Eläköityneen optiospekulantin portfoliosijoitukset

25.7.2022 - 21:05 #89023

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535
FOMOPOK kirjoitti:

 

Aki Pyysing kirjoitti:

Mie laskin 90-luvun alussa ensimmäisen perustamani firman (Pyysing Group Oy😎) nurin, kun omavelkaisia takauksia oli pankille vain 300K, lainoja 600K ja varoja ehkä 100K. Tosin ei sitä kukaan konkurssiin hakenut, kun pesässä oli joku kolme markkaa STS:n tilillä. Rahaa kavereitteni firmoille lainatessani teen kuten Nordnetkin rutiininomaisesti tekee: otan sen henkilön, jolle mielessäni lainaan, omavelkaisen takauksen.

 

Pahoittelut, kun jatkan aiheesta PP:n blogiin. Kiinnostaisi Akilta kuulla, kuinka onnistuit velkaantumaan noin lahjakkaasti firmasi kanssa. Kuinka sait lainaa? Ja kuinka sait tuon 300k tehtyä back? Vai hohottiko jonkun toisen firman kanssa samaan aikaan? Joka tapauksessa kova temppu, että pääsi pysyi kasassa ja onnistuit myöhemmin. Tarina olisi voinut päättyä toisinkin. 

Pahoittelut olivat sikäli hyvät, että niistä ymmärsin vastata omaan blogiin. Haimme kolmen hengen yhtiölle 500K FIM lainaa HSSP:stä. Vakuudeksi kelpasi salkku ja kolmen opiskelijan henkilötakaus. Lähtiessä pankinjohtaja tuli perään, ja sanoi laskeneensa, että pystyy omalla päätöksellään antamaan myös 600K, otatteko. Tietenkin otettiin.

Samaan aikaan (=1990) ei hohottanut oikein mikään, mutta sain pidettyä muiden firmojeni lainat ja lopulta markka laitettiin kellumaan 1992, pörssikurssit nousivat ja nenäni nousi veden pinnalle noin 1993. Matkaan mahtui paljon itkua, hammastenkiristystä ja 80h työviikkoja.

0
0
28.7.2022 - 18:43 #89198

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

'

Luulin saaneeni flunssan ja hoidin sitä kaksi päivää lähinnä rommitoteilla. En mennyt edes tiistaina kortille, vaikka olisi ollut hyvää seuraa tarjolla, kun en halunnut sairastuttaa muita. Keskiviikkona totesin, että ei miulla mitään flunssaa ole, joskin hyvä kankkunen ja allergiaa. Menin suutuspäissäni salille, kun piti tällä viikolla vähän himmailla ja kokeilla ennätyksiä. Yllättäen ei kulkenut ihan kympillä, mutta tein treenin kuitenkin suunnitellusti läpi.

Tänään sitten vähän paremmassa hapessa salille, ja kyykkäsin uuden elämän ennätyssarjan 5x82,5kg, vedin ylätaljaa 12x75kg ja alataljaa 11x85kg. Scott-penkissä väänsin hauiskääntöä ennätystä sivuavan 10x40kg ja jalkaprässissä tosiaan 10x205kg. Tein siis jalat ja koukistajat samana päivänä, mikä kävi jo vähän henkeen. Kahdella markalla kehuskelu on sikäli arveluttavaa, että olen paljon kevyempänä tehnyt samaa liikettä kolmellakin markalla. Tosin huomattavaa on, että rasvasta ei ole salilla mitään varsinaista iloa. Esim. kyykyssä pitää kyykätä ne läskitkin. 

Olen jatkanut pienimuotoista treidailua. Tänään juustohöyläsin Outokumpua ja Sampoa, mutta ostin lisää Stockmannia. Alkaa tuntua jopa liian helpolta, kohta pitäisi jonkun ison pommin osua syliin. Pienistä välitileistä kasvaa isoja tilejä. Muistan hyvin, miten miulle naurettiin pikkupokerien livepelaamisesta. Jälkikäteen tarkasteltuna se oli erinomaisen kannattavaa puuhaa, varsinkin kun tuuppasi rahat osakemarkkinoille. Ehkä jatkossakin. Ajattelin joka tapauksessa aktivoitua pokerin suhteen entisestään. Tosin Hassisen Kone esti Tallinnan Summer Showdowniin menemisen. Mutta Tallinnassa on turnauksia jatkuvalla syötöllä, ja tätä keikkaa on odoteltu jo useampi vuosi.

 

 

0
0
29.7.2022 - 13:45 #89232

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Pakko on nopeasti ennen Tampereen junaa laittaa muistiin:

Vinopenkki 7x75 rear delt 10x93  twister 10x90 (täyspakka!) viparit 10x12,5kg

Kaikki lienevät sarjaennätyksiä tai hyvin liki. Kannattaa käydä salilla väsyneenä ja vittuuntuneena & hirveessä kiireessä.

