2.12.2017 - 19:26 #16389

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Neo Industrialilta onkin tullut hyvin vähän mitään informaatiota mihin tarttua viimeaikoina. Perjantaina kuitenkin tuli tiedote, josta oli vähän keskustelua Troolissa. Tulosvaroitustahan tuohon on jo kovasti hinnoiteltu mukaan. Fundamielessä jo hinta houkutteleva mutta jotain triggeriä selvästi vailla mihin tarttua, kiinnostuksen yhtiötä kohden palautua. 

 

Kirjoittaja: Acumen (1.12.2017 15:23:15) Sijoittaminen yleinen

 

Otsikko: Neoltahan tuli tiedote päivällä

 

Tässä ydinkohta, että minkä suuruista ja minkä katteista liiketoimintaa tuosta voidaan saada, toki kustannussäästöjä myös tulee yhtiölle kun ei tarvitse Ruotsissa asti asioida.

Omistajlistalla myöskään ei ole näkynyt enää isompia irtaantujia. Toki mielelään saisi tulla jokin triggeri (kaapelitilaus tms), jotta tulisi taasen sijoittajien tutkan alle. 

"Reka Kaapelin Cable Test Center tarjoaa polttotestauspalvelua myös
ulkopuolisille

Vastaavia laitteistoja on käytössä hyvin harvassa, vain suurimmilla
kaapelivalmistajilla näiden omassa käytössä. Sen vuoksi markkinoilla arvioidaan
olevan jatkossa selkeää tarvetta kaapeleiden palokäyttäytymisen testaamiseen
niin asiakkaiden kuin viranomaisten pyynnöstä. Tämä luo Reka Kaapelille uusia
mahdollisuuksia liiketoiminnassa samalla kun sen omien tuotteiden laatu ja
turvallisuus kehittyvät jo nyt korkealta tasolta entistäkin paremmaksi."

1.12.2017 12:11:58 - Nasdaq Helsinki, News
NEO1V: Neo Industrial Oyj - NEO INDUSTRIAL OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 1.12.2017
Neo Industrial Oyj
Sijoittajauutiset

NEO INDUSTRIAL OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 1.12.2017

Neo Industrial Oyj: Reka Kaapeli avasi kaapelitestauslaitoksen Keuruulle

Neo Industrialin tytäryhtiö Reka Kaapeli on avannut kaapelien
polttotestauslaboratorion Keuruulle. Cable Test Center on Suomen ensimmäinen
CPR-polttotestejä tarjoava polttotestauslaboratorio, ja se tulee merkittävästi
tehostamaan Rekan tuotekehitystyötä.

Polttotestauslaitoksen perustamisen taustalla on EU:n rakennustuotteiden
turvallisuutta sääntelevä rakennustuoteasetus EU/305/2011, joka laajentui
1.7.2017 alkaen koskemaan myös rakennustuotteiksi markkinoille laskettavia
sähkö- ja tietoliikennekaapeleita. Asetuksesta ala käyttää nimeä "CPR",
Construction Products Regulation. Rakennustuoteasetuksen määrittämä kaapeleiden
uusi paloluokitus velvoittaa valmistajat ilmoittamaan tuotteiden
palokäyttäytyminen entistä monipuolisemmin.

Reka Kaapelille uusi kaapeleiden CPR-polttotestauslaitos antaa merkittävää etua
tuotteiden kehittämisessä. Rakennustuoteasetuksen myötä uudet tuotetyypit on
aina testattava ja luokitettava uuden järjestelmän mukaan ennen kuin niitä
voidaan laskea markkinoille. Reka Kaapeli saa sekä nopeusetua että kyvykkyyttä,
kun se pystyy tekemään CPR-testausta omissa tiloissa. Kehitettäviä
tuotetyyppejä voidaan testata ja ominaisuuksia ohjata valmiiksi ennen kuin
vaadittu virallinen testaus hyväksyntälaitoksessa toteutetaan. Laitteisto
mahdollistaa myös markkinoiden tehokkaamman seurannan ja kilpailevien
tuotteiden analysoinnin.

