aliisan_avaimet kirjoitti:Pari päivää sitten Zerohedge muodosti korin yhtiöistä, jotka ovat lopettaneet Twitterissä mainostamisen. Sisältää sekä ne jotka julkisesti lopettivat että hiljaiset lopettajat analyysipalvelun perusteella. Koria verrattiin indeksiin kolmella aikajaksolla - kesäkuusta alkaen, Muskin ensimmäisestä ehdotuksesta alkaen, ja Muskin ostosta alkaen. Kori hävisi indeksille kaikilla ajanjaksoilla selvästi.
Get woke, go broke.
Mielenkiintoinen ajatus tutkia kuinka tuollainen julkinen kannanotto vaikuttaa pörssikurssiin, tai miksei vaikka liikevaihtoon/tulokseen kun sellaisia kvartaalitietoja alkaa tulla esiin.
Sijoitusinformaation näkökulmasta hyödytöntä verrata mainostuksen lopettaneita indeksiin. Vertailuhan pitäisi tehdä lopettaneiden ja jatkavien välillä, mahdollisesti ottaen toimialaverrokkeja huomioon niistä yhtiöistä, joilla ei ole lusikkaa samassa sopassa ollutkaan.