0
0
31.7.2022 - 21:44 #89260

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Laitan Hassisen Kone -kolumnini myös blogiini.

https://www.sijoitustieto.fi/sijoitusartikkelit/mika-kovin-koneista

Tampereen reissu oli kaikin puolin palkitseva. Oltiin kaksi yötä sikakalliissa ökyhuoneessa Laplandissa eli Areenahotellissa, koska muitakaan ei siinä vaiheessa Tampereelta saanut. Onneksi voitin huoneet Perjantaina Casino Tampereella. Tämä sessio oli muutenkin mukava, koska jaksoin fokusoitua 2,5/2,5 DC:hen koko illan. Tämä ei ole nimittäin varsinkaan käteispelissä aina toteutunut.

Suosittelen muuten saluunaa: Jakajat ovat hyviä, huone hyvin hoidettu ja keskimäärin pelaajat vähän liberaalempeja. Ja lisäksi mie olen voittanut joka kerta kun olen käynyt. Otos on tosin tällä hetkellä kolme, mutta kasvussa.

Laplandia en kuitenkaan eritysesti suosittele, ellei nyt tarvitse huoneeseensa isoa terassiparveketta. Selkeästi hinta/laatusuhde läheistä Tornia kovempi. Tämän ovat huomannneet muutkin Tampereen matkailijat, koska vielä pe/la yönä oli tyhjää, koska la/su -huoneen sai puoliltapäivin. Yrittävät kyllä tosin kovasti. Edellisellä vierailulla aamiainen loppui 10.00 ja valitin. Nyt oli la 11.00 ja su 12.00, samat kuin Tornilla. Mutta Laplandissa ei ole kuntosalia ja tätä ne tuskin voivat paikata. 

0
0
31.7.2022 - 23:59 #89261

SQ

+6
Liittynyt:
8.4.2019
Viestejä:
11

   Juu, olen jyrkästi samaa mieltä; Hassisen Kone oli Ratinassa eilen edelleenkin kova.yes 

   Ihan ilmaiskonsertti se ei kuitenkaan kävijöille ollut. Pääsylippujen lisäksi hintaa omalle reissulle kertyi mm noin kolminkertaisesti maksaneesta hotelliyöstä normaaliin verrattuna ja kuudestasadasta ajetusta autokilometristä. Ja Ratinassa toista kymppiä maksaneista oluista sekä 44e maksaneesta punaviinipullosta, jonka hinta alkostore.ee -sivustolla näyttää olevan 6e...kate siis kohdallaan. Mutta ei haittaa, oli se liki kolme vuotta odotettu konsertti noiden pienten panostusten väärti.

  Toisaalta nestemyyntiä olisi Ratinassa voinut olla järjestäjien näkökulmasta vielä paljon enemmänkin mikäli myyntijonot olisivat vetäneet ripeästi. Nyt jonot etenivät myyntikojuja kohti tosi hitaasti. Nokkelimmat janoiset tekivätkin niin, että tilasivat tiskille päästyään ensin shotteja ja sillä aikaa kun myyjä kokosi lisää tilattuja juomia tiskille, veijarit kumosivat shotit kitusiinsa ja tilasivat niitä vielä samaan syssyyn lisää ennen tiskiltä poistumistaan. 

  Ja jos alkoholilaki sanoo niin, että tiskillä myyjän on avattava jokainen ostettu juomatölkki tai poistettava viinipullon korkki antamatta sitä enää ostajalle, niin on se laki silloin mielestäni ihan hemmetin huono. Kun ostaja lähtee jo valmiiksi K-18 alueella olevana taiteilemaan useamman avatun tölkin ja parin korkittoman täyden viinipullon kanssa, niin kysyn vaan että mitä järkeä tai logiikkaa tuossa touhussa oikein on? Mitä haittaa tai ongelmaa siitä tulisi, jos ostajan seurue itse avaisi juomansa sitä mukaa kuin niitä nauttii? Nyt juomat ovat kaiken aikaa kaatumiselle alttiina ja myyjilläkin menee älyttömästi turhaa aikaa tölkkien ja pullojen avaamisessa.  

