2.2.2018 - 14:15 #17886

Jeans

+2320
Liittynyt:
7.7.2014
Viestejä:
1076

Verotuksesta muutama mietintä/kysymys:

Skenario 1) Myyn lyhyeksi viisi Bitcoinia arvolta 50000$ CMEn futuurisopimuksella ja ostan Binancella 50000$ edestä Ethereumia. Kryptomarkkina tulee alas 50% ja voitan 25000$ Bitcoin shortillani ja häviän 25000$ Etherumilla Binancella. Tappioni eivät ole vähennyskelpoisia, joten vaikka jään omilleni joudun maksamaan pääomatuloverot 25000$ voitostani.

Jos kryptomarkkina olisi noussut 50%, olisinko voinut vähentää futuuritappioni suoraan Binance voitoistani? Jos en niin kai olisin voinut vähentää futuuritappioni muista pörssipääomatuloistani?

Skenario 2) Samat kryptot ja määrät, mutta osto ja lyhyeksimyynti tapahtuu samassa kryptopörssissä, esim Bitfinexissä. 50% kryptomarkkina liikkeen jälkeen Bitfinex-tilini on omillaan. Ei kai tässä tapauksessa mene veroja?

Skenario 3) Teen samat treidit osakeyhtiöni kautta. Silloin saan aina vähentää tappioni? https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48411/virtuaal…

"2.2.2 Sijoitukset virtuaalivaluuttaan

Virtuaalivaluutalla harjoitettu sijoitustoiminta on muun sijoitustoiminnan tapaan lähtökohtaisesti yrityksen muun toiminnan tulolähteeseen kuuluvaa ja siihen sovelletaan tuloverolakia. Jos kyse on kassareservin tilapäisestä sijoittamisesta, varat katsotaan normaalisti rahoitusomaisuudeksi.

Jos yrityksen varsinaisena liiketoimintana on kaupankäynti virtuaalivaluutalla, on Verohallinnon yhtenäistämisohjeessa mainittujen arvopaperikauppaa koskevien edellytysten (jatkuvuus, suunnitelmallisuus, aktiivisuus, taloudellisen riskin ottaminen) täytyttävä, jotta tällainen toiminta voisi olla elinkeinotoimintaa ja virtuaalivaluutta verotuksessa yrityksen vaihto-omaisuutta."

Rahoitusomaisuus:

" Rahoitusomaisuuteen kuuluvan virtuaalivaluutan myynnistä saatu voitto on veronalaista elinkeinotoiminnan tuloa (elinkeinotulon verottamisesta annetun lain, EVL, 5 §:n 5 kohta). Myynnistä aiheutuva tappio on lopullisena menetyksenä vastaavasti vähennyskelpoista menoa (EVL 17 §:n 1 momentin 2 kohta). "

Eli kannattaa suoraan vaan omistaa kaikki kryptot sijoitusyhtiön kautta?

0
0
2.2.2018 - 14:02 #17887

Artsipappa

+2037
Liittynyt:
14.7.2016
Viestejä:
1899

"Eli kannattaa suoraan vaan omistaa kaikki kryptot sijoitusyhtiön kautta?"

Näin olen ymmärtänyt. Kaikista selkeintä näin. Ei ainakaan tule ikäviä yllätyksiä. Jos sulla on jo sijoitusyhtiö(?) niin en keksi miksi et hoitaisi kryptosijoituksia sitä kautta.

 

Ainiin, onko jollain mielipidettä tetherin shorttaamisesta? Shorttasin @ $1,00 Krakenilla vivulla. Senhän ei pitäisi voida yli $1 dollarin paljoa nousta. Käynyt kai parhaimmillaan $1,03. Mutta tiputusta voi tulla käytännössä lähelle nollaa jos korttitalo romahtaa. Toki shortin pitäminen auki maksaa hiukan..

0
0
2.2.2018 - 14:15 #17888

Casteliero

+5158
Liittynyt:
4.3.2016
Viestejä:
1910

Tetheristä on liikkunut myös huhua sellaisesta skenaariosta, että ne on itse painanut lisää tokeneita, joilla ovat ostaneet eri kryptoja sillä ajatuksella, että niissä arvo nousisi. Ja nyt kun ovat saaneet haasteita ja niiden varoja on alettu epäilemään, niin kryptot markkinoille ja rahaksi, ja siitä johtui esim. Bitcoinin kovat nousut viimevuoden lopulla ja tämä kurssin putoaminen nyt. Tietysti samalla shorttaamalla kryptoja. Tiedä sitten, ehkä nämä selviää jossain vaiheessa.

