Olet täällä

Aspire Global - 29.7.2020 02.55

https://g3newswire.com/malta-stakelogic-launch-casino-content-with-aspire-global/

 

https://5star.media/2020/07/28/pariplay-reinforces-strong-portuguese-market-presence-with-nossa-aposta-partnership/

 

Pari hyvänoloista sopimusjulkistusta viikon sisään.

Kohta päästään todennäköisesti nauttimaan Q2 tulokset! Kiitos kaikille ketkä on firmasta raportoinut suomen parhaalla foorumilla.

 

Näytä koko viesti
ADS Crude Carriers - 27.5.2020 02.10

Wanderer_In_Wonderland kirjoitti:

 

grandeto kirjoitti:

Lyhyellä (koko sijoituskeissi:hän melko lyhyt) välillä tärkeä, mitä tekee Stratus? (pidempi huolto, olisi kyllä katastrofi pienelle 3 laivan tankkeritalolle, yksi worst case scenario, varsinkin jos vahvat spot-hinnat olisi päällä)

Miksi ennakoit Stratukselle pidempää huoltoa? Se oli toukokuun alkupuolelle Batamissa noin viikon mittaisessa ennalta suunnitellussa huollossa.

Kyllä kai se nyt keikalla on kun Persianlahdelle on suunta. Ja huomennahan tästä mitä luultavimmin tiedotetaan Q1-raportin yhteydessä.

Joo Stratus töissä!

Epäselvästi kirjoitettu meikältä tossa, mutta tarkotin siis yleisesti, että jos "worst case scenariota" miettii tulevaisuuteen niin yksi olisi , että jollekkin laivalle tulisi odottamaton yllättävä pidempi huolto /ongelmia tässä 2v aikana. Joo innolla ootetaan huomista q1 rapsaa!

 

 

 

 

 

Näytä koko viesti
ADS Crude Carriers - 27.5.2020 02.50

Joo ensinnäkin loistavia kommentteja!

-Teräksen arvo saattaa kyllä laskea, varsinkin jos dayratet putoaisivat, ja paljon ikääntyviä tankkereita romutettaisiin lyhyellä aikavälillä? Yhtiö itse arvioinut teräksen arvon 18,5m per laiva, siihen on hyvä laskea esim. 25% laskuvara, jolloin tulisi n. 14milj usd per laiva

Lyhyellä (koko sijoituskeissi:hän melko lyhyt) välillä tärkeä, mitä tekee Stratus? (pidempi huolto, olisi kyllä katastrofi pienelle 3 laivan tankkeritalolle, yksi worst case scenario, varsinkin jos vahvat spot-hinnat olisi päällä)

18.05.2020

The current position of ADS STRATUS is at South East Asia (coordinates 1.21392 N / 103.88662 E) reported 1 min ago by AIS. The vessel is en route to FOR ORDERS, sailing at a speed of 6.1 knots and expected to arrive there on May 25, 06:00.

The vessel ADS STRATUS (IMO: 9248485, MMSI 636011434) is a Crude Oil Tanker built in 2002 (18 years old) and currently sailing under the flag of Liberia.

https://www.vesselfinder.com/vessels/ADS-STRATUS-IMO-9248485-MMSI-636011434

-Eli töissä pitäisi olla ja varmaan siinä 50k/d päivätaksoilla. Pitää meilata vaikka Ben Boilingille Q1 rapsan jälkee et mikä tilanne, jos ei tuu VLCC fixtureihin tai esim. Hannisdahlin twitteriin tietoa/matkaa.

Lähde: Charles R Weber Company

Jos Charles Weber Companyn researchia uskominen, niin aika jäätäviä 12 month timechartereja edelleen tarjolla :) Vaikka tosiaan harmittavasti missattiin huhtikuun lopun parhaat hinnat.

Tänään spot-markkinassa esim. solmittu v.2008 VLCC:lle 49K/d 82days! J.Hannisdahlin uusimmassa researchissa ADS Q3, kolmen laivan keskimääräinen päivätaksaksi arvioitu 32k/d ja Page on Q3 100% 69k/d taksalla, eli kahdelle muulle laivalle jäisi 14k/d päivätaksat.