Reka Kaapelin Cable Test Center tarjoaa polttotestauspalvelua myös
ulkopuolisille

Vastaavia laitteistoja on käytössä hyvin harvassa, vain suurimmilla
kaapelivalmistajilla näiden omassa käytössä. Sen vuoksi markkinoilla arvioidaan
olevan jatkossa selkeää tarvetta kaapeleiden palokäyttäytymisen testaamiseen
niin asiakkaiden kuin viranomaisten pyynnöstä. Tämä luo Reka Kaapelille uusia
mahdollisuuksia liiketoiminnassa samalla kun sen omien tuotteiden laatu ja
turvallisuus kehittyvät jo nyt korkealta tasolta entistäkin paremmaksi.

Muutos uuteen palo-ominaisuuksien luokitukseen ja testaukseen on merkinnyt
kaapelinvalmistajille merkittäviä ponnistuksia. Testausmenetelmä ja
luokitusjärjestelmä ovat erilaisia kuin aikaisemmat palonlevittävyystestit ja
luokat, eivätkä aiemmat testilaitteet ole riittäviä uusia vaatimuksia
ajatellen. Uusi piirre on myös se, että paloluokituksen osoittavat
hyväksyntätestit on teetettävä siihen erikseen hyväksytyssä ns. Ilmoitetussa
laitoksessa (Notified Body), joista Suomea lähin löytyy tällä hetkellä
Ruotsista.

Reka Kaapeli on testauttanut ja luokitellut kaikki kaapelinsa uusien
CPR-vaatimusten mukaisesti määräaikaan 1.7.2017 mennessä käyttäen ulkopuolisia
testauslaitoksia.

http://www.neoindustrial.fi/fi/osakkeenomistajat-73.html

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005473052.html?ref=rss (Maakaapeloinneista)

0
0
3.12.2017 - 18:34 #16440

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Neo Industrialin viimeisen kolmen  kk keskimääräinen päivävaihto on ollut Infrontin datan mukaan 7374 kpl. Tästä tuli mieleen kyseisen osakkeen huippujen teko maaliskuussa.

Sille päivälle, jolloin tämän nousulegin korkein noteeraus tehtiin osui myös 2017 vuoden kovin päivävaihto, 145 025 kpl. Vähän aiemmin (9.3.2017) oli Inderesin seuranta osakkeelle alkanut ja Carnegien kautta tuli normaalivaihtoon nähden massiivista ostoa ja eritoten ostoa, jossa hinnasta ei niin välitetty millä kauppaa tehdään kunhan ei jäädä junasta.

 

 

Osakkeen valuaatiosta ja ajureista (yksittäinen iso ostaja) olikin Twitterissä keskustelua tuolloin. 
 

 

Tässä Trooli-viestissä taasen näkyy tuo ostoprofiili ja hetki kun CAR lopettaa ostonsa. 

 

 

Tämän jälkeen osake aloittaa laskuleginsä ja pohjaus tapahtuu 22.3.2017 7,55 € hintaan. 23.3.2017 spekulointi heikkojen käsien ravistelusta osuu kohdalleen, osake avaa 7,84 € ja päätyy +14,29 % nousuun ja päättää 8,96 € tasolle. 

Osake tarjoaa vielä kesän aikana hyvän exit mahdollisuuden. 5.7.2017 tehtiin osakkeen korkein päätösnoteeraus 10.35 €. Kesän aikana kuitenkin korkein intraday high noteeraus tapahtui muutama vk myöhemmin 21.7.2017, 10,46 €. Josta on sitten lähdetty kehnon puolivuotiskatsauksen (10.8.2017, -16,32 % ) jälkeen alas näille tämän viikon alle 5 € lukemiin. 
 

Kyseinen taho, joka nuo osakkeensa keräili sinne huippuihin möi 6.50-7.50 € väliin kamansa pois. (Hallintarekisteriostoja, CAR) 

 

Nyt näillä 4.xx € alkuisilla lukemilla taasen on oman tutkan alla jo. Mutta toki tämä vaatisi kunnollista triggeriä..

