Matteus
Viimeisimmät viestit
Veikkaus, rahapelimonopoli. Lisenssijärjestelmä tulee?
14.10.2025 - 13:31
Onko verottaja hakemassa ennakkoratkaisua verotukseen offshore-cassujen osalta? Itsellä ei ole tunnareita joten uutisartikkelin sisällöstä ei ole muuta tietoa kuin lainaus.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/634ced0b-df13-49c5-8a5f-4560d8cf6358
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ce684e43-517f-4630-bee2-c59fb81a5e9f
Haastattelin erilliseen artikkeliini peliriippuvaista Tommia (nimi muutettu), joka voitti vuoden aikana 140 000 euroa ETA-alueen ulkopuoliselta nettikasinolta. Hän hävisi lähes kaiken takaisin ja arvioi kierrättäneensä rahaa yli 20 miljoonan euron edestä, josta verottaja haluaisi puolet takaisin.
Pokeri Suomessa 2020-luvulla
13.10.2025 - 13:04
Itselle tulee mieleen pelaaja, joka kokee tulleensa huijatuksi. On pelattu pienessä laitamyötäisessä eka pokeria, jonka jälkeen painettu onnenpeleihin (kenties velalla) sen verta reippaasti, että ahistaa huolella. Tosin jos oot hoolerille velkaa, en välttämättä ensimmäisenä olisi paikasta laulamassa koska tämän jälkeen hoolerin halu periä velkoja kasvanee aika reippaasti.
Veikkauksen väki on tosiaan (kateellisena) noista tiennyt 10vuotta, enkä kyl usko että lehdistö olisi noiden kautta kiinnostunut.
Ehkäpä ensimmäisen artikkelin toimittaja sai vain pandoran lippaan auki ja nyt kaivellaan kaikkea mikä tuo lukijoita. Se että toimittaja olisi vahingossa eksynyt Galleriaan on täyttä pashaa, on varmasti pienessä laitamyötäisessä ollut pokerikaveri keksinyt kuningasidean ja vienyt koko revohkan sisään.
Citycon
26.9.2025 - 14:31
Kaupunkikeskuksia operoivan Cityconin operatiivinen johtaja Helen Metsvaht on irtisanoutunut. Yhtiö kertoo asiasta pörssitiedotteella perjantaina.
Metsvaht jättää tehtävänsä ja johtoryhmän paikkansa 1.10.2025. Hänen rooliaan ei täytetä.
Akin pokeriblogi
24.9.2025 - 14:39
hauturi wrote:
Ilmeisesti tämän Ketolan verotusmaa ei ole Suomi, kun vuotta 2018 lukuunottamatta ei ole mitään merkittävämpiä verotettavia tuloja Suomessa.
https://nettipokeri.com/kuka-on-ossi-ketola/
Monacossa asunut pitkään.
Akin pokeriblogi
24.9.2025 - 12:16
Velho wrote:
jarree wrote:
Lapset pelaa tietokonepelejä ja niillä voi olla tuhansien inventaario virtuaaliesineitä. Virtuaaliesineellä on arvo esim 100$, lapset siirtävät nämä virtuaaliesineet nettikasinolle (= pelitilille, joka on nettikasinon omistuksessa), jossa uhkapelaavat niillä ja häviävät ne. Nettikasino myy ne virtuaaliesineet oikeaa rahaa vastaan. Tällä tienattiin satoja miljoonia. Koko CSGO virtuaaliesineiden ekosysteemi on miljardeja.
Kiva liikeidea ollut tällä Ketolalla, houkutella lapset uhkapelaamaan nettikasinolleen. Pikavippikauppiaillakin on parempi bisnesmoraali. Toivottavasti häviää näissä hupeissa mahdollisimman paljon. Joku 25M näyttäisikin jo menneen jos ymmärrän oikein, joten oikein hyvä alku. Vastenmielinen tyyppi.
Kaiken muun lisäksi aivan umpirasisti. Jos haluaa oksentaa, voi vilkaista idiootin X-tiliä.
Eläköityneen optiospekulantin portfoliosijoitukset
6.9.2025 - 20:22
Sijoitustieto wrote:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011453961.html
EDIT: Ja mitä tulee kaasuputken räjäyttäjiin, Akin 99% taisi tällä kertaa mennä ohi.
Samla Capital -rahastot
10.7.2025 - 13:46
https://www.hs.fi/talous/art-2000011354499.html
Lajusen luksushotelliin sijoittaneet menettivät kaiken
Ja Lajunen nauraa matkalla pankkiin...
Veikkaus, rahapelimonopoli. Lisenssijärjestelmä tulee?
16.5.2025 - 09:57
Mitä on odotettavissa vuodenvaihteessa, jos ja kun tämä menee maaliin ja vakavasti harrastelee pokeria akselilla veikkaus/olybet?
Veikkaus tietenkin saa lisenssin mutta jos Olybet ei hae lisenssiä, pelit on säpissä välittömästi? Eniten siis mietityttää, että pelipaikkojen määrä vähenee arviolta 90% ja "regu"-populaatio miinoittaa ne muutamat sivustot, jotka lisenssiehdot täyttää ja sen on saanut.
Edit: Akin kolumnista löytyikin vastaus. V'ttu sanon minä. 40+% veroja ei kyl maistu vaikkei summat kovin isoa olekaan.

