi omistamansa Wärtsilän osakkeet osakkeenomistajille.

Olen yleensä myynyt ostamatta saadut osakkeet melko pian ja ostanut ne kauppahinnalla takasin. Tämä sen takia, että silloin hankintamenoasia tulee selvitettäväksi seuraavan kevään veroehdotuksessa vielä kun asia on muistissa ja jotakin asiakirjoja on vielä saatavilla. Arvo-osuustilin hankintameno päivittyy ja positioluettolossa on jotakin tolkkua.

Käsittääkseni "19.3 Jakautuminen" käsittelee nimenomaan kyseisen tilanteen hankintamenon määräytymistä. 

edit. Kyseinen kohta löytyy annetusta linkistä 

0
+1
0
-1
0
0
26.11.2020, 17:23
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

Jydi100 kirjoitti:

Käsittääkseni "19.3 Jakautuminen" käsittelee nimenomaan kyseisen tilanteen hankintamenon määräytymistä. 

edit. Kyseinen kohta löytyy annetusta linkistä 

Aivan oikein, niin löytyy:

1.1.2007 alkaen jakautuminen on voinut tapahtua myös osittaisjakautumisena siten, että myös jakautuva yhtiö jatkaa toimintaansa. Jakautuvan yhtiön osakkaat saavat jakautumisvastikkeena vastaanottavien yhtiöiden osakkeita tai rahavastiketta.

Verotuksessa jakautuvan yhtiön osakkeen hankintameno jaetaan jakautumisessa saataville vastaanottavien yhtiöiden osakkeille samassa suhteessa kuin jakautuvan yhtiön nettovarallisuutta siirtyy vastaanottaville yhtiöille. Jakautumistilanteessa yhtiö selvittää yleensä osakkeenomistajilleen ne perusteet ja jakosuhteen, joilla jakautuvan yhtiön osakkeen hankintameno jaetaan vastaanottavien yhtiöiden osakkeiden hankintamenoksi.

Pulmana tässä onkin saada arvo-osuustilin pitäjä - omassa tapauksessani Nordea - pienentämään Pfizer osakkeiden hankintamenoa jakosuhteella ja suurentamaan Viatris-osakeiden hankintamenoa jakosuhteen mukaiseksi. Tämä onnistuu kyllä itse merkitsemällä, mutta nämä merkinnät eivät mene edelleen verottajalle - pankki ei ota vastuuta merkintöjen oikeellisuudesta.

Niinpä ainoa keino on ollut jättää osittaisjakautuvan yhtiön osakkeiden hankintamenot ennalleen ja pulata nämä uudet kaupoilla järjellisiksi. Hankalaa, mutta pankkien myllyt eivät taivu parempaan.

 

0
+1
0
-1
0
0
28.11.2020, 09:17
Käyttäjän Upi kuva
0
Liittynyt:
28.11.2020, 08:53
Viestejä:
3

Minä ymmärtäisin, että verottaja tulkitsee splitissä saadut Viatrisin osakkeet osingoksi (osingon suuruus taas todennäköisesti Viatrisin saantipäivän keski-/päätöskurssi tms.?),koska kyseessä ei ole EU:n alueella toimivan yrityksen splitti. Eli verottajalta jonkinlainen tulkinta osakkeen hankintamenosta kyllä tulee, enkä tuosta nyt varsinaisesti huolissani ole, vaikka nyppiihän se veroa splitistä maksaa.

Itselläni PFE:tä suoraan NYSE:stä, joista muutaman sata kappaletta Viatrisia sain ja sen lisäksi myös osakesäästötilillä tuota Tukholmassa rinnakkaislistattua versiota. Tukholman pörssin Pfizerista ei Viatrisin osakkeita lainkaan saakaan vaan niiden myynnistä saadut tulot tilitetään suoraan tilille. OST:n sisällä oletan, että tuo tapahtuu verottomana, toki odotan tästäkin tulkintaa... OST-palveluntarjoajalta tuli tuosta PFE SR 1:stä (joka tilapäisesti Viatrisin osakkeiden tilalla OST:llä näkyy) ilmoitus, että 'Osakesäästötililläsi on kielletty sijoituskohde. ... Huomioithan, että osakesäästötililain mukaisesti Säästäjän on ryhdyttävä viipymättä toimiin sellaisten sijoitusten, jotka eivät täytä 6 § säädettyjä edellytyksiä, myymiseksi.'

Myöhemmin tuli sitten ilmoitus 'Huomioi, että Euroclear Sweden aikoo yleisten ehtojensa puitteissa myydä Viatris Inc.-positiot ja maksaa käteiskorvauksen niiden omistajien tileille, jotka ovat oikeutettuja spin off -osakkeisiin. Maksun päivämäärä ei ole vielä tiedossa.