0
0
9.12.2017 - 22:11 #16719

puutteenperä

+5
Liittynyt:
14.12.2016
Viestejä:
4

Itse myin puolet pois siellä kympin hinnoilla, oli loputkin myynnissä mutta vähän turhan ahneeseen hintaan kun tuntu että näistä maksellaan mitä vaan. Nyt taidan ottaa siivun takaisin. Eihän tässä nyt mitään niin kummosta oo tapahtunut kevääseen verrattuna, jotain positiviista niin vähävaihtoisena osakkeena taas mennään.

0
0
11.12.2017 - 11:01 #16747

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Vuoden viimeisinä viikkoina kannattanee tarkkailla yhtiön tiedotevirtaa. Viime vuonnahan tuli heti joulunpyhien jälkeen isohko tilaus yhtiölle plus alustava tieto miten vuosi oli mennyt.

 

Tälle vuotta tulosta kasassa: (Q1 0.14 €, Q2 0.06 €, Q3 0.11 € -> 0.31 €). Inderesin ennuste FY2017 on 0.42 € vs. FY2016 0.55 €. Eli ohjeistukseen nähden huomattavasti heikompaa kehitystä povaavat mikä myös kurssiin diskontattu, 4,80 €:ssa nyt treidaa.

Veromyyntejähän tässä voisi olettaa näkyneen ja mahdolliseen tammiralliin voi olla potentiaalinen poiminta.

Näkymät:

 

"Liikevaihdon arvioidaan vuonna 2017 kasvavan selvästi
edellisestä vuodesta. Raaka-ainehintojen korotukset saatiin vasta viiveellä
myyntihintoihin ja sen vuoksi liiketuloksen arvioidaan vuonna 2017 jäävän
edellisen vuoden tasolle. "

 

 

NEO1V: Neo Industrial Oyj - NEO INDUSTRIAL OYJ     PÖRSSITIEDOTE             27.12.2016  klo 9.00
Neo Industrial Oyj
Pörssitiedote

NEO INDUSTRIAL OYJ     PÖRSSITIEDOTE             27.12.2016  klo 9.00

NEO INDUSTRIAL OYJ: ISO MAAKAAPELISOPIMUS KAAPELITOIMIALALLE JA KONSERNIN
VUODEN 2016 ENNAKKOTIEDOT 

Neo Industrial Oyj:n tytäryhtiö Reka Kaapeli Oy on saanut merkittävän
maakaapelisopimuksen. Sopimuksen arvo on noin 12 miljoonaa euroa, ja
toimitukset jakaantuvat vuosille 2017 ja 2018. Maakaapeleita käytetään
rakennettaessa sähkönjakeluverkkoja, joihin sääolot eivät vaikuta. 

Yhtiön liikevaihdon kasvu on jatkunut myös loppuvuonna. Yhtiö arvioi, että
vuoden 2016 liikevaihto tulee olemaan lähellä 100 (84,6) miljoonaa euroa. Koko
vuoden liiketuloksen arvioidaan olevan 5,5 – 6,5 miljoonan euron välillä. 

Hyvinkäällä  27.12.2016

0
0
21.12.2017 - 15:02 #17139

Jytky

+107
Liittynyt:
25.6.2014
Viestejä:
149
Neo Industrial Oyj Sijoittajauutinen 21.12.2017

Neo Industrial: Reka Kaapelille merkittäviä maakaapelisopimuksia

Neo Industrial Oyj:n tytäryhtiö Reka Kaapeli Oy on saanut merkittäviä
maakaapelisopimuksia yhteensä noin 20 miljoonan euron edestä. Toimitukset
jakaantuvat vuosille 2018 ja 2019. Maakaapeleita käytetään rakennettaessa
sähkönjakeluverkkoja, joihin sääolot eivät vaikuta. 

Hiukan tuossa on tullut pilkittyä tätä, mutta ei ole kovin merkittäviä määriä jäänyt koukkuun.

0
0
21.12.2017 - 17:42 #17142

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Tässä on nyt avainkysymys, että kun viime vuonna suurinpiirtein samoihin aikoihin (27.12.2016) annettiin samalla sekä tiedote isosta tilauksesta (12 M €), että ennakkotiedot vuoden tuloksesta, niin voiko olettaa, että sitä hintaan jo diskontattua tulosvaroitusta (viesti #95) ei sitten tulekaan loppuvuodelle. Jos sitä ei tulekaan ja ohjeistus pitää niin tässä on hetimmiten parisen euroa taasen helppoa upsidea tarjolla. Kurssi nyt 5.10 €, +9,68 %. 

