Olet täällä

Koronavirus Covid-19 - 7.7.2020 11.56

Matemaattinen huomautus: Exponentiaalista se kasvu on, vaikka r0 olisi lähellä yhtäkin. Esim. r0 = 1,065 ja alkupiste 46000 -> 48990, 52174, 55566

Kannattaa pitää terminologia hallussa, kun näistä juttelee.

Näytä koko viesti
Koronavirus Covid-19 - 6.7.2020 09.32

Montella kirjoitti:

Aika monta alapeukkua on samalla kaverilla, en jaksa tarkastaa onko yli sitä 10 yhdessäkään yksittäisessä

Ei tarvitse katsoa kuin edellinen viesti, niin löytyy.

Näytä koko viesti
Matkalla lipulle - 6.7.2020 10.27

Kaipa joku voi tuntipalkkaakin maksaa, mutten ole kyllä koskaan moisesta kuullut. Olisiko kuitenkin ollut toimittajan tai lukijan väärinymmärrys, ja tarkoitettu esim. minkälaiseen tuntiansioon poimija tyypillisesti pääsee. Vaikea sanoa kun ei tiedä mihin viitataan.

Näytä koko viesti
Matkalla lipulle - 6.7.2020 10.26

Arto kirjoitti:

Erikoista, ettei makseta kilojen perusteella, vaan tuntien.

Mistä tällainen päätelmä?

Ukrainalaisilla tienaamisen henki on Koivistoisen mukaan urakkapalkkaisessa työssä raju.

Poimijoille luvattiin maksaa tänä vuonna 1,20 euroa mansikkakilolta.

Näytä koko viesti
Koronavirus Covid-19 - 5.7.2020 10.08

Itse koitan pääasiassa asioida ravintoloissa, joiden normiasiakaskunta ei sylje salaattikulhoihin. Oli sitten koronaa tai ei.

Näytä koko viesti
Tesla Motors ja vinoutunut todennäköisyysjakauma - täydellinen shortti vai shorttaajan mahalasku? - 3.7.2020 09.05

Jimbomonster kirjoitti:

Mutta hybridit on järjettömiä wink

Varmaan siksi ykkösautoni onkin hybridi. Muutaman tunnin kotilatauksella (schukosta) vajaa 50km sähköajoa, joka riittää useimpina päivinä koko päivän ajoihin. Jos joutuu toimistolle, voi siellä ladata ja pääsee takaisinkin sähköllä. Harvoilla pidemmillä reissuilla palaa sitten jonkun verran bensaa. Toisaalta kokonaisteho on 390hv, jolla kampe kiihtyy tarvittaessa n. 5sekunnissa 0-100, joten kiireisempikin ehtii. Ja on vielä neliveto, joten talvellakin pääsee kotipihaan asti.

Näytä koko viesti
Tesla Motors ja vinoutunut todennäköisyysjakauma - täydellinen shortti vai shorttaajan mahalasku? - 3.7.2020 05.54

Tiedän olevani poikkeus, mutta kerron silti: Euroopan reissulla 1. päivän (lähtö Tukholmasta hieman kuuden jälkeen kun Turun laiva tulee satamaan) normipäivämatka on n. 1300km. Pari lyhyttä taukoa, pidempi lounastauko Rödy-Puttgarden -lautalla. Mökille ajan 6-10 kertaa vuodessa reilun 600km / sivu (mökkimatkalla pysähdyn kerran n. viideksi minuutiksi). Jos saisin sähköpakun jolla saa vetää 1250kg traileria ja jolla on toimintasädettä n. 650km, niin ottaisin.

Näytä koko viesti
Eläköityneen optiospekulantin portfoliosijoitukset - 3.7.2020 04.31

Pahimmassa tapauksessa linkkiä klikkaamallakin voinee saada jotain ikävää koneelleen. Riippuu toki vähän koneen tietoturva-asetuksista ja siitä minkälaisia plugareita on asennettu (esim. Flash)

Näytä koko viesti
Eläköityneen optiospekulantin portfoliosijoitukset - 3.7.2020 10.03

korppuleipa kirjoitti:

Sähköposti oli kuitenkin jotain ihan muuta kuin meidän TJ. Olisi mielenkiintoista tietää mitä tuolla sähköpostilla on yritetty urkkia tai mikä on ollut end goal. 

Se yleensä selviää kun noihin vastaa. Voi olla esim. pyyntö hoitaa joku maksu kiireellisesti. Urkintaa tekevät hoitavat homman yleensä vähän hienovaraisemmin, mutta kai se sellainenkin voisi olla.

Näytä koko viesti
Tesla Motors ja vinoutunut todennäköisyysjakauma - täydellinen shortti vai shorttaajan mahalasku? - 1.7.2020 11.44

Lehtopöllö kirjoitti:

" Enkä oikein näe mitään kovin massiivista arvoa itsestäänajavalle autolle, joka pystyy siihen vain tietyillä hyvin hoidetuilla tieosuuksilla ja hyvässä kelissä. "
Tämä särähti omaan korvaan ja pahasti. Minä näen valtavan lisäarvon autolle, joka osaa ajaa täysin itsenäisesti hyvällä kelillä ja hyvällä tieosuudella ja ilmoittaa kuljettajalle, kun ihmisen huomiota taas tarvitaan. Jopa Suomessa kelit ovat välillä kohdillaan ja paikoitellen tiet hyvässä kunnossa. Luulisin jo Suomesta löytyvän paljon ihmisiä, joilla hyväkuntoisella tiellä hyvässä kelissä tapahtuva itsenäinen ajaminen vapauttaisi ihmisen auton ratista tekemään mitä hyvänsä haluaa useiksi sadoiksi tunneiksi vuosittain. Tälle voi hinnoitella järkevää arvoa miten haluaa, mutta väittäisin tämän ominaisuuden nostavan auton arvoa vähintään useilla tuhansilla euroilla verrattuna autoon, jossa ihminen joutuu ajamaan koko ajan.
Kyvykkyys itseohjautuvuuteen Tesla vs muut sähköautot vs polttomoottoriautot on sitten ihan eri keskustelu, mutta ominaisuutena äärettömän arvokas niin Teslaan kuin Toyotaankin.

Jos on mahdollista, että kuljettajan pitää minä hyvänsä hetkenä huomata ilmoitus, että sinun pitää nyt ajaa, ja reagoida siihen mielellään sekunnin osissa, niin silloin se ei kyllä mitenkään vapauta ihmistä tekemään mitä hyvänsä haluaa.

Näytä koko viesti