Minä olen pitkään ihmetellyt miten tuotetta saadaan myytyä tuollaisella katteella? Okei, first mover advantage, helvetin iso markkinointibudjetti jne. Markkina on jo saturoitunut muiden toimijoiden (Garmin etunenässä) tunkiessa samaan segmenttiin ja kauko-idän toimijat halvempiin hintasegmentteihin. Näen GoPron vain menettävän markkinaosuuttaan. Se on edelleen markkinoiden laadukkain tuote ja oheismyynti tuotteen ympärille on rakennettu todella hyvin, mutta hintapreemio vain hieman huonompiin tuotteisiin on liian iso, brändi ei ole niin vahva, että jaksaisi kantaa tuon hintapreemion selässään.
Onkohan tässä käynyt Mörököllin tapauksessa niin, että ensiksi on innostuttu hyvästä tuotteesta ja painettu ostonappulaa osakkeen kohdalla. Ainakin arvostuskertoimet P/E, P/B, P/S jne. näyttävät todella korkeilta. Lisäksi, firman voittomarginaali ja käyttökate näyttävät alhaisilta verrattuna omakustannushinta/kuluttahinta komboon. Kertoo siitä, että tuloslaskelman ylimmän ja alimman rivin välillä hukataan paljon rahaa, oletettavasti brändin rakentamiseen palaa rahaa aivan helvetisti. Kokonaismarkkina hyvin todennäköisesti kasvaa, mutta GoPron markkinaosuus tulee pienenemään.