0
0
21.12.2017 - 19:28 #17143

Juupajoo

-1
Liittynyt:
28.6.2016
Viestejä:
7

Juupajoo, taas sama juttu kuin viimevuonna. Silloin 27.12.-16 julkaistiin lähes pilkulleen samanlainen tiedote. Tilauskirjasta on haalittu kokoon summa, mutta eipä yksilöidä mistä se muodostuu. Ei tuo nyt järisyttävän paljon ole vuosille 2018-19 kun yhtiön liikevaihto vuositasolla lienee 100m€.

Joku tarkoitus tällä näiden samanlaisten uutisten julkaisemisella aina juuri ennen vuodenvaihdetta on; laukaiseeko Tjn bonarit kun kurssi hiukan hypähtää...? 

0
0
21.12.2017 - 19:42 #17144

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Lienee enemmänkin kyse kausiluonteisuudesta mihin ajankohtaan isojen sopimusten teko ajoittuu.

 

Tilaushan on ymmärtääkseni isoin mitä on kaapelipuolella koskaan tiedotettu. Lisäksihän juuri näitä isoja tilauksia (tarkemmin niiden puutetta) Inderesin analyytikko pelkäsi 18.12.2017 päivätyssä analyysissään. (Laski targetin 6.50 € -> 5.00 €)

 

 

Näillä on tärkeä funktionsa, jotta liikevaihto pysyy vähintään ennallaan, ja mielellään kasvusuunnassa.

Vaikka tuon tilauksen jakaa tasan kahdelle vuodelle niin kyllä tilaus, joka vastaa karkeasti 10 % vuosittaisesta liikevaihdosta on jo merkittävä. (Tokihan liikevaihtoon tulee myös paljon tilauksia, jotka eivät ylitä tiedotekynnystä.)

Samaa mieltä näytti olevan markkinakin merkittävyydestä.

0
0
21.12.2017 - 20:48 #17145

Juupajoo

-1
Liittynyt:
28.6.2016
Viestejä:
7

Niin, mutta eihän kyseessä ole yksi yksittäinen tilaus;

Neo Industrial Oyj Sijoittajauutinen 21.12.2017

Neo Industrial: Reka Kaapelille merkittäviä maakaapelisopimuksia

Neo Industrial Oyj:n tytäryhtiö Reka Kaapeli Oy on saanut merkittäviä
maakaapelisopimuksia yhteensä noin 20 miljoonan euron edestä.

0
0
21.12.2017 - 21:06 #17146

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Eihän tässä nyt se ydinkysymys olekaan miten tuo 20 M €  tiedotettu diili jakaantuu. Vaan se, että sitä tiedotekynnyksen ylittävää normaalin peruskuorman lisäksi olevaa tilauskantaa tulee, joka takaa liikevaihdon tasolle vähintään pysyvyyttä/lisänäkyvyyttä ja mahdollista kasvuakin. 

Myös sille pitää laskea painoarvoa, että markkina on jo diskontannut tulosvaroituksen mutta sen riski mahdollisesti pieneni merkittävästi nyt. Olisin odottanut, että olisi samaan tiedotteeseen koplattu taasen sekä tilaus, että mahdollinen ohjeistuksen muutos. 

 

 

0
0
2.1.2018 - 13:04 #17288

Aki Pyysing

OP
+11689
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6540

Mie ostin maaliskuussa myymäni pienen määrän Neo Industrialia neljä euroa halvemmalla takaisin eli vitosen kieppeillä, kun päädyin tutkailemaan sitä joulumyrskyjen jälkeen. Komppaan Acumenia, olisi todella ihmeellistä, jos negari vielä tulisi. Siitä kyllä jo sitten suivaantuisin aika pahasti, koska se olisi imo kusetusta.

Ostopäätökseeni vaikutti, että luin Inderesin analyysin, joka odottaa negaria ja päätyi targettiin5,0cool. Logiikka menee näin, kun negaria ei tule -> Inderes joutuu reivaamaan 2017 ennustetta -> nostaa targettia -> beesarit ostaa osaketta.