  Mutta kaiken kaikkiaan illasta jäi tosi hyvä fiilis, sekä mukava muisto käytettäväksi tulevien talvien tuiskuissa eli Hassisen Koneen kaulahuivi. smiley

0
0
1.8.2022 - 02:35 #89264

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Joo, juoma- ja wc-huolto ei ollut organisoitu mitenkään liian hyvin. Juomakatteista oli toki pidetty hyvää huolta, mutta ruokatarjoilua en nähnyt missään. Toki 80-lukuun nähden kaikki oli paremmin. Edelleen vanhalla rutiinilla salakuljetettiin vähän jallua Ratinaan, koska pitkät jonot olivat ennakko-odotuksissa. X- sukupolven janoisuutta ei kannattaisikaan koskaan aliarvioida.

Kurkkasin kolumnia, ja huomasin valokuvassa Alangolla The Sight -paidan. Tämä on jo sitten tietäjät tietää osastoa, että The Sight oli Ismon ensimmäinen bändi. Muistelen lukeneeni jostain joskus, että niistä oli pieni juttu Suosikissa otsikoituna "The Sight tähtää korkealle" tms. Ei päässyt sinne, mutta Ismo Alanko lukuisine bändeineen on päässyt  kyllä melko korkealle korokkeelle.

0
0
1.8.2022 - 20:09 #89301

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Tuli mieleen, että yhtenäiskulttuurin 80-luvulla kaikki rock-musiikin löytäneet teinit vihasivat Dahlgrenia ja Tempakkaa enemmän kuin vihervasemmisto miuta. Mie en ollut poikkeus, paremminkin vihapuhegeneraattori, koska kaikki nuoret eivät lukeneet lehtiä likikään yhtä paljon mie.

En kiroillut lainkaan tyyliin ala-asteella. Maija & Anneli tyrkkäsivät miut tielle, jossa nykyistä kielenkäyttöäni häpeävät sekä vanhemmat että lapset. Eteläkarjalaista piiloteltua pitkävihaisuutta ei kannata muuten sitäkään aliarvioida. Olemme tottuneet siihen, että ryssä tulee yli kerran pari vuosisadassa ja silloin kun ne ovat vallassa, on syytä pitää nyrkki taskussa. Mutta jos saamme vihamme kohteen kaksistaan pimeälle laiturille, emme yhtään epäile tönäistä.

Jotta pystyisi tarvittaessa tönäisemään, on syytä käydä salilla. Tänään oli erityisen hyvä päivä. Laitoin penkissä jalat maahan ja pyysin varmistajan avustamaan tangon suorille käsille ennen ykköstä. 8x85 ja 5x90 (5ei) olivat enemmän kuin odotin tai tarkalleen ottaen se juuri mitä toivoin. Adrenaliinipuuskissani päätin yrittää kolmatta kovahkoa sarjaa, mutta 6x80 kohdalla totesin narujen olevan makaroonia. En välttämättä tässä elämässä palaa enää kolmen kovan sarjan kuntoon. Nuorena poikana tehtiin bulgarialaisen painonnostajan Angel Spassovin maksimivoimaohjelmaa, johon sisältyi mm. 9 maksimiykköstä. Ko. ohjelma ei kovin hyvin sovi 55-vuotiaille.

Apuliikkeetkin sujuivat kauden kärkilukemissa. Jos pysyn terveenä, enkä ratkea ryyppäämään, laitan satasen lähiaikoina tankoon ja loukkaantumisriskistä huolimatta otan ykkösen. Jalat laitoin penkkipunnerruksessa maahan juuri siksi, että en uskalla kokeilla ykköstä jalat ilmassa. Kaareni on niin umpipaska, että siitä ei seuraa mitään ihmeparantumista kuitenkaan.

Stockmannin Kauppalehtinousu nosti yhden pienen sijoitusyhtiöni näköjään all time high -tasolle. +15% ytd on salkulla sellainen kiva esiteltävä. Kunhan ei nyt vaan sattuisi mitään.

Life is Good.  

0
0
2.8.2022 - 16:36 #89339

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Teoreettisesti on mahdollista, etten klassisessa mielessä voittanut kovinkaan paljon. Mutta henkisesti tulin tuon 43K varakkaammaksi. Siirsin eilen Nordnetistä juuri tuon 600K verojen maksuun. Nyt tilille jäi 43K enemmän, kuin luulin jäävän.

Lisäksi poimin vero.fi:stä näppärästi sekä tilinumeron että viitteen. Tosin viitteen unohdin laittaa. Ehkä se siitä kuitenkin suttaantuu🤔.

0
0
3.8.2022 - 11:46 #89379

Bingo53

+2777
Liittynyt:
17.8.2020
Viestejä:
2008
Aki Pyysing kirjoitti:

Lisäksi poimin vero.fi:stä näppärästi sekä tilinumeron että viitteen. Tosin viitteen unohdin laittaa. Ehkä se siitä kuitenkin suttaantuu.