0
0
2.2.2018 - 15:08 #17894

kryptomafia

-5
Liittynyt:
26.1.2018
Viestejä:
7
Artsipappa kirjoitti:

Tässä kovassa sukelluksessa on se ikävä puoli ettei pohjaa oikeastaan ole. Tai noh, on varmaan mutta se pohja voi olla 50 miljardissa. Tai alle. Toinen ikävä puoli on se, että todella suuri osa "sijoittajista" (pidän tätä enemmän uhkapelinä kuin sijoittamisena) ovat tappiolla. Iso hype ja "varmat" voitot muuttuvatkin tappioiksi. Se varmasti ajaa ison osan porukkaa pois. Tulee ehkä ajatus että tuli kusetetuksi ja kävelee kryptomarkkinoilta pois hyväksyen tappiot ja vannoen ettei ikinä enää.

Mihin perustuu, että suurin osa sijoittajista on tappiolla? Liikeet on nopeita suuntaan tai toiseen. Voi hyvin olla, että maanantaina ollaan taas tästäkin montusta ylhäällä.

50 mrd pohja on täysin absurdi ajataus eikä kannata edes viljellä tollasia syöpäsiä ajatuksia. Media viljelee jo tarpeeksi negatiivisia kuvia ja ajaa tällä hetkellä markkinat tähän tilanteeseen.

Valaat alkaa heräilemään viimeistään sunnuntaina alennusmyyntiin.

Mitä tulee Tetherin, niin todellinen vaikutus olisi täysin olematon ilman median herkuttelua.

0
0
2.2.2018 - 15:38 #17896

Artsipappa

+2037
Liittynyt:
14.7.2016
Viestejä:
1899
kryptomafia kirjoitti:
Artsipappa kirjoitti:

Tässä kovassa sukelluksessa on se ikävä puoli ettei pohjaa oikeastaan ole. Tai noh, on varmaan mutta se pohja voi olla 50 miljardissa. Tai alle. Toinen ikävä puoli on se, että todella suuri osa "sijoittajista" (pidän tätä enemmän uhkapelinä kuin sijoittamisena) ovat tappiolla. Iso hype ja "varmat" voitot muuttuvatkin tappioiksi. Se varmasti ajaa ison osan porukkaa pois. Tulee ehkä ajatus että tuli kusetetuksi ja kävelee kryptomarkkinoilta pois hyväksyen tappiot ja vannoen ettei ikinä enää.

Mihin perustuu, että suurin osa sijoittajista on tappiolla? Liikeet on nopeita suuntaan tai toiseen. Voi hyvin olla, että maanantaina ollaan taas tästäkin montusta ylhäällä.

Oletukseen. En toki voi tietää, mutta suurin osa vuotta hype kasvoi ja pikkuhiljaa tuli enemmän ja enemmän mainstreamiksi koko touhu. Marraskuun loppupuolella volyymit alkoi nousta ihan valtavasti, ja coinbase ja muut exchanget sai aivan älyttömän määrän uusia asikkaita. asiakasmäärät yli tuplaantui hetkessä. Eli suuri osa kryptomarkkinoilla nyt olevista ovat tulleet mukaan vuoden 2017 loppupuolella. Näistä suuri osa on jo tappiolla (riippuen hiukan koska on mukaan tullut ja mitä kaikkea on ostanu/myynyt). Se että voidaan olla maanantaina montusta ylhäällä ei nyt liity tähän keskusteluun mitenkään. Totta kai voidaan olla, mutta voidaan myös hyvin olla 2 alkavassa market capissa.

 

50 mrd pohja on täysin absurdi ajataus eikä kannata edes viljellä tollasia syöpäsiä ajatuksia. Media viljelee jo tarpeeksi negatiivisia kuvia ja ajaa tällä hetkellä markkinat tähän tilanteeseen.

Ei ole. Kerrotko miksi on absurdi? Hyvin harva krypovaluutta tekee vielä mitään kunnollista. Tajuatko kuinka iso raha 50 miljardia on? Riippuen hiukan lähteistä mutta jotain markkina-arvoja: Uber 68 miljardia, Airbnb 31 miljardia, Twitter 21 miljardia.Nämä kaikki yhteensä 120 miljardia, eli nykyiselläänkin kryptojen market cap on 3x suurempi kuin edellä mainittujen markkina-arvot yhteensä. Suurempi kuin koko Helsingin pörssi jossa on ihan kovia firmoja sielläkin. Tämänkin hetkisessä hinnassa on ihan tajuttomat odotukset. Siellä on krpytoja jotka ei tee vielä _mitään_ yli miljardin market capilla useita. Uskon kyllä että 10v päästä joku näistä, tai kenties joku jota ei vielä edes ole tulee olemaan valtava, mutta toistaiseksi edes tämän hetkistä markkina-arvoa on vaikea perustella. En tiedä olitko silloin mukana, mutta vuosi sitten market cap oli ~19 miljardia. Eli vaikka vetäisi 50 miljardiin niin sekin olisi 150% nousua 2017 alusta. Ihan hyvä tuotto sekin jo. Voitko siis perustella miksi 50 miljardin pohja on "täysin absurdi"?