Jaan kyllä kaiken Petri Gostowskin huolista ja murheista Neon suhteen ja hämmästelen kovasti, jos olisin osakkaana koko vuotta tai ainakaan syklin kääntymiseen asti.

 

0
0
11.1.2018 - 11:34 #17487

Aki Pyysing

OP
+11689
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6540

Mie luovutin Neo Industrialin tämän kierroksen. Kurssi on noussut tänä vuonna vitosesta 6,40 ilman muita fundamenttimuutoksia, paitsi, että negaria tosiaan ei ole tullut. Veikkaisin, että nyt ostopuolella ovat kaverit, jotka hakevat "vain" tuplia osakemarkkinoilta kryptovaluutoista saamillaan rahoilla.

Tosin Neossa on ollut kryptomaista liikettä. 5.2.2015 ostin euroon. 27.2.2015 myin kolmeen. 28.10.2015-7.3.2016 ostelin alle kahteen. Myin nouseviin 22.4.2016 alkaen 2,20 ja päätyen 15.3.2017 9,65. Tänä vuonna ostin 5,20 ja myin viimeiset 6,30.

Volyymini ovat olleet valitettavan pienet. Jos en ole fundamenteista aivan vakuuttunut, otan pienellä. Olenkin vastuullinen spekulantti.

0
0
11.1.2018 - 11:54 #17489

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487
Acumen kirjoitti:

Vuoden viimeisinä viikkoina kannattanee tarkkailla yhtiön tiedotevirtaa. Viime vuonnahan tuli heti joulunpyhien jälkeen isohko tilaus yhtiölle plus alustava tieto miten vuosi oli mennyt.

 

Tälle vuotta tulosta kasassa: (Q1 0.14 €, Q2 0.06 €, Q3 0.11 € -> 0.31 €). Inderesin ennuste FY2017 on 0.42 € vs. FY2016 0.55 €. Eli ohjeistukseen nähden huomattavasti heikompaa kehitystä povaavat mikä myös kurssiin diskontattu, 4,80 €:ssa nyt treidaa.

Veromyyntejähän tässä voisi olettaa näkyneen ja mahdolliseen tammiralliin voi olla potentiaalinen poiminta.

Nätti +30 % legihän tässä on vuodenvaihteen ralliin jo tullutkin. Pohjaus tehtiin muuten samana päivänä kun tuli tilaustiedote. 

 

 

 

 

 

0
0
12.1.2018 - 15:32 #17518

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

12.1.2018 15:30:51 - Nasdaq Helsinki, News
NEO1V: Neo Industrial Oyj - Neo Industrial: Ennakkotietoa vuoden 2017 liikevaihdosta ja liikevoitosta sekä vuoden 2018 näkymistä
Neo Industrial Oyj
Sisäpiiritieto

Neo Industrial: Ennakkotietoa vuoden 2017 liikevaihdosta ja liikevoitosta sekä
vuoden 2018 näkymistä

NEO INDUSTRIAL OYJ  PÖRSSITIEDOTE  12.1.2018 KLO 15.30

Neo Industrial: Ennakkotietoa vuoden 2017 liikevaihdosta ja liikevoitosta sekä
vuoden 2018 näkymistä

Neo Industrialin alustava liikevaihto 110 M€ vuonna 2017 on tulosohjauksen
mukainen, eli kasvoi selvästi edellisestä vuodesta.

Neo Industrialin alustava tilikauden 2017 liikevoitto 5,0 miljoonaa euroa jää
alle aikaisemmin annetun tulosohjauksen. Aikaisemman tulosohjauksen mukaan
liikevoiton ennustettiin olevan vuoden 2016 liikevoiton tasolla, eli 5,9
miljoonaa euroa.

Liiketuloksen laskun syynä ovat raaka-ainehintojen kohoaminen, jotka saadaan
aina vasta viiveellä myyntihintoihin, ja valuuttakurssien, etenkin Norjan ja
Ruotsin kruunujen, muutokset. Nämä yhdessä alensivat myyntikatetta sekä
varaston ja raaka-ainehintasuojausten arvoja vuoden 2017 viimeisellä
vuosineljänneksellä.

