Äsken kokemastani Terveystalon asiakaspalvelusta tekee mieli kertoa eteenpäin. Eli tein äsken nettiajanvarauksen. Valitsin paikkakunnan ja sitten sopivan ajan ja vapaan lääkärin. Varauksen vahvistamisen jälkeen tuli teksti, että lääkäri soittaa sinulle x aikaan. Silloin vasta tajusin, että varasin puhelinvastaanotolle ajan, joka ei tässä tapauksessani mitenkään sopinut. Soitin asiakaspalveluun, että haluan vastaanotolle paikanpäälle ja että tein virheen ajanvarauksessa. Asiakaspalvelija sanoi, että kyseiselle lääkärille ei saa paikanpäälle aikaa, mutta toiselle lääkärille kyllä saa. Vastasin, että sopii minulle. Asiakaspalvellija kuitenkin kertoo, että puhelinajasta tulee kuitenkin automaattisesti lasku, kun olet sen vahvistanut ja lääkäri tulee sen laskuttamaan Terveystalolta. Eli pyrin välittömästi korjaamaan virheellisen varaukseni, mutta mitään ei ollut enää tehtävissä. Jätin varauksen tekemättä toiselle lääkärille ja nyt sitten odotellaan tyhjästä reilun satasen laskua.
Ottaa kyllä kunnolla päähän, mutta tätä kai se nykyajan asiakaspalvelu on. Oma moka, niin siitä on kärsittävä.
Eli peruutusten laskutus toimii automaattisesti ja asiakaspalvelussa ei ole mitään tehtävissä niille. Tämä puoli on ainakin tehokasta Terveystalossa.