Valaat alkaa heräilemään viimeistään sunnuntaina alennusmyyntiin.

Miksi näin? Sä teet samaa mitä kryptouskovaiset redditissä. Kova on uskottelu itselle että kyllä se nousu sieltä tulee, mutta mitään perusteluja ei tule.

Mitä tulee Tetherin, niin todellinen vaikutus olisi täysin olematon ilman median herkuttelua.

Taas, kerrotko miksi vaikutus olisi "täysin olematon"? Kerroin yllä miksi uskon sen olevan todella iso juttu, voitko koittaa avata miksi itse pidät tetherin ongelmia mitättöminä? Sulta tulee paljon lyhyitä vastauksia ilman mitään perusteluja. Voitko edes yrittää perustella?

0
0
2.2.2018 - 15:59 #17898

kryptomafia

-5
Liittynyt:
26.1.2018
Viestejä:
7
Artsipappa kirjoitti:
kryptomafia kirjoitti:
Artsipappa kirjoitti:

Tässä kovassa sukelluksessa on se ikävä puoli ettei pohjaa oikeastaan ole. Tai noh, on varmaan mutta se pohja voi olla 50 miljardissa. Tai alle. Toinen ikävä puoli on se, että todella suuri osa "sijoittajista" (pidän tätä enemmän uhkapelinä kuin sijoittamisena) ovat tappiolla. Iso hype ja "varmat" voitot muuttuvatkin tappioiksi. Se varmasti ajaa ison osan porukkaa pois. Tulee ehkä ajatus että tuli kusetetuksi ja kävelee kryptomarkkinoilta pois hyväksyen tappiot ja vannoen ettei ikinä enää.

Mihin perustuu, että suurin osa sijoittajista on tappiolla? Liikeet on nopeita suuntaan tai toiseen. Voi hyvin olla, että maanantaina ollaan taas tästäkin montusta ylhäällä.

Oletukseen. En toki voi tietää, mutta suurin osa vuotta hype kasvoi ja pikkuhiljaa tuli enemmän ja enemmän mainstreamiksi koko touhu. Marraskuun loppupuolella volyymit alkoi nousta ihan valtavasti, ja coinbase ja muut exchanget sai aivan älyttömän määrän uusia asikkaita. asiakasmäärät yli tuplaantui hetkessä. Eli suuri osa kryptomarkkinoilla nyt olevista ovat tulleet mukaan vuoden 2017 loppupuolella. Näistä suuri osa on jo tappiolla (riippuen hiukan koska on mukaan tullut ja mitä kaikkea on ostanu/myynyt). Se että voidaan olla maanantaina montusta ylhäällä ei nyt liity tähän keskusteluun mitenkään. Totta kai voidaan olla, mutta voidaan myös hyvin olla 2 alkavassa market capissa.

 

50 mrd pohja on täysin absurdi ajataus eikä kannata edes viljellä tollasia syöpäsiä ajatuksia. Media viljelee jo tarpeeksi negatiivisia kuvia ja ajaa tällä hetkellä markkinat tähän tilanteeseen.

Ei ole. Kerrotko miksi on absurdi? Hyvin harva krypovaluutta tekee vielä mitään kunnollista. Tajuatko kuinka iso raha 50 miljardia on? Riippuen hiukan lähteistä mutta jotain markkina-arvoja: Uber 68 miljardia, Airbnb 31 miljardia, Twitter 21 miljardia.Nämä kaikki yhteensä 120 miljardia, eli nykyiselläänkin kryptojen market cap on 3x suurempi kuin edellä mainittujen markkina-arvot yhteensä. Suurempi kuin koko Helsingin pörssi jossa on ihan kovia firmoja sielläkin. Tämänkin hetkisessä hinnassa on ihan tajuttomat odotukset. Siellä on krpytoja jotka ei tee vielä _mitään_ yli miljardin market capilla useita. Uskon kyllä että 10v päästä joku näistä, tai kenties joku jota ei vielä edes ole tulee olemaan valtava, mutta toistaiseksi edes tämän hetkistä markkina-arvoa on vaikea perustella. En tiedä olitko silloin mukana, mutta vuosi sitten market cap oli ~19 miljardia. Eli vaikka vetäisi 50 miljardiin niin sekin olisi 150% nousua 2017 alusta. Ihan hyvä tuotto sekin jo. Voitko siis perustella miksi 50 miljardin pohja on "täysin absurdi"?

Valaat alkaa heräilemään viimeistään sunnuntaina alennusmyyntiin.

Miksi näin? Sä teet samaa mitä kryptouskovaiset redditissä. Kova on uskottelu itselle että kyllä se nousu sieltä tulee, mutta mitään perusteluja ei tule.

Mitä tulee Tetherin, niin todellinen vaikutus olisi täysin olematon ilman median herkuttelua.