Kaapeliliiketoiminnan alustava tilikauden 2017 käyttökate on 7,8 miljoonaa
euroa, kun se vuonna 2016 oli 8,3 miljoonaa euroa.

Tilikaudella 2018 Neo Industrialin liikevaihdon arvioidaan kasvavan edellisestä
tilikaudesta ja liiketuloksen kasvavan selvästi edellisestä tilikaudesta.
Liiketoiminnan luonteeseen kuuluvat suuret vaihtelut kvartaalien välillä ja ne
voivat olla vuosien välillä erilaisia.

Yhtiö julkistaa vuoden 2017 tilinpäätöstiedotteen 13.2.2018.

0
0
12.1.2018 - 16:29 #17520

Daytrader

+637
Liittynyt:
12.1.2016
Viestejä:
441

En osaketta ole tarkasti seurannut, mutta jos Stockmannin tulosvaroitusta pidettiin ihan mukavana tulosvaroituksena, niin tämä on kyllä sitäkin positiivisempi.

Inderesin tämän vuoden ennuste on 5 ja tulosvaroitusta pidettiin todennäköisenä. Ja 5 mijoonan ebit sieltä tulikin, mutta positiivisella twistillä, koska oli kertaluonteisista johtuvaa(ehkä oli jo tiedossa nämä?). Ensi vuoden Inderes ennuste EBIT 5,3 sen sijaan ei tule riittämään, koska NEO ohjeistaa, että liikevoitto kasvaa selvästi. Kurssin pitäisi olla ylös, ei alas - selkeästi yli 50 sentin epsi houkuttanee sijoittajia. Eiköhän se korjaa, mutta vaihto on niin pientä, ettei tässä oikein tilipaikkoja ole.

EDIT: Jos toisaalta vimeaikainen nousu on ollut helpotus siitä, ettei tulosvaroitus tullut, niin sitten asia menee monimutkaisemmaksi. Mutta silloin on kyllä jäänyt muistista, että pienet lafkat voivat vielä tulosvaroittaa helmikuunkin puolella. Viime vuosina negareitahan on tullut edellisenä päivänä ja samalla viikolla kuin tulosjulkistus vaikka kuinka paljon.

Kun -7% myyvät niin ostetaan sitten kaikki mitä myyvät. Itse katson mieluummin seuraavan tilikauden tulosta kuin mennyttä, mutta kukin tyylillään.

0
0
12.1.2018 - 16:56 #17524

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Samaa mieltä, kiinnittäisin focuksen 2018 guidanceen.  Tämän vuoden tuloksen jääminen viime vuodesta selittyy kuitenkin Q2 tulospettymyksellä mitä ei saatu kiinni. 0.5-0.60 € väliin forward EPS niin ei tästä kallista saa. 

 

Kirjoittaja: Acumen (12.1.2018 15:35:17) Yleinen

 

Otsikko: 2018 guidance tärkeämpi

 

"Tilikaudella 2018 Neo Industrialin liikevaihdon arvioidaan kasvavan edellisestä
tilikaudesta ja liiketuloksen kasvavan selvästi edellisestä tilikaudesta.
Liiketoiminnan luonteeseen kuuluvat suuret vaihtelut kvartaalien välillä ja ne
voivat olla vuosien välillä erilaisia."

https://twitter.com/AcumenFutures/status/951813105356607489 (forward ennusteet)

0
0
8.2.2018 - 13:42 #18044

Aki Pyysing

OP
+11689
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6540

Mie otin ties kuinka monennen kierrokseni Neo Industrialista pikkubetsillä. Perusteena "joku hakee määrää", ja kun tätä yleensä on joku ostanut, on otettu ylös jossain vaiheessa sitten vähän enemmän. Vähän vakavammalla puolella oletan, että jos yhtiö tekee itse odottamansa tuloksen (="selvästi parempi"), joka siis on enemmän kuin Nordnetin ennuste (melko sama), kurssi nousee kyllä. Tekeekö jää nähtäväksi.

Minulle sinänsä olisi ihan oikein, jos tässä jäisi Musta Pekka ainakin vähäksi aikaa käteen, kun aika ohuilla perusteilla olen liikkeellä. 

