Olet täällä

Verkkopelaaminen on yhä suositumpaa

Jaa Twiittaa

Elektroninen urheilu käsittää tavallisimmin tietokoneella ja konsoleilla pelattavia verkkopelejä, joista suosituimpia E-Sports lajeja ovat CSGO, Dota2, Overwatch, League of Legends ja Starcraft 2. Suosituimmat kilpapelitapahtumat keräävät miljoonia katsojia pelistreamauspalvelu Twitchissä. Myös ns. tubettajat keräävät miljoonayleisöjä pelaamistaan streamatessa. Myös raha on saapunut e-urheiluun. Palkkiot suurimmista turnauksista yltävät satoihin tuhansiin dollareihin ja yhteistyökumppanisopimukset pelaamisen ympärillä ovat yhä merkittävämmässä roolissa, luoden pelaamisen ympärille ammattilaisuutta.

Tunnetuimpia suomalaisia pelaajia ovat kiistatta ENCEn CSGO -tiimi ja Starcraft -menestyjä SERRAL. ENCEn viime aikaiset uroteot ovat tuoneet suomalaispelaajat yhä useamman tavallisen kansalaisen tietoisuuteen. Lähiajat näyttävät yltävätkö pelaajat tulevaisuudessa jääkiekkotason suosioon, sillä varsinkin nuorison keskuudessa pelaaminen on jo jopa suositumpaa kuin perinteiset valtavirtaurheilulajit.

Verkkopelaaminen ei rajoitu pelkästään perinteisiin videopeleihin, myös kasinopelit kiinnostavat. Kasinopelaaminen on verkossa ajatonta ja pelaaminen on luonnollisesti myös rahapelien osalta yhä suositumpaa. Kasino netissä mahdollistaa pelaamiseen selkeämmät kanta-asiakasohjelmat kuin perinteisemmässä fyysisessä Vegas-tyyppisessä peliluolassa, mutta pelaaminen verkossa on luonnollisesti myös syytä pitää hallinnassa.

Mihin pelaaminen voikaan kehittyä? Tulevaisuudessa VR, ja AR -teknologiat mahdollistanevat yhä mullistavampia ratkaisuja niin perinteiseen pelaamiseen, kuin esimerkiksi pokerin pelaamiseen verkossa. Miltä tuntuisikaan jutella pelipöydässä tavalliseen tapaan kanssapelaajille, ilman pelkoa ryöstetyksi tulemisesta ja ennen kaikkea missä ja milloin vain.

Teknologian kehitys tulee jatkumaan, mutta tulevaisuuden ennustaminen on totutusti hankalaa. Se, mitä verkkopelaaminen on 2020-luvun loppupuolella, on todennäköisesti yhtä mullistavaa nykypäivään peilattuna, kuin vuoden 2019 taittuvat puhelimet ja VR-teknologia 2000-luvun taitteessa ensimmäisiä Playstationeja hakanneelle milleniaalille.

Kaikki merkit kuitenkin viittaavat siihen, että pelaaminen on tullut jäädäkseen osaksi yhä useammalle viihteen kuluttajalle. Myös ikähaitari on laajentunut pelaamiseen tottuneiden ikäpolvien vanhetessa. Tulevaisuudessa kaikki pelaavat?

Samanlaista sisältöä

Artikkelit

Outotec - Isot projektit kurssiajureina hyvässä sekä pahassa

Johannes Ankelo - 25.6.2019
Artikkelit

Mandatum Trader –treidaamista ympäri maailman

Kaupallinen Yhteistyö | Mandatum Life - 17.6.2019
Artikkelit

Somepoiminnat: #NokianRenkaat #Ramirent #Outotec #NextGames

Sijoitustieto - 14.6.2019

Sisältöä muualta

Artikkelit & kolumnit

Artikkelit

Outotec - Isot projektit kurssiajureina hyvässä sekä pahassa

Johannes Ankelo - 25.6.2019
Kolumnit

Taksikuskien edustajat eivät ymmärrä markkinataloutta – eikä osa asiakkaistakaan

Aki Pyysing - 23.6.2019
Kolumnit

Enkelisijoittamisen taivas ja helvetti

Mikko Mäkinen - 20.6.2019
#IR-kanava

Palveluliiketoiminnan rooli ja kilpailuedun luominen konepajayhtiöissä – Case Cargotec

Jarkko Aho - Random Walker - 18.6.2019
#IR-kanava

Zijoittaja paikalla Cramon ylimääräisessä yhtiökokouksessa 17.6.2019. #CramoEGM

Zijoittaja - 17.6.2019
Artikkelit

Mandatum Trader –treidaamista ympäri maailman

Kaupallinen Yhteistyö | Mandatum Life - 17.6.2019
Kolumnit

Osakesäästötili ansaitsee sissimarkkinointia

Aki Pyysing - 16.6.2019
Artikkelit

Somepoiminnat: #NokianRenkaat #Ramirent #Outotec #NextGames

Sijoitustieto - 14.6.2019

Aktiivinen keskustelu

Uusin viesti: Farseer, 25.06. 20:43
Uusin viesti: Late, 25.06. 15:10
Uusin viesti: pah123, 25.06. 14:56
Uusin viesti: Sijoitustieto, 25.06. 12:52
Uusin viesti: Late, 25.06. 10:55
Uusin viesti: mattis, 25.06. 09:47
Uusin viesti: Heikin Ashi, 25.06. 09:44
Uusin viesti: Lehtopöllö, 25.06. 08:30
Uusin viesti: LongJohn, 24.06. 23:18
Uusin viesti: TuomasH, 24.06. 20:07

Seuraa Sijoitustietoa