Taas, kerrotko miksi vaikutus olisi "täysin olematon"? Kerroin yllä miksi uskon sen olevan todella iso juttu, voitko koittaa avata miksi itse pidät tetherin ongelmia mitättöminä? Sulta tulee paljon lyhyitä vastauksia ilman mitään perusteluja. Voitko edes yrittää perustella?

Vastailen sunnuntaina, kun oot saanu verenpaineet alas. :)

0
0
2.2.2018 - 16:19 #17900

Rontti

+33
Liittynyt:
21.7.2017
Viestejä:
14

Jos haluaisi ostaa vaikka top 10 coineja jokaista 100 eurolla, niin onko tommonen edes mahdollista summien pienuuden(tai mahdollisten kulujen) takia ja kuinka vaikeaks menee? Pitääkö jokaiselle valuutalle olla oma lompakko? Vai voiko noita säilyttää ihan jossain coinbasessa mikä ilmeisesti on yksi luotetuimmista markkinapaikoista? Tai sitten jos haluaa ihan vaan vaikka Etherumia ostaa, niin riittääkö siihen tuo lompakko minkä pystyy ethereumin sivuilta lataamaan? Vai mitkä mahtaa olla ne tän hetken parhaat markkinapaikat ja lompakot?

0
0
3.2.2018 - 13:00 #17914

tecret

-2
Liittynyt:
3.2.2018
Viestejä:
1

Ainoa syy Ethereumin ja monen muun kolikon arvolle on se ettei niitä rakennettu Bitcoinin blokkien sisään. Hyvin kaukaa ja läheltä jo ennen kuin Vitalik sai banneja IRC:ssä rahan keruu ideoineen ja ennen Vitalikin Ethereum aikoja asioita seuranneena voinen sanoa että asiat olisivat voineet mennä hyvin erilailla kuin ne nykyään ovat.

Tässä esimerkiksi 5 viestin verran mielenkiintoista historikkia https://np.reddit.com/r/decred/comments/6wxueo/your_best_pitch_for_decr…

0
0
3.2.2018 - 13:51 #17915

node

+23
Liittynyt:
28.11.2017
Viestejä:
116

Mielenkiintoinen historiakatsaus. Kerroppa lisää Decredistä. 

0
0
3.2.2018 - 14:15 #17917

Casteliero

+5158
Liittynyt:
4.3.2016
Viestejä:
1910

Ethereumin ja monen muun kolikon arvon syy on niiden kehitys ja käyttöönotto, eli levinneisyys. Se, että ne on alunperin kehitetty Bitcoinin pienen piirin politiikan seurauksena, ei vaikuta niiden arvoon vaan on mahdollistanut niiden kehityksen ja kasvun. Asiat olisi voineet mennä toisin, mutta ne meni nyt näin ja hyvä niin, sillä kehitys on ollut huomattavasti ketterämpää ja nopeampaa, kun on ollut kilpailua.

0
0
3.2.2018 - 18:25 #17920

alosuutos

+43
Liittynyt:
23.12.2017
Viestejä:
160

NEM kommentit kiinnoistaisi myös. Suhteessa isoin krypto omassa salkussa. Kaupankäynti tuon kanssa on iso miinus, ei onnistu juuri koskaan.  esim. eilen ei voinut tehdä Binancella kauppaa. Harmitttaa, oli eilen about 0,50 ja nyt 0,60.

0
0
3.2.2018 - 19:02 #17922

cryptopappi

Liittynyt:
3.2.2018
Viestejä:
3

Terve. Bitcoin forkkeja on tullut viime aikoina suuri määrä, niistä ei ole tainnut täällä vielä olla keskustelua. Muutenkin (luotettavaa) tietoa tuntuu olevan tosi heikosti tarjolla (löydettävissä), eikä tuntemillani kryptosijoittajilla tuntunut olevan juurikaan hyödyllistä tietoa näistä. Käsittääkseni ainakaan kaikkia forkattuja coineja ei automaattisesti ojenneta käteen BTC omistajille, vähän varmaan riippuen siitä missä Bitcoinejaan on säilyttänyt forkkien aikaan. Itsellä niitä ollut Trezor, Bither, GreenAddress, Bitstamp, Bitfinex. Jostain luin, että ainakin jokin fork pitäisi claimaa tiettyyn päivään mennessä, tai muuten on liian myöhäistä. Tämä voi hyvin todennäköisesti olla vain källi, eikä muutenkaan läheskään kaikki netistä löytyvät BTC forkit ole edes todellisia. Joka tapauksessa kiinnostaa jos jollakin täällä on tietoa miten pitäisi/kannattaisi toimia, että saa kaiken mahdollisen rahanarvoisen itselleen kuuluvan käyttöön. Netistä löysin pelkästään todella epämääräisiä ja hämäränoloisia ohjeita näiden coinien claimaamiseen, joista varmasti osa on puhtaita källejä, joissa yritetään vaan saada private keyt kaapattua. 

