Kiitos, ohi oli tuo mennyt. Palautti vähän uskoa. Päinvastaisia juttuja on sitten ollu lukuisia. Jussi Ahlrothin kolumni viime lauantain lehdestä on hyvä esimerkki. Otsikko siinä on mennyt nappiin, mutta siihen se sitten jäikin.
Tämä menee aiheen vierestä, mutta sopinee tähän keskusteluun.
Sehän on jo ihan yleinen totuus, että Helsingin Sanomat ei harrasta puolueetonta journalismia ja hampaita kiristellen joutuu aina välillä Hesarin juttuja lukemaan (pitäisi opetella olemaan lukematta). Tämän hetkinen hallituksen vastainen linja ja ay-liittojen ja vasemmiston sanansaattajana toimiminen alkaa nyt kuitenkin olemaan viimeinen pisara. Lähes päivittäin on pääkirjoituksia ja juttuja poliittisten lakkojen tärkeydestä jne. Toista puolta ja ongelmien juurisyitä (valtion ylivelkaantuminen) ei oteta huomioon lainkaan. Lakkoja ja Helsingin Sanomia kritisoivia kommentteja ei julkaista, mutta esimerkiksi Suomen hallitusta Putiniin ja Pohjois-Koreaan vertaavat kommentit kelpaavat. Mikä lehti Hesarin tilalle?
Olisiko siinä myös syy, että hallintokulut ovat 28% (2021 ja 2022) vuokraustoiminnan tuotoista, joka kuulostaa kyllä liian suurelta osuudelta. Vai onko?
Varmaan ymmärrät mitä siitä seuraisi jos näitä lääkäri- hammaslääkäri ym. Terveydenhuolto aikoja voisi peruutella ilman kuluja, jonot ja kustannukset vain kasvaisivat.
suosittelen tarkkuutta huolimattomuuden sijasta.
Ymmärrän kyllä tuon periaatteen. Mutta olin siis vaihtamassa aikaa samalle päivälle, mutta toiselle lääkärille, koska kyseisellä lääkärillä ei muita kuin etäaikoja. Ja heti varauksen teon jälkeen.
Varaussysteemiä pitäisi muuttaa niin, että jos valitset paikkakunnan ja toimipisteen, ei etävastaanottoaikoja tarvitsisi tulla edes listalle.
Äsken kokemastani Terveystalon asiakaspalvelusta tekee mieli kertoa eteenpäin. Eli tein äsken nettiajanvarauksen. Valitsin paikkakunnan ja sitten sopivan ajan ja vapaan lääkärin. Varauksen vahvistamisen jälkeen tuli teksti, että lääkäri soittaa sinulle x aikaan. Silloin vasta tajusin, että varasin puhelinvastaanotolle ajan, joka ei tässä tapauksessani mitenkään sopinut. Soitin asiakaspalveluun, että haluan vastaanotolle paikanpäälle ja että tein virheen ajanvarauksessa. Asiakaspalvelija sanoi, että kyseiselle lääkärille ei saa paikanpäälle aikaa, mutta toiselle lääkärille kyllä saa. Vastasin, että sopii minulle. Asiakaspalvellija kuitenkin kertoo, että puhelinajasta tulee kuitenkin automaattisesti lasku, kun olet sen vahvistanut ja lääkäri tulee sen laskuttamaan Terveystalolta. Eli pyrin välittömästi korjaamaan virheellisen varaukseni, mutta mitään ei ollut enää tehtävissä. Jätin varauksen tekemättä toiselle lääkärille ja nyt sitten odotellaan tyhjästä reilun satasen laskua.
Ottaa kyllä kunnolla päähän, mutta tätä kai se nykyajan asiakaspalvelu on. Oma moka, niin siitä on kärsittävä.
Eli peruutusten laskutus toimii automaattisesti ja asiakaspalvelussa ei ole mitään tehtävissä niille. Tämä puoli on ainakin tehokasta Terveystalossa.
Virallinen tase ja tuloslaskelma ja liitetiedot (Tieto tilinpäätöksen laatimisessa käytetyistä säännöistä, annetut vakuudet ja taseen ulkopuoliset sitoumukset, oman pääoman muutokset ja hallituksen voitonjakoehdotus). Noilla tiedoilla mikro- ja pienyritysten tilinpäätökset käytännössä.
Minusta taas täsmälleen oikea päätös, mutta päätös olisi pitänyt tehdä heti. Erittäin vahingollinen, mutta pienempi vaikutus kuin jatkaminen Venäjällä. Ja näin johtokin on päätellyt.
Ihmettelen miten tämä on edes olemassa enää. Ohjelmisto jäljessä ainakin 10 vuotta kilpailijoita. Ehkä mukana pysyminen johtuu siitä, että yritykset eivät hevillä vaihda ohjelmistoaan, kun muutosta pelätään. Sekä kustannuksia, mutta unohdetaan ajan säästö, jota nykyaikaiset ohjelmistot tuovat. Markkinaa hallitsee käsittääkseni Accountorin Procountor ja Visman Netvisor. Nopeasti pitää yrityksen onnistua kehitystyössä.