0
0
8.2.2018 - 15:09 #18046

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Eilen oli Erkki Sinkkon Neo Industrial ostoyrityksistä pieni tarina TalSa:ssa: 

 

" Lähes 50 vuotta pörssiä seurannut Erkki Sinkko neuvoo: seuraa notkahdusta huolellisesti ja sitten osta kiireesti. KELLO oli 10.05, kun sijoittajakonkari Erkki Sinkko, pian 80, avasi tiistaina tietokoneensa ja katsoi Helsingin pörssiä. – Kaikki pörssin yhtiöt olivat punaisella. Kyllä se hämmästytti, sillä vaikka olen ollut pörssihommissa mukana melkein 50 vuotta, en ole koskaan nähnyt sellaista. Sinkon ensimmäinen ajatus oli ostaa Neo Industrialia, jonka suuromistaja hän valmiiksi on. – Se oli miinuksella lähes kymmenen prosenttia, mutta minä söhlin sen kaupan niin, etten ehtinyt mukaan. Pian kurssi jo nousikin, Sinkko harmittelee."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005556236.html?ref=rss

0
0
13.2.2018 - 15:38 #18137

Lehtopöllö

+299
Liittynyt:
17.9.2014
Viestejä:
383

Itseäni kiehtovat nämä yritykset, jotka esittävät osinkopolitiikkansa numeroina tiedotteissaan ja sitten toimivat ihan toisin. 

"Neo Industrialin tavoitteena on käyttää nettotuloksesta vähintään 30 % osingonmaksuun"

EPS 0,51

"Hallitus ehdottaa varsinaiselle yhtiökokoukselle, että yhtiö maksaa osinkoa kahdessa erässä yhteensä 0,08 euroa osakkeelle."

0
0
13.2.2018 - 15:55 #18139

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487
Lehtopöllö kirjoitti:

Itseäni kiehtovat nämä yritykset, jotka esittävät osinkopolitiikkansa numeroina tiedotteissaan ja sitten toimivat ihan toisin. 

"Neo Industrialin tavoitteena on käyttää nettotuloksesta vähintään 30 % osingonmaksuun"

EPS 0,51

"Hallitus ehdottaa varsinaiselle yhtiökokoukselle, että yhtiö maksaa osinkoa kahdessa erässä yhteensä 0,08 euroa osakkeelle."

 

Tuohon osingon kokoon löytyy syy kun selaat tätä Neo Industrial viestiketjua taaemmaksi. Viesti # 61. 

 

0
0
13.2.2018 - 16:42 #18140

Lehtopöllö

+299
Liittynyt:
17.9.2014
Viestejä:
383

En nyt ihan ymmärtänyt miten tuo selitti mitään? Vuodelta 2016 on maksettu pääomanpalautusta 0,04 / osake ja 2016 kauden vapaasta omasta pääomasta on maksettu tappioita, jotta parannetaan edellytyksiä voitonjakoon tulevina tilikausina

2017 tilikauden tulos on 3 044 000 euroa eli 0,51 euroa / osake. Eikö tuota pääomaa käytetty tappioiden maksamiseen, jotta voitaisiin maksaa hyvää voitonjakoa. Nyt voittoa kyllä maksetaan, mutta vain 16 % tuloksesta. 

Jos tuo vanha vapaan oman pääoman käyttö vaikuttaa johonkin vielä tässä vaiheessa, niin ei siitä ainakaan mitään mainintaa osu silmiin tilinpäätöstiedotteessa. 

0
0
13.2.2018 - 17:51 #18141

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Tilinpäätöksen liitetiedostot kun käy läpi niin emoyhtiön voitonjakokelpoiset varat eivät vielä(kään) mahdollista kovin isoa osingonjakoa. 