Alle listattuna (mahdolliset) forkit viimeiseltä parilta kuukaudelta jotka löysin. En ota vastuuta näiden oikeellisuudesta.

 

Nämä ovat ilmeisesti ainakin todellisia/toteutuneita, kaikki löytyvät CMC. Pelkästään näillä on jo ihan merkittävää arvoa, vielä kun joitakin saa enemmän kuin 1:1 suhteessa per 1 BTC. Näitä ensisijaisesti kiinnostaisi metsästää jostakin:

United Bitcoin (UBTC)
Super Bitcoin (SBTC)
Bitcoin Diamond (BCD)
Bitcore (BTX)
BitcoinX (BCX)
Bitcoin God (GOD)
Bitcoin Atom (BCA)

 

Nämä ovat ilmeisesti muita projekteja (ei BTC forkkeja, vaan matkittu nimi):
(Bitcoin) Neuro (NRO) 
Bitcoin White (BTW) - Sama lyhenne kun Bitcoin World, jota ei löydy CMC
Bitcoin Fast (BCP)
Bitcoin Dark (BTCD)
Bitcoin Plus (XBC)
BitcoinZ (BTCZ)
Bitcoin Scrypt (BTCS)
Bitcoin Red (BTCRED)

Tulevia/Jakamattomia/Källejä/Olemattomia/Mahdollisia forkkeja/Ei löydy CMC:
Bitcoin Uranium (BUM)
Bitcoin Cash Plus
Bitcoin Pizza (BPA)
Bitcoin Smart (BCS)    
Bitcoin Interest (BCI)
Bitcoin Private
Bitcoin Lite (BTCL)
Bitcoin Rhodium (BTR)
Bytether
Bitcoin Lightning (BLG)
Bitcoin Hot (BTH)
Oil Bitcoin (OBTC)
Bitcoin World (BTW)
Bitcoin Faith
Bitvote (BTV)
Quantum Bitcoin (QBTC)
Abitcoin (ABTC)
Bitcoin New (BTN)
Bitcoin Nano (BTN)
Semux (SEM)
Fastbitcoin (FBTC)
Bitcoin Pay (BTP)
Abitcoin (ABTC)

Scams: (?)
Bitcoin Silver
Bitcoin Platinum

Tuleva:
Byteball (GBYTE) 2018-03-02 (2nd airdrop, 1st 12/2016)

0
0
3.2.2018 - 22:38 #17923

Nagamorich

+121
Liittynyt:
28.9.2015
Viestejä:
167

Kuinka tuollainen forkkien "jakaantuminen" muuten teknisesti tapahtuu?

Mitä siinä varsinaisesti tapahtuu coinin ja käyttäjän näkökulmasta?

0
0
4.2.2018 - 02:03 #17929

cryptopappi

Liittynyt:
3.2.2018
Viestejä:
3

Katsoin vielä läpi missä suhteessa forkattuja coineja olisi jaossa per 1 BTC ja mikä niiden kurssi on tällä hetkellä.

United Bitcoin (UBTC) 1/1 $127,70
Super Bitcoin (SBTC) 1/1 $33,95
Bitcoin Diamond (BCD) 10/1 $37,90 (tänään +276%)
Bitcore (BTX) 0.5/1 $24,99
BitcoinX (BCX) 10000/1 $0,015376
Bitcoin God (GOD) ?/1 $64,80
Bitcoin Atom (BCA) ?/1 $33,67
yht. $805.37 / 1 BTC. Olettaen, että kahta alimmaista saisi 1:1 suhteessa (en löytänyt jakaumaa näistä). Eli näistä seitsemästä jo noin +9% bitcoinin nykykurssiin.

Bitcoin Cash ja Bitcoin Gold tulivat jossain vaiheessa automaattisesti saataville ainakin Trezorin käyttäjille ja esimerkiksi Bitstampin asiakkaille. Suuri osa lompakoista ei kuitenkaan edelleenkään edes tue näitä. Tämä ei tarkoita että lompsafirma olisi välttämättä varastanut ne. Todennäköisemmin niillä ei ole edes pääsyä uusiin varoihin, koska private key on vain käyttäjällä (joissain web walleteissa ilmeisesti käyttäjillä ei ole private keytä hallussaan, niin tilanne voi olla toinen). En tiedä tilannetta muiden exchangejen kohdalta, niitä on valtava määrä, ilmeisesti osa niistä kuitenkin pitää forkatut kolikot itsellään. Jos forkkien aikaan on ollut coineja bitcoin pokeri/vedonlyöntisivustoilla, pidän melkein varmana että niitä ei tule käyttäjät koskaan saamaan. Jossain kehoitettiin laittamaan viestiä exchangejen supportteihin ja tietysti samaa kannattaa yrittää uhkapeli yms. -sivustoilla myös, ei siinä mitään hävitäkään voi.