"Tarvitset maksamista varten aina viitenumeron. Et voi maksaa veroa pelkällä tilinumerolla, vaan tarvitset aina myös viitenumeron, joka kohdentaa maksusi oikealle verolle. Viitenumero on asiakaskohtainen. Lisäksi kullakin verolajilla on omat viitenumerot."

Maksu ilman viitenumeroa on sama kuin heittäisi rahatukun Verohallinnon pihalumeen. Tämä siksi, että maksu kohdistetaan siihen verolajiin, jonka viitenumeroa käytät. Lisäksi viitenumero on henkilö/yrityskohtainen ja osoittaa kenen veroihin raha käytetään. Killingit saatuaan Verohallintoa ei kiinnosta mistä raha tuli, yksi lysti kuka on maksajana.

Linkki: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/maksaminen/nain-maksat/tili-ja-vii…

Verohallinto on pelkkä yksi suuri excel-taulukko. Se on yhtä inhimillinen kun ratakisko - molemmat ovat ihmisen tekemiä, mutta inhimillisiä piirteitä on turha etsiä. Ilman viitenumeroa maksettu raha voidaan käyttää kenen tahansa verojen kuittaamiseen, jollei maksaja esitä asiassa vaatimusta. Maksu ei noin vain suttaannu.

Linkki: https://www.vero.fi/maksu/kaytto

Tässähän on maksettu yrityksen jäännösveroa. Asia mietityttää siksi, että OmaVerossa on kyseisen verolajin kohdalla hiivatin suuri nappi: Maksa veroa.

Siitä painamalla maksuun tulee oikeat tiedot viitenumeroineen verolajeineen ja maksaminen etenee pankkiyhteyteen aivan normaalilla tavalla.

Kummaa onkin, että pankki olisi ottanut vastaan maksun Verohallinnon tilinumerolle ilman viitenumeroa ja edes huomauttamatta siitä maksun yhteydessä? Liittyy ehkä RF-viitenumerotapaan. Aki on tässä asiassa todennäköisimmin kaameassa jumissa, mutta otanpa asian esiin, josko se oikaisisi jotakuta toista toimimaan simppelillä maksutavalla verosesongin ollessa ajankohtainen.

0
0
3.8.2022 - 12:01 #89382

hauturi

+3079
Liittynyt:
25.6.2014
Viestejä:
2260

Joo, tuntuu erikoiselta ajatukselta, että asia "suttaantuisi". 

Itse maksoin yhden laskun ulkomaiselta tililtä suomalaiselle pienyritykselle, ja koska ulkomaiset pankit eivät tunne suomalaista viitenumeroa, kirjoitin sekä laskun numeron että viitenumeron viestikenttään. Noin kuukauden päästä sain maksumuistutuksen, josta tosin selvisin kun kerroin koska olen maksanut ja miksei viitettä ole ja mitä viestikentästä löytyy. Vastaanottajana oli yritys joka lähettää ehkä joitain kymmeniä laskuja kuukaudessa, Akin tapauksessa vastaanottaja saa varmaan suuruusluokkaa satatuhatkertaisen määrän maksusuorituksia, joten ei se kyllä ihan pienellä vaivalla "suttaannu".

Lisäksi tosiaan vaikuttaa hyvin oudolta, että maksu olisi mennyt läpi ilman vähintään viestiä, luultavasti nimenomaan viite on ollut pakollinen (olettaen siis, että suomalaisesta pankista maksettu). Jo joskus iloisella 90-luvulla koodailin viite- ja viestipakollisuuksia (siihen aikaan verohallinnolla oli määrämuotoiset viestit, ja jopa niiden oikeamuotoisuus tarkistettiin jo kolmisenkymmentä vuotta sitten)

Ehkä tässä saatiin parempi tarina kun kerrottiin että viite (ensin) unohtui ja jätettiin kertomatta että OK:n painamisen jälkeen se lisättiin kun verkkopankki siitä huomautti.

0
0
3.8.2022 - 12:04 #89383

Jack Reacher

+673
Liittynyt:
8.3.2017
Viestejä:
401

Kannattaa soitella tonne palvelunumeroon. Kohtuullisella kokemuksella sanon, että suttaantuu hyvin mut täytyy laittaa itse suttaantumaan..

Maksuliikenne, tili- ja viitenumerot, veronpalautukset 029 497 026

  • Verojen maksaminen ja palauttaminen
  • Maksamisessa tapahtuneiden virheiden selvittäminen
  • OmaVeron saldo ja tapahtumat

https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/soi…

0
0
3.8.2022 - 12:08 #89384

Skagge

+23
Liittynyt:
25.6.2014
Viestejä:
140
hauturi kirjoitti:

Joo, tuntuu erikoiselta ajatukselta, että asia "suttaantuisi". 