 

0
0
14.2.2018 - 09:38 #18147

Lehtopöllö

+299
Liittynyt:
17.9.2014
Viestejä:
383

Acumen ok, kiitos selvennyksestä. Hieman hankalasti tuo syy on piilotettu liitetiedostoihin, kun varsinaisessa tilinpäätöstiedotteessa on esitetty vain osinkopolitiikka ja tulos. Mahdollistaisihan nuo voitonjakokelpoiset varat myös isomman osingon (varsinkin kahdessa osassa jos tulos ja kassavirta ovat positiivisia), mutta parempi pelata varman päälle tuon maksuvalmiuden kanssa. Itse en ole (vielä) Neo industrialia ikinä omistanut tai yritykseen kauhean tarkasti perehtynyt. Näitä kohtuullisesti hinnoiteltuja yhtiöitä ei kuitenkaan Helsingin pörssistä löydy ihan valtavasti ja pitää käydä läpi potentiaalisia ostokohteita. 

0
0
1.3.2018 - 13:13 #18368

Aki Pyysing

OP
+11689
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6540

Ajattelin ryhdistäytyä tällä yhtiökokouskaudella ja käydä ainakin kolmessa. Viime keväänä kun kävin kahdessa. Neo Industrialin nykytiimista en tiedä mitään, mutta firman tunnen ja tradingerä on osakettakin. Selkeästi parempi kohde kuin Nokiaan Surittamaan.

"Neo Industrial Oyj:n osakkeenomistajat kutsutaan varsinaiseen yhtiökokoukseen, joka pidetään torstaina 22.3.2018 klo 10.00 alkaen Villatehtaalla, Kankurinkatu 4-6, 05800 Hyvinkää."

Kello kymmenen aamulla Hyvinkäälläsurprise. Nämä eivät tosiaan ulkopuolisia kaipaa ja miultakin saavat olla rauhassa. Iltapäivällä Hyvinkäällä no problem, aamuhämärissä  Hyvinkäällä big problem.

Taidan myydä laput, jos vähänkin pomppaa.

0
0
6.3.2018 - 17:22 #18487

Aki Pyysing

OP
+11689
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6540

Nyt ei enää taseen lisäksi Neo Industrialin nettisivutkaan viestitä ensi viikolla nurin menemistä. Nettisivujen uudistus semisivistyneiksi on yllättävän tärkeä osakkeiden arvonmuodostuksessa. Nimittäin massimiesten salkunhoitajat eivät kauaa kämäisiä sivuja jaksa plärätä. Mie taas vaan innostun, jos sivut näyttää miun koodaamilta. Koska silloin siellä ei paljon muuta ostokiinnostunutta väkeä ole häiritsemässä.

0
0
9.3.2018 - 09:34 #18559

Acumen

+216
Liittynyt:
7.4.2016
Viestejä:
487

Neo Industrial: Reka Kaapelille merkittävä maakaapelisopimus

 

NEO INDUSTRIAL OYJ       PÖRSSITIEDOTE               9.3.2018 klo 9:30

Neo Industrial: Reka Kaapelille merkittävä maakaapelisopimus

Neo Industrial Oyj:n tytäryhtiö Reka Kaapeli Oy on saanut merkittävän maakaapelisopimuksen, jonka arvo on noin 10 miljoonaa euroa. Toimitukset jakaantuvat vuosille 2018 - 2020. Maakaapeleita käytetään rakennettaessa sähkönjakeluverkkoja, joihin sääolot eivät vaikuta.

0
0
10.3.2018 - 14:46 #18592

Aki Pyysing

OP
+11689
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
6540

Mie pysäytin Neo Industrialin nousun laittamalla kaikki loput lappuni myyntiin @5,80, kun juuri haettiin laidasta @5,88. Tästä huolimatta ihan kaikki ei menneet. Jäi niin vähän, että taidan jättää myymättä ja ottaa oletettavasti kohtuullisen osarin vastaan. Ellei nyt sitten hinta radikaalisti nouse.

Laskin huvikseni, ja tämä on seitsemäs kerta, kun olen tällä vuosikymmenellä myynyt Neo-positioni kokonaan tai melkein kokonaan. Ja nykytiedoilla otan kyllä kahdeksannen kerrankin longiksi, jos kurssi taas löpsähtää.

Erkki Sinkko on tienannut Neo Industrialilla enemmän, mutta miun sipo-% on jonkun verran parempi. Miulla tosin ei olisi ollut munaa ottaa 12.000 osakkeeseen average downia 38.000 asti, kun yhtiö oli kiikun kaakun pysymässä pystyssä.

0
0