Varmasti mm. Trezor tulee supporttaamaan ainakin suurta osaa forkeista jossain kohtaa lähitulevaisuudessa, mutta niitä alkaa olla aikamoinen läjä jo tässä kohtaa - voi olla vaikea pysyä perässä. Joka tapauksessa suurin osa ihmisten bitcoineista on ollut paikoissa, joihin forkit eivät automaattisesti seuraa. 9% (tai reilusti yli kun lista pitenee) vastaa kuitenkin perinteisemmissä sijoitusmuodoissa ihan hyvää vuoden tuottoa, niin luulisi kiinnostusta ainakin olevan.

Suurin osa näistä forkeista oli loppuvuodesta 2017 ja se varmasti selittää ainakin osaltaan bitcoinin kurssikäyttäytymistä. Tankattu valtavia määriä jotta saa forkit ja myyty viime viikkoina. Vielä pitäisi päästä käsiksi näihin uusiin tulokkaisiin.

0
0
4.2.2018 - 07:54 #17931

Casteliero

+5158
Liittynyt:
4.3.2016
Viestejä:
1910

node: Ei kai NEM:ssä mitään vikaa välttämättä ole, kiinnostus ja aika ei vaan riitä kaikkeen.

Nagamorich: Forkissa ketju splittaa, eli jakautuu kahtia. On ainakin kolmenlaisia forkkeja. On päivitysforkkeja, joissa ajetaan isompia päivityksiä ketjuun sisään ja yleensä kaikki on näistä samaa mieltä ja vanha ketju kuihtuu pois, ja uusi jatkaa pääketjuna. Sitten on enempi ideologisia forkkeja, joissa ketjun käyttäjät/kehittäjät/ylläpitäjät on eri mieltä asioista ja kehityksen kulusta. Tällöin ketju saatetaan haaroittaa ja toinen ryhmä jatkaa toisessa ketjussa ja toinen toisessa. Näin on käynyt esim. Ethereum Classicin kanssa ja Bitcoin Cashin. Kolmas on sitten tuo uusien kolikoiden forkkaus, eli tehdään kokonaan uusi ketju ja uusi kolikko, eli lähdetään kehittämään uutta projektia.

Bitcoinin puolella näitä forkkeja ja kolikoita on tullut nyt reilusti, kun huomattiin Bitcoin Cashin kanssa, että sillä tekee ylimääräistä rahaa ja samalla se nostaa Bitcoinien kysyntää. Samalla uuden forkin kehittäjät pitää itsellään sen 10-20% kolikoista, niin he tekee sillä nopsaan hyvät rahat ja apinaa taas koijataan.

Käyttäjän näkökulmasta siinä käytännössä saa vaan ylimääräistä kolikkoa. Eli kun ketju haarautuu, niin yleensä se ketju kopioituu suoraan siihen toiseen ketjuun, eli kaikilla tileillä joilla on ollut Bitcoineja pääketjussa, on myös uutta kolikkoa uudessa ketjussa. Jos ketju on suora kopio, niin pääketjun priva-avaimet toimii myös tässä ketjussa. Niiden kanssa tosin kannattaa olla tarkkana, jos ne syöttää johonkin epämääräisen kolikon lompakkoon, joka osoittautuukin huijaukseksi, niin heillä on nyt avaimet sinun Bitcoineihin pääketjussa.

Kolikoihin käsiksi pääsy edellyttää myös, että priva-avaimet on sinulla itselläsi hallussa. Eli et säilytä kolikoita pörsseissä tai lightwalleteissa tms. Nämä voi tietysti jakaa niitä käyttäjille tai antaa pääsyä niihin myöhemmin, mutta mitään velvotteita niillä ei kummemmin ole. Eli jos haluat päästä käsiksi ylimääräisiin forkkikolikoihin, niin priva-avaimet omaan haltuun ja varovasti niiden kanssa sitten eteenpäin, iso osa noista voi olla itsessään jo huijauksia ja niistä varmaan löytyy vielä enemmän huijauslompakoita tai muita palveluita, jotka yrittää päästä käsiksi sinun priva-avaimiin.

0
0
5.2.2018 - 09:54 #17954

Jmakela

+121
Liittynyt:
9.11.2017
Viestejä:
237

Ei näkynyt "valaita" jotka olisivat tulleet nostamaan kryptot taas nousuun. Ei oikein ole nostetta nyt kun uutisointi on vähentynyt ja joulukuussa mukaan tulleista osa otti pataan niin into vähentynyt varmasti osalla.

0
0
5.2.2018 - 21:17 #17977

Nagamorich

+121
Liittynyt:
28.9.2015
Viestejä:
167

"...

Tällöin ketju saatetaan haaroittaa ja toinen ryhmä jatkaa toisessa ketjussa ja toinen toisessa. Näin on käynyt esim. Ethereum Classicin kanssa ja Bitcoin Cashin.

..."