Hurja olisi pudotus, mutta toisaalta ihan samalla tavalla meni tammikuu 100k/d -> maaliskuun alku 20k/d -> Ja maaliskuun loppu +100k/d ja tällä upeella tiellä ollaan vielä 50k/d taksoilla. Frontlinen CEO Robert Hvide Macleod muuten lupasi kävellä kesälomalla Oslosta Bergeniin jos Q2 aikana dayratet putoavat 20k/d tasolle. https://soundcloud.com/dnb_podcast/tanker-market-outlook-with-frontline-ceo-robert-hvide-macleod  2.30 kohdasta 😊

Ei tietenkään suuremmin haluis olla Hanniksen kanssa eri linjoilla, mutta pakko se on nyt, vähiten tankkereita sitten v. 1997 ja on iäkkäitä tankkerereita markkinoilla, 20% lähellä eläke-ikää, ja varsinkin ne mis ei ole scrubberia asennettua, varmaan aika nopeasti romutetaan jos Hannisdahlin arviot dayrateista tulevat. Ja jää taas vähemmän laivoja markkinoille. Ja ADS ei kanna sitä riskiä (alkup. suunnitelman mukaan), että esim. Kiina päättäisi tulla 50 uuden tankkerin kanssa markinoille ”pilaaman partyi.” (koska vlcc-tankkerin tilauksesta ensimmäisen matkaan menee 2v.)

 Source: Vesselsvalue/ @Milestaylor47

Hannisdahlilla twitterseuraajat noussut 6kk aikana 1k -> 10k. Aika kovin kiinnostus häneen (niin kuin varmaan koko tankkeri-skeneen) viime kuukausina noussut.

Mut Hannisdahlin kommentti, että 3% mahdollisuus, että yhtiö pysyisi alkup. suunnitelmassa romuttaa laivat 2022 loppupuolella, niin pidän tota loukkauksena Yhtiön kokenutta ja ammattitaitoista Johtoa kohtaan. Kyseenalaistan myös Hannisdahlin oman ammattitaidon tässä kommentissa / vrt hänen aikaisemmat researchit.

17.05.2020 Hannisdahlin Shipping Weekly 20/2020 raportissa, ADS:lle merkattu että 2022 loppuun asti markkinoilla ja sen jälkeen laivat romuiksi ja tienatut rahat omistajille. Ja kolmen päivän kuluttua 20.05.2020 tämä yhtiön alkuperäisen suunnitelman mahdollisuus onkin 3%? Ja tässä esim. 3kuukauden takaa Hannisdahlin ”ADS Special.”

Source: Joakim Hannisdahl, Cleaves

 

 

Jos Firman Ceolta kysytään tulevaisuudensuunnitelmia 21.05.2020

 

 

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/05/20/7529710/analytikere-uenige-om-hvor-lenge-tankfesten-varer

TANK: Men analytikerne er uenige om om hvor lenge tankfesten vil vare. Hannisdahl ovenfor er svært negativ, mens Clarksons Platou tror markedsfallet blir kortvarig og at oljeproduksjonen til OPEC+ allerede fra 2021 skrus kraftig opp mens Kepler også er positiv til utsiktene og har f.eks et kursmål på Frontline på NOK 160. Frontline-sjef Robert Hvide Macleod er forberedt på at tankmarkedet vil korrigere i forbindelse med at det fremover blir lagertrekk av olje, men viser til at ordreboken er den laveste på 25 år og tror oljeproduksjonen vil komme tilbake. (FA)

“Analyytikot ovat eri mieltä miten kauan tankkerijuhlat kestävät.

 Hannisdahl on erittäin negatiivinen.

Clarksons Platou uskoo markkinoiden laskun olevan lyhytaikaista, ja että OPEC+ öljyntuotantoa vahvistetaan jyrkästi jo vuodesta 2021.

Kepler on myös erittäin positiivinen ja heillä on Target Price esim. Frontlinelle 160NOK

Frontlinen CEO Robert Hvide Macleod kertoo että uusien tankkerien tilauskirja on pienin 25vuoteen ja uskoo öljyntuotannon palautuvan. "

22.05.2020 Danske Bankin, TP Frontlinelle 95 NOK (Hannisdahl 47,7NOK)

Näytä koko viesti
ADS Crude Carriers - 25.5.2020 07.08

Tämä on kyllä ollut mielenkiintoinen seurattava. 28.05.2020 tulee jäätävän kova Q1 raportti ulos, ja Q2 tulee myös olemaan 2000-luvun parhaita kvartaaleita tankkereille, silti esim. ADS:n osake ytd. -20%. 

Pari viikko kirjoitellut tästä Wordii valmiiksi ja mielellään tankannut lisää osakkeita 23nok osakehintaan.

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=4BF25DDC13124E68!972&ithint=fi...

 

Näytä koko viesti