Itse maksoin yhden laskun ulkomaiselta tililtä suomalaiselle pienyritykselle, ja koska ulkomaiset pankit eivät tunne suomalaista viitenumeroa, kirjoitin sekä laskun numeron että viitenumeron viestikenttään. Noin kuukauden päästä sain maksumuistutuksen, josta tosin selvisin kun kerroin koska olen maksanut ja miksei viitettä ole ja mitä viestikentästä löytyy. Vastaanottajana oli yritys joka lähettää ehkä joitain kymmeniä laskuja kuukaudessa, Akin tapauksessa vastaanottaja saa varmaan suuruusluokkaa satatuhatkertaisen määrän maksusuorituksia, joten ei se kyllä ihan pienellä vaivalla "suttaannu".

Lisäksi tosiaan vaikuttaa hyvin oudolta, että maksu olisi mennyt läpi ilman vähintään viestiä, luultavasti nimenomaan viite on ollut pakollinen (olettaen siis, että suomalaisesta pankista maksettu). 

Ehkä tässä saatiin parempi tarina kun kerrottiin että viite (ensin) unohtui ja jätettiin kertomatta että OK:n painamisen jälkeen se lisättiin kun verkkopankki siitä huomautti.

Akin twiitiin perusteella ymmärsin että viestikenttä oli täytetty "Hmm. Tajusin juuri digisauruksena unohtaneeni lisätä viitenumeron. Vaikka olin kyllä sen https://t.co/P8oWAxwfMv:stä kaivanut. Osaakohan @TerhiJarvikare kohdistaa pelkällä maksajan nimellä ja viestillä "jäännösvero"🤔?€

0
0
3.8.2022 - 12:43 #89386

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535
hauturi kirjoitti:

Ehkä tässä saatiin parempi tarina kun kerrottiin että viite (ensin) unohtui ja jätettiin kertomatta että OK:n painamisen jälkeen se lisättiin kun verkkopankki siitä huomautti.

Jumalauta hauturi. Mie en kerro tarinoita saatana. Kaikkien näiden vuosikymmenten jälkeen siun pitäisi se tietää. Suhtaudun varsin vihamielisesti jopa tarinoiden värittämiseen. Sen sijaan käytän kyllä kieltä, jota tämän maailman kilpparit eivät hyväksy.

hauturi kirjoitti:

Joo, tuntuu erikoiselta ajatukselta, että asia "suttaantuisi".

 

Olin aivan varma, että homma suttaantuu. Olen ennenkin maksanut epähuomiossa ilman viitettä, ja Suomessa suomalaiselle pankkitilille maksetut on aina jäljitetty kaikki. Tosin usein vasta laskun karhun jälkeen.

Tosin lähetin viestin Omaverossa ja lisäksi tägäsin twiittiini läpällä vanhan vaasislaisen, eli VM:n vero-osaston osastopäällikön Terhi Järvikareen. Verouutiset jo vastasikin, että kyllä se suttaantuu. Nyt katsoin Omaverosta, ja lisävero on jo kuitattu maksetuksi.

On olemassa ihmisiä, jotka eivät ikinä tee mitään virheitä isojen tai pienten maksujen kanssa. Siksi ne eivät usko niitä muidenkaan oikeasti tekevän. Vaan kertovat niistä vain satuja ja tarinoita. Jos pääsisin irti taipumuksestani painaa enteriä aivan liian nopeasti, olisi siitä paljon iloa. Mutta meklarin töitä tehneenä totuin siihen, että jos jää lussuttamaan, jää myös ilman. Eli nopeaan napinpainamiseen. Tein muuten yhden (1) virhekaupan niiden kahden vuoden aikana, kun HETI-nappeja painelin. Those were the days.

 

 

 

0
0
3.8.2022 - 12:50 #89387

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535
Bingo53 kirjoitti:

 

Tässähän on maksettu yrityksen jäännösveroa. Asia mietityttää siksi, että OmaVerossa on kyseisen verolajin kohdalla hiivatin suuri nappi: Maksa veroa.

Siitä painamalla maksuun tulee oikeat tiedot viitenumeroineen verolajeineen ja maksaminen etenee pankkiyhteyteen aivan normaalilla tavalla.

Kummaa onkin, että pankki olisi ottanut vastaan maksun Verohallinnon tilinumerolle ilman viitenumeroa ja edes huomauttamatta siitä maksun yhteydessä? Liittyy ehkä RF-viitenumerotapaan. Aki on tässä asiassa todennäköisimmin kaameassa jumissa, mutta otanpa asian esiin, josko se oikaisisi jotakuta toista toimimaan simppelillä maksutavalla verosesongin ollessa ajankohtainen.