 

Eli lähteekö osa laskentatehosta toisesta ketjusta uuteen ketjuun?

 

 

 

0
0
5.2.2018 - 21:34 #17978

CassieFin

+154
Liittynyt:
19.1.2018
Viestejä:
128

Tässä omat toimenpiteet:

 

Dumppasin viikoloppuna 80% coineista, bitcoineja, eth ja rippleä. Kolmesta eri börssistä. Kraken ja Bitstamp olivat maksaneet tänään rahat. Kolmas pörssi vähän arveluttaa, onkohan niillä likvidejä varoja tilanteessa, kun kukaan ei osta ja kaikki haluaa myydä? oma nosto aika merkittävä... saa nähdä

Shorttpositiot auki BTC, ETH ja XRP, hyvin/eritt'in hyvin vihreällä.

Uskon että ainakin BTC puolustaa voimakkaasti louhinnan minimikustannusta, 3000-3500USD

Miten muut, oletteko myyneet? Vai riittääkö sinappi ranteissa?

 

 

 

0
0
5.2.2018 - 21:51 #17979

AnttiAltcoin

+17
Liittynyt:
5.2.2018
Viestejä:
9
CassieFin kirjoitti:

 

Dumppasin viikoloppuna 80% coineista, bitcoineja, eth ja rippleä. Kolmesta eri börssistä. Kraken ja Bitstamp olivat maksaneet tänään rahat. Kolmas pörssi vähän arveluttaa, onkohan niillä likvidejä varoja tilanteessa, kun kukaan ei osta ja kaikki haluaa myydä? oma nosto aika merkittävä... saa nähdä

 

 

Oliko kolmas pörssi tämä sijoitustiedonkin suosittelema CoinMotion? Itse olen odotellut 4 päivää, edelleen pending-tilassa eikä kukaan vastaa viesteihin. Saitilla lupaus että pankkisiirrot tehdään vuorokaudessa. Ei nyt muuten huolestuttaisi, mutta tässä dumpissa näistä ei kyllä koskaan tiedä.

E: Nostin itse kaiken. Summa oletettavasti keskivertosijoittajaa isompi mutta ei mikään megajytky todellakaan.

0
0
5.2.2018 - 23:22 #17982

Poolo

Liittynyt:
5.2.2018
Viestejä:
2

Itse olen seuraillut mielenkiinnolla kryptojen kehitystä ja tätä palstaa.

Tein itse tuurila pikkudepon 1,5 vuotta sitten, jotta olisin saanut kaverini hiljenemään kun se jankutti ja jankutti kuinka vänkä juttu nää kryptot on. Kotiutin  (edelleen tuurilla) Tammikuussa osan ja jäin miettimään mihin tämän rahan ny sijoittaisi sitten. 

Tälle mun pelirahalle parhaan tuotto-odotuksen seuraavan 12kk aikana tarjoaa kryptot ..vaikka vaikealta se tuntuu itselle myöntää. + sen tarjoama vuoristorata on myös osa sen viehätystä ja vastaa mun mielestä malminetsintää parhaimmillaan 

0
0
6.2.2018 - 08:01 #17989

Casteliero

+5158
Liittynyt:
4.3.2016
Viestejä:
1910
Nagamorich kirjoitti:

Eli lähteekö osa laskentatehosta toisesta ketjusta uuteen ketjuun?

Mainarit hyppii pitkälti ketjusta toiseen sen mukaan mitä on tuottavinta mainata. Steikkaus-systeemeissä tätä ongelmaa ei tietenkään ole.

0
0
6.2.2018 - 09:05 #17991

Artsipappa

+2037
Liittynyt:
14.7.2016
Viestejä:
1899

Kovaa on tiputus, ja vaikka osa tällä palstalla onkin eri mieltä niin se pohja voi olla missä tahansa. Pitää muistaa että ollaa edelleen ~1500% ylhäällä vuoden takaisesta. Siis market cap. Huonoja uutisia koko ajan ja korjausliike valtavaa. Noh, näitä on toki nähty tässä vuosien mittaan, ja varsin terve korjaus, ei siinä. 

0
0
6.2.2018 - 09:12 #17992

Casteliero

+5158
Liittynyt:
4.3.2016
Viestejä:
1910

Huonoja uutisia? Seuraan lähinnä Ethereum ympäristöä, joka muuten on 2017 vuoden alusta vieläkin yli 5000% tuotolla, niin siellä ainakin jatkuvasti tulee vaan positiivisia uutisia. Kryptoihin yleisesti uutiset on myös olleet vaan positiivisia. Kaikissa lähinnä sama viesti, että regulaatiota lisättävä, mutta kehitystä ei haluta pysäyttää. Tänään esimerkiksi tuli SEC:n ja CFTC:n raportit senate banking committeelle ja sävy niissä on hyvin positiivinen. Mutta regulaatiota halutaan lisätä, mikä ei ole yllätys. Tuossa vielä raportit:

https://www.banking.senate.gov/public/_cache/files/d6c0f0b6-757d-4916-80fd-a43315228060/A2A6C1D8DDBB7AD33EBE63254D80E9E3.giancarlo-testimony-2-6-18b.pdf

https://www.banking.senate.gov/public/_cache/files/a5e72ac6-4f8a-473f-9c9c-e2894573d57d/BF62433A09A9B95A269A29E1FF13D2BA.clayton-testimony-2-6-18.pdf