Suomen casinojen Helsinki ja Tampere pelit
29.4.2025 - 08:04
Casino Helsinki tiedottaa:
Pokerin käteispeleihin hintamuutoksia 1.5.2025 alkaen.
KÄTEISPELIEN SISÄÄNOSTO
Nostamme Texas Holdem2,5–2,5 maksimisisäänostoa 50-350 € –> 50–500 €.
RAKE CAP
Käteispeleistä otettavan talon osuuden maksimimäärä muuttuu, ja uusi cap on 14 €.
Lisäksi mikäli ei ajeta floppia tai flopin jälkeen potissa ei ole 20 €, otetaan 1 € rakea.
Kuolinkorina on arkena ollut läsnä jo pitkään käteispeleissä, elektronista pelipöytää ei näy eikä kuulu ja sisäänostot nostetaan että varmasti voidaan antaa regujen coverata heikompi aines. Mun mielestä kertakaikkisesti huonoja uudistuksia kaikki.
Toki onhan tilanne Tukholmaa parempi, siellä kun meni viimeinenkin casino kiinni...
Ajatuksia asiakas- ja aulapalvelun arjesta.
18.3.2025 - 14:34
Asiakaskokemuksen ytimessä: Kenelle, miksi ja milloin
Asiakaskokemus on yrityksen tärkein kilpailutekijä, kun puhutaan asiakaslojaliteetista. Jokainen maksava asiakas ansaitsee hyvää palvelua, mutta kaikilla asiakkailla ei voi olettaa olevan kuninkaallisia etuja. Kun tuote on kunnossa, asiakaspalvelun laatu nousee keskeiseksi osaksi asiakaskokemusta.
Kenelle:
Key Account Manager (KAM) on vahvasti läsnä isojen asiakkaiden arjessa ja juhlassa. Asiakkaiden tarpeet sekä odotukset ovat suuria, ja mukana tulee myös yrityksen oletettu tuotto. Jokainen kohtaaminen on mahdollisuus tehdä vaikutus ja sitouttaa asiakas pitkäaikaisesti. Positiivinen kokemus saa asiakkaat suosittelemaan palvelua eteenpäin, ja tässä piilee valtava potentiaali. Näkisin KAM:n työn tehokkaana 24/7/365-prosessina. Tämä voisi olla työ, jossa arki ei ole pelkkää puurtamista, ja hyvien tulosten perässä tulisi myös oma työhyvinvointi.
Chatin ja sähköpostin kautta annettu asiakaspalvelu:
Asiakaskokemusta ei rakenneta vain myyntihetkellä, vaan asiakaspolku on prosessi, jonka sujuvuus on merkittävästi yhteydessä yrityksen liikevaihtoon. Jokainen kohtaaminen on mahdollisuus tehdä vaikutus ja sitouttaa asiakas pitkäaikaisesti. Kun asiakaskokemus on suunniteltu tarkasti, se ei ole vain yksittäisiä onnistuneita hetkiä, vaan johdonmukainen, arvoa tuottava matka asiakkaalle.
Tässä tulee mukaan vahvasti innovointi ja nykyaikaiset välineet. Asiakas saa vastauksen sähköpostilla, ja yrityksen tulee palvella kaikkia asiakkaita, vaikka viestejä olisi jonossa 200 kappaletta. Itse työskentelen Efecte-ympäristössä (nykyisin Matrix42) ja rakastan sitä työvälineenä. Tukiryhmät, tilastoinnit, automaattivastaukset – You name it! Ei enää sähköpostien kanssa sähläystä, ei loma-ajan ongelmia, ei epätietoisuutta siitä, onko asiakkaalle vastattu, onko työ suoritettu tai onko asiakas kenties kertonut kaiken tarvittavan. Arkistointi on iso osa sujuvaa arkea, ja jokaiseen kysymykseen löytyy vastaus menneisyydestä. Onko asiakkaalle luvattu viime kerralla jotakin? Onko asiakas toiminut oikein? Onko yrityksen omat prosessit kunnossa?
Milloin:
Onko markkinoilla olemassa "valtiollinen" taho, jonka asiakaspalvelu toimii arkisin klo 8–16, vaikka asiakastarve painottuisi selkeästi iltoihin ja viikonloppuihin? Kuulin yrittäjältä, ettei hän löytänyt työntekijää iltavuoroon, koska työntekijät ovat tottuneet tekemään 6–14 vuoroa. Kysyin ”miksi”. Selvisi, että aamuisin valtiollisella taholla on varsin rauhallista, eikä työt kuulemma häiritse arkea. Yrittäjä kertoi voivansa veloittaa iltatyöstä hieman enemmän ja ratkaisi kohtaanto-ongelman pienellä palkanlisällä. Kas kummaa: Hyvin johdettu ja reilusti työntekijöitä kohteleva yrittäjä on saanut kasan hakemuksia, ja sana piireissä on kiirinyt eteenpäin. On löytynyt tekijöitä iltaan, ja tuntuu, että tulijoita olisi enemmänkin. Nyt yrittäjällä on mahdollisuus valita omaan ryhmäänsä paras tekijä.
Jos yrityksesi ei löydä työntekijöitä, syy löytyy 99 % ajasta peilistä. Kohtele henkilökuntaa reilusti, maksa jotain muuta kuin TES:n minimi ja kuuntele. Noilla pääsee jo pitkälle.