Mie muuten yritin ensin tuota kautta ja homma bugasi matkalla. Tästä jo lämpenin vähän, joka saattoi vaikuttaa viitenumeron unohtamiseen. Pankki ottaa maksun vastaan, jos on joko viite tai viesti. Mie taas laitoin viestin, jotta itse näen jälkikäteenkin mitä olen maksanut. Lisäksi verottaja näkee maksajan nimen, joten "kaamea jumi" oli liioiteltua. Nykyisin Suomen Verokarhu on varsin sekä oikeudenmukainen että tehokas.

0
0
3.8.2022 - 13:00 #89388

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Ja sain vielä tänään kello 12.51 Verokarhulta viestinkin:

"Hei,

Kiitos viestistä. 2.8.2022 maksettu suoritus on kohdistettu jäännösverolle ja huojennetulle viivästyskorolle. Voit tarkastella suoritettuja maksuja ja palautuksia OmaVerossa, tämän ohjeen avulla.

Ystävällisin terveisin
Vilma XXXX, Verohallinto"

0
0
3.8.2022 - 14:07 #89390

Velho

+1412
Liittynyt:
26.6.2014
Viestejä:
544

Kun viitenumero unohtuu, niin ainahan se vaatii maksun vastaanottajalta manuaalisen työn kohdistaa viitteetön suoritus jollekin saatavalle. Toimit ihan fiksusti kun lähetit perään omaverolla viestin, että näin pääsi käymään, niin osasivat plokata sen sieltä helposti pois. Luultavasti olisi onnistunut ilmankin, sillä verottajalla on takuulla porukkaa jonka tehtävänä on jatkuvasti käydä selvittelytiliä läpi, ja isommat summat epäilemättä hoidetaan prioriteetilla. Lisäksi kun maksu tulee nimellä Zeroman Oy niin se on aika helppo kohdistaa vs. jos maksu tulisi esim. nimellä Heikki Virtanen. Ei ole suurempaa väärinkäsityksen mahdollisuutta, kenen veroihin maksu on tarkoitettu. Varmaan kun kyse oli isosta summasta, sieltä olisi kuitenkin soitettu perään ja vahvistettu, että mitä veroa tällä maksulla oli tarkoitus maksaa.

0
0
3.8.2022 - 16:35 #89393

hauturi

+3079
Liittynyt:
25.6.2014
Viestejä:
2260
Aki Pyysing kirjoitti:

 

hauturi kirjoitti:

Ehkä tässä saatiin parempi tarina kun kerrottiin että viite (ensin) unohtui ja jätettiin kertomatta että OK:n painamisen jälkeen se lisättiin kun verkkopankki siitä huomautti.

 

Jumalauta hauturi. Mie en kerro tarinoita saatana. Kaikkien näiden vuosikymmenten jälkeen siun pitäisi se tietää. Suhtaudun varsin vihamielisesti jopa tarinoiden värittämiseen.

Ei kannata hermostua, lainaamasi osuus oli pilke silmäkulmassa kirjoitettu. Ja tarinan kertomisella en tarkoita valehtelua, vaan sitä että kerrotaan hauska stoori, ja mahdollisesti unohdetaan joitain viihdyttävyyden kannalta epäoleellisia yksityiskohtia.

("suttaantumisella" ymmärsin tarkoitettavan sitä, että asia hoituu ilman toimenpiteitä ja siihen en uskonut. Toki jollain määrällä omaa aktiivisuutta asian saanee hoidettua, tässä tapauksessa meni huomattavasti kivuttomammin kuin olisin olettanut, onnittelut siitä)

0
0
7.8.2022 - 19:34 #89507

Kekkoslovakki

+511
Liittynyt:
2.4.2018
Viestejä:
332

Mainittu Hesarin uutinen kannattaa lukea sillä silmällä, että se on Tuomo Pietiläisen laatima. Se on hyvä jos siinä ei ole isoja asiavirheitä, järkyttävää ylitulkintaa eikä selkeätä osoitusta siitä, että kaveri kirjoittaa asiasta josta ei ymmärrä mitään.

0
0
8.8.2022 - 00:53 #89514

Vetohommia

-35
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
42

Jos toi lakiehdotus menee läpi, niin tulemme näkemään VM Saarikon ensi vuonna Ruisrockissa farkkushortseissa ja kuka haluaa?

0
0
8.8.2022 - 13:49 #89525

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535
Kekkoslovakki kirjoitti:

Mainittu Hesarin uutinen kannattaa lukea sillä silmällä, että se on Tuomo Pietiläisen laatima. Se on hyvä jos siinä ei ole isoja asiavirheitä, järkyttävää ylitulkintaa eikä selkeätä osoitusta siitä, että kaveri kirjoittaa asiasta josta ei ymmärrä mitään.