Tältä osin osakesäästötililläsi olevat PFE SR 1 arvopaperit voivat odottaa prosessin loppuun saattamista ja sinulta ei odoteta toimenpiteitä osakesäästötililain 6 § mukaisesti.'

Oletan, että tuosta PFE SR 1:n arvosta voi laskea varsin suoraan sitten myös suoraan NYSE:stä saatujen Viatrisin osakkeiden verottajan tulkitseman arvon (josta uskon siis myös käytännössä verottajan osinkoveron verran näiden saantiin verotuksessa puuttuvan). 

0
+1
0
-1
0
0
12/22
28.11.2020, 09:24
Käyttäjän Upi kuva
0
Liittynyt:
28.11.2020, 08:53
Viestejä:
3

Ihmettelen myös sitä, miten maltillisesti Pfizerin kurssi reagoi tuohon splitiin, vaikka yhtiö on ilmoittanut leikkaavansa jatkossa osinkoa. Toisaalta yhtiö ymmärtääkseni vähensi omaa velkaansa ~10 miljardia dollaria splitin yhteydessä ja on ilmoittanut, että osingon suuruus pysyy todennäköisesti ennallaan, mikäli mukaan lasketaan Viatrisin jatkossa aloittama osingon maksu eli osinko voisi pudota sinne 33-34 senttiin/PFE:n osake.

0
+1
0
-1
0
0
3.12.2020, 16:40
Käyttäjän Upi kuva
0
Liittynyt:
28.11.2020, 08:53
Viestejä:
3

Ihan hyvän hinnan taisi saada noista Viatrisin osakkeista eli ~PFE SR1:stä.

0
+1
0
-1
0
0
11.12.2020, 21:43
+220
Liittynyt:
2.4.2018, 12:41
Viestejä:
187

Upi kirjoitti:

Ihmettelen myös sitä, miten maltillisesti Pfizerin kurssi reagoi tuohon splitiin, vaikka yhtiö on ilmoittanut leikkaavansa jatkossa osinkoa. Toisaalta yhtiö ymmärtääkseni vähensi omaa velkaansa ~10 miljardia dollaria splitin yhteydessä ja on ilmoittanut, että osingon suuruus pysyy todennäköisesti ennallaan, mikäli mukaan lasketaan Viatrisin jatkossa aloittama osingon maksu eli osinko voisi pudota sinne 33-34 senttiin/PFE:n osake.

Ilmoittivat 39 sentin osingosta Q1/2021, eli nousua sentti sen entisen jokavuotisen kahden sentin sijaan.

0
+1
0
-1
0
0
14.12.2020, 13:44
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

Saa nähdä miten Pfizer-position arvo kehittyy, kun rokotetulot muuttuvat jatkossa ostotilauksista myyntituloiksi:

Where Do Covid-19 Vaccine Stocks Go From Here?

Drugmakers have pulled off a remarkable feat: quickly developing vaccines that aim to stem a world-wide pandemic. Investors have been enthusiastic. Now the question is whether some upstarts can justify these windfall share-price gains.

Lähde: Where Do Covid-19 Vaccine Stocks Go From Here? (wsj.com)

Rahaa ei riitä kaikille, osa on tuhonnut omaisuuttaan ja  jää jälkijunaan.

0
+1
0
-1
0
0
16/22
21.12.2020, 10:25
-26
Liittynyt:
27.4.2020, 10:29
Viestejä:
11

Kyllä, olen samaa mieltä siitä, että monilla ihmisillä ei ole enää tarpeeksi rahaa rokotettaviksi. Ottaen huomioon, että tuhansia työpaikkoja oli menetetty, en usko, että kaikilla on varaa rokotuksiin. Silti olen melko varma, että he tietävät rokotteiden arvon, mutta en usko, että jotkut pitävät sitä ensisijaisena, ellei sitä anneta heille ilmaiseksi.

0
+1
1
-1
0
1
2.2.2021, 18:56
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

Joulukuun arvio Pfizerin tulonmuodostuksesta rokotteen johdosta näyttäisi pysyvän:

Pfizer Inc. said it expects to generate about $15 billion in sales for its Covid-19 vaccine this year as it posted higher quarterly revenue, but missed on profit expectations to finish 2020. The New York City-based pharmaceutical company logged 12% revenue growth boosted by its Covid-19 vaccine and strong oncology results.

Revenue was $11.68 billion, compared with $10.45 billion in the same quarter a year earlier. Analysts surveyed by FactSet were expecting revenue of $11.48 billion. Pfizer said Tuesday the Covid-19 vaccine it developed with BioNTech SE contributed $154 million in revenue in the fourth quarter, helping lift the company’s overall revenue from all vaccines to $2 billion, a 17% year-over-year increase.

Oncology revenue grew 23% year over year to $3.02 billion. Sales growth for drugs such as Vyndaqel, a heart medication, Ibrance, for breast cancer, and other oncology drugs helped drive growth in Pfizer’s revenue from therapeutics.

