Rahasiirto Nordeasta omalle jaetulle tilille toiseen pankkiin tuotti tänään virheilmoituksen - "nimi ei vastaa".
Jaettu tili on Danske Bankissa ja siellä tilinimi näkyy minulla muodossa "Sukunimi Etunimi tai"
Tällä kertaa hyväksyin rahasiirron menemään vaikka tarkistus ei osunutkaan, mutta kuukausisiirtoon täytyy varmaan ottaa itselle uusi etunimi.
Syynä varmaan tässä kuussa tullut uusi tarkistusmenettely:
Pankit alkavat automaattisesti tarkistaa, täsmäävätkö saajan tilinumero ja nimi. Jos tiedoissa on eroavaisuus (esim. kirjoitusvirhe), asiakas saa varoituksen ennen maksun lähettämistä. Maksun lähettäminen virheellisillä tiedoilla on asiakkaan omalla vastuulla, ja pankki voi pyytää asiakasta harkitsemaan maksua tarkkaan.
Sijoituskohteena Nordea on ollut itselleni varsin hyvä — mutta palveluntarjoajana pettymys. Tällä kertaa digitaalisen pankkitoiminnan edelläkävijältä tuli juhlava ilmoitus keskeisen palvelun loppumisesta. Kehitystyön osana. Hienoa on toki se, että palvelu loppuu automaattisesti; minulta ei edellytä mitään toimenpiteitä. Sellaista se kehitys on, vaivatonta. 😂
Kuva
Kaupankäyntini siirtyy entistä enemmän muiden palveluntarjoajien suuntaan.
Nordea Wallet oli aikanaan hyvä ja tilalle tullut kulutusseuranta on käyttökelvoton, joka ei tiedä ilman manuaalista opettamista mitään. Samoin Nordea Investor on ollut hyvä mutta verkkopankissa häslääminen on melko kankeaa. Harmi kun toimivat systeemit ajetaan alas. En ole vielä tutkinut mutta ei kyllä mitään hajua mistä nämä yllämainitut vanhat tapahtumat löytyy esim. verkkopankissa vai löytyykö ollenkaan. Otin myös varuiksi talteen ja tämä onnistui silmänräpäyksessä.