Jaamme saman näkemyksen Valeproffasta. Tosin hyvin se jaksaa sekä kaivaa verotietoja vuodesta toiseen että puolustaa Veikkauksen edunsaajia.

0
0
8.8.2022 - 15:33 #89528

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Olisi muuten hilpeätä, jos tulisi ilmi, että S-pankin vt. toimitusjohtajalla ei ole yhdistelmärahaston yhdistelmärahastoa salkussaan. Yleensä noille posteille asti kohonneet ymmärtävät sen verran sijoittamisesta, että eivät tosiaan ota mitään kovakuluisia yhdistelmärahastoja.

Yhdistelmärahastoista puhuminen on miulle vähän raskasta, kun  näen aina edessäni leveän hymyn ja väitteen, että "onhan se niihin parempi laittaa kuin tilillä pitää". Väite on toki pitkällä aikavälillä yleensä tosi, mutta ei liity asiaan. Vähäkuluiset osakerahastot >> kovakuluiset yhdistelmärahastot, kun verrataan omenia ja omenia. 

0
0
9.8.2022 - 13:19 #89560

Perassic Park

+307
Liittynyt:
2.3.2020
Viestejä:
162

Pitääkö tuomita ihmistä joka on palkattu töihin? -vai pitäisikö ehkä tuomita verbaalisesta prostituutiosta?

 Usein etujärjestöissä ja markkinointialan työssä palkkaa maksetaan  tehtävään sisältyvästä  annetusta mielipiteestä  ja myös hyvästä pokasta esitttää tätä julkisesti.

Näkyy tässäkin. -Ihan fiksu ihminen kun suosittelee tyänantajansa Yhdistelmärahastoa tai aiempi että YEL on hyvä järjestelmä yrittäjän kannalta !!

(Piia Noora Kauppi).

0
0
9.8.2022 - 15:46 #89567

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Humoristista kyllä, kannatan tasa-arvoa. Vaikka sitä eivät femisnistit usko, koska hyvesignaloin heille sopimattomalla tavalla.

Laitan klikinsääsäätäjäksi oman vastaukseni kysymykseen: 

”Sijoitusmaailma on lähtökohtaisesti hyvin tasa-arvoinen paikka. Kaikki saavat ikään, rotuun ja sukupuoleen katsomatta osallistua.

Kaupankäyntikustannusten lasku on tuonut suoran osakesijoittamisen yhä useammille kannattavaksi, joten pidän tätä markkinatalouden suoritusta merkittävimpänä tasa-arvotekona.

Toki monet ovat Suomessa tehneet ansiokkaasti sijoittamista myös naisille läheisemmäksi. En lähde nimeämään ketään – vaikka tunnenkin monia – koska joku kuitenkin unohtuisi.”

  

0
0
10.8.2022 - 16:16 #89605

Rysty

+25
Liittynyt:
23.12.2019
Viestejä:
22
Aki Pyysing kirjoitti:

Joo, juoma- ja wc-huolto ei ollut organisoitu mitenkään liian hyvin. Juomakatteista oli toki pidetty hyvää huolta, mutta ruokatarjoilua en nähnyt missään. 

Kenttäalueen takanurkassa oli yksi hodarikoju. Ei alle 70-vuotiaita myyjiä mutta ihan ripeää toimintaa. Hintaa yhdellä nakilla 5 e ja kahdella 6 e. Tosin kaksinakkisten myynti loppui jo ennen Litku Klemetin keikkaa nakkipulan takia.

0
0
10.8.2022 - 19:38 #89612

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Haa, elämäntavoitteeni ovat askeleen lähempänä.

Eilen otin penkiltä 6x90 (6 spottaajan mukaan hipaistuna) ja perään 10x82,5. Saatan laittaa satasen tankoon ensi viikolla, jos ei kivistä mistään pahasti ja saan jomman kumman vakispottaajista mukaan. Elämäntavoitteeni ei ole kuitenkaan se satanen, vaan 10x90. Yksi kasinon brusheista sanoi noin kymmenen vuotta sitten saavansa sen silloin. Olin silloin about 10x80, joten 2,5 kiloa kymmenessä vuodessa kymppiin lisää, not bad.

Tänään oli jalkapäivä ja kyykkäsin uuden elämäni kovimman sarjan 10x20 5x60 5x80 5x85. Melko kukkakeppeilyä, mutta jos polvi kestää, otan vielä ennen hiekkahoitoa 5x100.