Lähde: Pfizer Lifts Outlook on Covid-19 Vaccine, Posts Weaker-Than-Expected Profit - WSJ

Osakkeen hinta on pysytellyt melko maltillisena vuodenvaihteen jälkeen - kulutkin rokotekehityksestä ja -valmistuksesta on nähtävä ennen kuin tuloja aletaan summailemaan hintaan:

0
+1
0
-1
0
0
2.2.2021, 19:52
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

Pfizerin 4Q20 raportointi on valmistunut ja arviot rokotekehityksen kustannusvaikutuksista ovat nähtävillä:

Alustava arvio on myös vuoden 2021 luvuille:

Laskelmat kuluvalle vuodelle sisältävät sen, että nyt tilauksessa olevat rokotteet toimitetaan tilausten mukaisesti vuoden 2021 aikana, mutta ei uusien, sovittavana olevien lisätilausten vaikutusta.

0
+1
0
-1
0
0
9.4.2021, 12:40
+154
Liittynyt:
3.12.2020, 21:05
Viestejä:
330

Fredag morgen er det registrert tre nye smittetilfeller ved Gystadmyr bo- og aktivitetssenter. Det skriver Ullensaker kommune i en pressemelding.

Dermed er det totalt registrert 17 smittetilfeller ved sykehjemmet.

Av disse er 8 beboere, 7 ansatte og 2 øvrige nærkontakter. Alle smittede er fullvaksinerte med Pfizer-vaksinen.

kaikki tartunnan saaneet asukit(8)  ovat saaneet 2 Pfizerin rokotetta, jälkimmäinen pistos n. 2 kk sitten. 2 asukkia on joutunut sairaalahoitoon, toinen heistä on jo kotiutettu takaisin hoitokotiin. Tartunnan saaneiden työntekijöiden rokotusstatuksesta ei ole mainintaa. Tänä aamuna on todettu 3 uutta tartuntaa. Lähes kaikki asukit ja suuri osa työntekijöistä on rokotettu

Smitte ved Gystadmyr bo- og aktivitetssenter (ullensaker.kommune.no)

Sandnesissa on 6 rokotettua saanut tartunnan vastaavassa hoitokodissa

I Sandnes er det nå totalt seks fullvaksinerte beboere som er smittet - en mer enn torsdag. Det bekrefter kommuneoverlege Hans Petter Torvik 

kyseessä on joko Etelä-Afrikan tai Brasilian mutaatiosta, sekventointi ei ole täysin valmis

0
+1
0
-1
0
0
21.7.2021, 20:33
+993
Liittynyt:
17.8.2020, 18:12
Viestejä:
1000

Olen päätynyt terveydenhoitoalan yrityksistä pitämään salkuissani Pfizer Inc. (PFE), Johnson & Johnson (JNJ) ja UnitedHealth Group Inc. (UNH) osakkeita suoraan. Näihin päädyin seikkailtuani aikani Orionin, tanskalaisen Novo Nordiskin ja ruotsalaisten lääkeyhtiöiden kanssa.

Terveydenhoito (Health care) toimialana on vakaa, kasvava ja antaa pitkäaikaisen kysynnän kaikenlaiselle toiminnalle olipa kyse kiinteistöistä, palveluista tai lääkkeistä ja välineistä. Toimiala antaa alustan sekä pienille, että isoille yrityksille. Alalle on helppo tulla vaikkapa aloittamalla maskien tuotanto muutamassa kuukaudessa, mutta pysyminen, kasvaminen ja vallihaudan rakentaminen on kokonaan toinen juttu. Tästä syystä olen päätynyt sijoittamisessa suuriin.

Kolmen edellä mainitun mittakaavaa vaikkapa oman Orionimme suhteen antavat alla olevat liikevaihto ja tuloskaaviot:

Ei pienissä yhtiöissä mitään vikaa ole, mutta niitä on helpompi omistaa etf-rahaston kautta ja itse pidän salkussa iShares S&P 500 Health Care Sector UCITS ETF USD Acc (QDVG) rahastoa. Kolme ensimainittua ovatkin siinä nyt suurimpina sijoituksina:

Lupaavia, kasvun kielekkeellä olevia voi lisäksi omistaa toisenlaisen rahaston kautta eli vaikkapa Handelsbanken Hälsovård Tema (A1 EUR), joka valitsee lajitelmansa vähän toisella periaatteella - rahasto yrittää ylittää alan keskiarvotuoton:

Molemmissa näkyy hyvissä asemissa mm. Thermo Fisher Scientific, jonka lääkkeiden kylmäkuljetusvälineille ennustettiin suurta kysyntää - sen kurssi nousikin vuoden 2019 lopun tasosta 222 USD nykyiselle 512 USD tasolle, mutta on siinä pysynyt.

