Asiakkaiden ja omistajien etu ei ole välttämättä lyhyellä tähtäimellä sama asia. Miksi siis olisin huolissani asiakkaiden asemasta, jos omistajan osa näyttää auvoiselta. No koska olen Karon kanssa samaa mieltä, että tuotot eivät välttämättä ole kestäviä eikä tähän listautumiseen osallistuminen minunkaan arvopohjaan sovi. Lisäksi listautumisen tuoma julkisuus, joka usein on yhtiölle positiivista, voi tässä tapauksessa toimia aivan päin vastoin. Yhtiöstä puhutaan listautumisen johdosta enemmän kuin ennen mutta syystäkin kriittiseen sävyyn. Jos yhtiö on todella muuttunut, niin sen osoittamisessa on iso työ. Voi olla, että markkinointi on vähemmän harhaanjohtavaa kuin ennen mutta miten tämmöisiä tuotteita sitten kannattaa rehellisesti markkinoida?
Etäältä katsoen minusta näyttää siltä, että kaikista parhaassa asemassa on taitava sijoitusneuvoja (kerkeäkielinen myyjä), jolla on provisiot kunnossa. Nousumarkkinassa asiakkaan varoja on onneksi kiva höylätä niin, että kaikille riittää.