Citykanin loppukiri nosti pääsalkunkin ath:hon, ytd 12,89%. Joskin olen mitä ilmeisimmin taas ollut koskemassa kiinteistösijoitusyhtiössä Paavo Väyrysen jäljiltä paskaan ja ottanut semi-isosti Fleming Propertiesia laskeviin. Tänään otin vähän @91 ja myyjä näytti olevan lopussa @90. Keskihintani 100,55. Ymmärrän kyllä, että rahoituksen uusimisessa voi tulla suruja ja murheita, mutta eikähän ne suttaannu. Paitsi jos Ässäkeskus muuttaa pois Vallilasta ja sitten ollaankin kusessa. Yhden kiinteistön firmoissa on kaikenlaista jännää. Toivottavasti Meiran seuraava tulipalo ei leviä Ässäkeskuksenkin puolelle. Hajautuksessa on toki puolensa, eli en mene poikki, kävi Vallilassa mitä tahansa.

Vähän juustohöyläilin tänään jo syklisiä ja Sampoakin. Jos nousu jatkuu, höyläilen lisää. Jos karhut alkavat taas kaataa katulamppuja, otan halvemmalla takaisin. Heplo peli.

Tässä voi käydä muuten niinkin, että en stagflaatiokuopassa sitten saanut sijoitusastetta edes sataseen. Vanheneminen on vittumaista ja tekee varovaiseksi😥.

Citykanin osarissa riiittää kuitenkin vielä jännitettävää. Se nyt sentään on törkeässä ylipainossa, että en vielä ihan arkkukunnossa ole.

 

0
0
10.8.2022 - 22:41 #89621

PikkuPro

+5670
Liittynyt:
28.6.2014
Viestejä:
2764
Aki Pyysing kirjoitti:

Citykanin osarissa riiittää kuitenkin vielä jännitettävää. Se nyt sentään on törkeässä ylipainossa, että en vielä ihan arkkukunnossa ole.

 

En tykkää vittuilla, varsinkaan netissä. Mut. Se on kuitenkin Citycon. wink

 

= about käytännön hyvä lainapaperi. Kivasti hinnoiteltu ja varmempi sekä parempi koronmaksaja kuin moni muu lainapapru.

0
0
11.8.2022 - 14:42 #89653

Crusader

-11
Liittynyt:
17.9.2020
Viestejä:
215

Ei kannata tuijottaa sitä Pena tulosta fanaattisesti jos haluat että se nousee, monipuolinen liikunta ja ravinto ja lepo on varmasti parempi. Itselläni Pena nousi kuin varkain kun olin varttitonni paunaisten Jenkkipainijjoitten "uhrina" training campilla. 

0
0
11.8.2022 - 15:17 #89659

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Liian vastulliselta vaikuttaminen on arveluttavaa. Huomattavaa lisäksi on, että tämä kysyttiin toukokuun alussa. Siitä on pitkä aika. Kevät- ja alkukesäkuopassa tankkasin isohkosti ja nyt jo vähän keventänyt. Tosin en saanut edes pääsalkkua velan puolelle kuin aivan niukasti. Nyt on jo vähän rahan puolella.

Edessä kolmen tunnin yöunilla jännittävä sali ja sen jälkeen yhden lapsen synttäridinneri. Luultavasti nukahdan pöytään kahvi + avec -vaiheessa. Tosin miun penskat siitä tuskin järkyttyvät.

Jos Citykani olisi tehnyt huonon tuloksen, olisin luultavasti nukkunut kuin pikkulapsi. Eli nukahtanut, herännyt ja itkenyt vähän ja sitten taas nukahtanut. Pekka Salmi sanoikin, että kaikki nyt kestää häviämistä. Mutta voittamisen kestäminen se vasta vaikeata on.

0
0
12.8.2022 - 14:46 #89699

Aki Pyysing

OP
+11678
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6535

Kun katsoin 2004 ensimmäistä versiota Pokeritiedon säännöistä, yksi kuului "floodaaminen on kielletty". Kysyin, mitä se tarkoittaa. Sain vastauksen tyyliin "Kolmea postia Kamuxista voisi kutsua floodaamiseksi".

Tärkein tarkotusperäni oli kuitenkin laittaa muistiin vinopenkkiennätykseni 5x80. Olen aamupäivän pähkäillyt, monta toistoa sain 75:llä, ja nyt olen varma, etten muista varmasti. Mutta häliäkö vällä, sillä elämäntavoitteeni vinopenkki 10x80 alkaa olla iskuetäisyydellä. Ei taida tulla jouluksi kotiin, ellei tee jotain radikaalia, kuten ryhdy absolutistiksi ja napita ihan pikkuisen.

Ja tunnustan syntini: Kevensin eilen päivän lopuksi vähän Cityconia ja tänää stiien kalliimmalla vielä lisää. Mutta pieniä määriä.  

0
0