Kolmen suuren kurssikehitykseen on vuosien varrella vaikuttaneet kaikenlaiset tapahtumat jenkkien terveydenhuollon lainsäädännöstä keksintöihin, sulautumiseen ja jakautumisiin. Oma valintani perustuu siihen, että nämä kolme ovat keskenään erilaisia: Pfizer on melko puhtaasti lääkevalmistaja, Johnson & Johnson on sekä lääketukku ja -jakelija, että lääkevalmistuttaja ja UnitedHealth Group on sairasvakuutusyhtiö, jolla on megalomaaninen oma terveydenhoitokapasiteetti. Erilaisuus tasoittaa sektorisijoitusta.

Kolmen vuoden kurssikehityksiä eiliseltä päivältä (tiedot Morningstar):

Pfizer:

Johnson & Johnson:

UnitedHealth Group:

Yhtiöt alkavat tiedottaa toisen neljänneksen tuloksiaan ja niiden tullessa sijoitusta harkitsevan on hyvä keskittyä lukuihin, jotka on laskettu 20Q3 to 21Q2 eli viime vuoden heinäkuun alusta tämän vuoden kesäkuun loppuun. Ne luvut kertovat enemmän korona-ajasta kuin alla olevat vuositulokset.

Pfizer:

Lähde: https://tools.morningstar.fi/fi/stockreport/default.aspx?Site=fi&id=0P00...$$ALL

Johnson & Johnson:

Lähde: https://tools.morningstar.fi/fi/stockreport/default.aspx?Site=fi&id=0P00...$$ALL

UnitedHealth Group:

Lähde: https://tools.morningstar.fi/fi/stockreport/default.aspx?Site=fi&id=0P00...$$ALL

Ylläolevissa oikeastaan tärkeitä ovat oman pääoman rivi sekä vapaan kassavirran kehitys vuodesta toiseen. Ne ovat tavattoman vahvoja ja itselleni syy omistaa juuri näitä. Lisää tunnuslukuja yhtiöistä löytyy kuvien alla olevista Morningstarin linkeistä.

"As people returned for healthcare they had deferred earlier in the coronavirus pandemic, sales of J&J’s medical devices climbed 63% year over year. Higher sales of the company’s skin care and beauty products helped lift J&J’s consumer-health revenue by 13% compared with a year earlier."

The Wall Street Journal tänään: https://www.wsj.com/articles/johnson-johnson-posts-higher-quarterly-prof...

Terveydenhoitoalalla on myös hoivakiinteistöjä omistavia REIT-yhtiöitä - itse olen valinnut salkkuun LTC Properties, Inc. (LTC) yhtiön, joka mukavasti jakaa kuukausittain osinkoa kiinteistöjen tuotosta. Toinen on Medical Properties Trust, Inc. (MPW), joka REIT-muotoisena jakaa tuloksestaan osingon neljännesvuosittain. Kiinteistöpuoli täydentää toimialaa, jossa sairaille ja hoivattaville ei loppua näy.

Traderkohteet alalla löytyvät enemmänkin loputtomasta lupaavien yritysten luettelosta nopeatempoisempaa sijoittamista haluavalle. Tämän pohdinnan tarkoitus on laajentaa tämän ketjun keskustelua PFE:n lisäksi muihinkin yhtiöihin Health Care toimialalla.

2
+1
0
-1
2
0
21.7.2021, 23:11
+723
Liittynyt:
21.8.2017, 23:04
Viestejä:
660

Pfizeria on minullakin. Nyt se on up jotain 13% siitä kun ostin pari kuukautta sitten, mutta edelleen se on melko edullinen. Voisin tankata jos ei olisi jo lainan puolella salkku taas. Pfizerin business on tosiaan solidia ja ei varmaan dippaa koronassa tai muissa vaikeuksissa pahasti, joten pidän sitä defensiivisenä sijoituksena salkussani. Nykyhinnalla se voisi olla myös value bet.

Johnson&Johnson ei taas innosta yhtään. Solidi firma joo, mutta aivan poskettoman kallis osake. En näe juurikaan mitään kasvua ja P/E on jotain himmeetä. 

 

 

1
+1
0
-1
1
0
22.7.2021, 01:01
+17
Liittynyt:
16.2.2018, 12:12
Viestejä:
44

Pfizer sai hyvää kokemusta mRNA-rokotteen tuotannosta Biontechin kanssa. Esim. Curevac epäonnistui, kun vertaa Pfizer-Biontech-Moderna-kolmikkoon. Ensimmäisen onnistujan etu mRNA:ssa voi olla isompi asia kuin koronarokotebisnes.

https://www.modernatx.com/pipeline 

https://biontech.de/science/pipeline

 

 

 

3
+1
0
-1
3
0

Sivut