0
0
17.2.2018 - 17:46 #18200

Casteliero

+5158
Liittynyt:
4.3.2016
Viestejä:
1910

Oli muuten todella mielenkiintoinen Milken Instituutin järjestämä paneelikeskustelu kryptoista. Jos sattuu olemaan tunti ylimääräistä aikaa, niin suosittelen ihan kaikille tutustumista. Käydään paljon asioita läpi ihan sijoittajan näkökulmasta.

https://youtu.be/lp5Yx34SO58

0
0
22.2.2018 - 13:41 #18249

node

+23
Liittynyt:
28.11.2017
Viestejä:
116

Kiitokset, C-liero videosta. Erinomainen paneelikeskustelu.

Katsoin samalla teenlehdistä ja varvovaisesti alkaisin huutamaan pohjia jonnekkein tänne 8k d tietämille? Eli varmaan käydään vielä lähellä pohjia, mutta ehkä tämän pikkukuplan pohjat on jo nähty. Menee varmaan kuitenkin kuukausia, että tasoittuu pohjille ja siitä sitten pikkuhiljaa ylöspäin - syksyllä sitten uusia ATH-arvoja?

0
0
23.2.2018 - 01:50 #18264

alatalot

+1
Liittynyt:
29.12.2017
Viestejä:
8

Gamblerrr3 kirjoitti:

Välilä tekniikasta. Mitä mietteitä tietäjillä on IOTA:sta tällä hetkellä?

Itellä on luottoa ollut jo jonkin aikaa ja sen takia isohko bettikin sisällä menemättä sen syvällisemmin siihen onko hinnassa kuplaa vai ei ja minkäverran..

Tekniikka kiinostaa lähinnä paljon ja tämä vain lisäsi entistä enemmän luottoa: https://www.youtube.com/watch?v=GwhJQ67zxbg

Kattokaa jos kiinostaa ja pistäkää kommenttia!!

Fixun olonen kaveri tämä Daavid!yes

Kotikutoinen hashfunktio joka oli rikki, kun tästä huomautettiin sanoivat ettei hätää koska oli rikki tarkoituksella. Lisäksi suuri määrä väitteitä joita monet kummastelee. ( https://www.quora.com/What-are-the-big-risks-with-the-blockchain’s-supposed-replacement-the-IOTA-tangle/answer/Jordan-Mack-3?share=4a6216f8&srid=n5mP ) Hyviä pojat markkinoimaan niin kuin oli Bitconnecti:kin myös!

0
0
23.2.2018 - 01:43 #18265

alatalot

+1
Liittynyt:
29.12.2017
Viestejä:
8

node kirjoitti:

jacccc kirjoitti:

Uskon "3. sukupolven", eli lohkoketjujen yhteistoimintaa ratkovien projektien nousevan paljon esille tämän ja seuraavan vuoden aikana.

Tajusin itse vasta vähän aikaa sitten että lohkoketjuissa on perustavaa laatua oleva ero dotcomiin. Dotcomissa oli thin protocol, fat apps ja tässä juuri päin vastoin. Olemme vasta ihan alussa ja nyt on alkamassa todellinen kilpailu protokollatasolla - näiden päälle tulee myöhemmin palvelut. Lohkoketjut ovat lähempänä Linuxia, joka toimii taustalla, mutta tällä kertaa vain on mahdollisuus tokenien ansiosta sijoittaa tulevaisuuden protokolliin. Tälläistä mahdollisuutta ei ollut dotcomissa.

Eli lohkoketjujen yhteistoimintaa parantavat protokolla, lohkoketjujen protokollat ja varsinkin protokollat, jotka liittyy smartcontracteihin on se minne olen itse menossa. Veikkaan että isompi katse alkaa siirtymään noin tämän vuoden aikana näihin isosti.

Voin olla myös täysin väärässä, mutta tässä oma näkemykseni. Joten haastan teidät kaikki heittämään lisää hyviä näkemyksiä näihin liittyvistä projekteista - vielä on vähän aikaa ennenkuin muut tulevat.

Erittäin hyvää pähkäilyä! Itse ihan samoilla linjoilla ja näen itse TCP/IP olevan se mikä tulee näkemään kilpailua jonkun lohkoketjuverkostoarkkitehtuurin myötä. Elastos voisi olla tällainen. https://www.reddit.com/r/Elastos/comments/7xihw9/elastos_a_beginners_gu…

0
0